خرید آپارتمان در تهران به دلیل اینکه تهران دارای جمعیت و وسعت بسیار زیادی است کاری بس سخت و طاقت فرسا محسوب می‎‌شود. همانطور که می‌دانید مسکن یکی از سرمایه‌های اصلی و بزرگ افراد می‌باشد و یکی از تصمیمات مهم آن‌ها در طول سالیان زندگی خود است از اینرو باید با دقت بسیاری اقدام به خرید نمود.

قبل از خرید آپارتمان بهتر است به یکسری  نکات لازم و ضروری که در خرید آپارتمان دارای نقش بسیار مهمی  هستند توجه باشید. برای انجام هرچه بهتر این امر بهتر است با متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه به خوبی مشورت کنید. به جرات می‎‌توان گفت که خريد آپارتمان در تهران بدون داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‎تواند مشکلات بسیار زیادی را برای خریداران به دنبال داشته باشد.

تاثیر افزایش قیمت بر فروش مسکن در سال 98

نکات مهم و طلایی در خرید آپارتمان در تهران

برای اینکه در هنگام خريد آپارتمان در تهران بتوانید این کار را به بهترین شکل انجام دهید و از خرید خود راضی باشید بهتر است با یکسری موارد به خوبی آشنایی لازم را داشته باشید.

مکان آپارتمان از لحاظ جغرافیایی: یکی از نکات مهم در خرید آپارتمان در تهران مکان و منطقه‌ایی است که آپارتمان در آن واقع شده است. برای این کار بهتر است مناطق تهران را برای خود از نظر عوامل مختلفی تقسیم بندی و سپس براساس بودجه خود اقدام به خرید نمایید.

مستقل بودن امتیازات آپارتمان: یکی دیگر ازنکات مهم در خريد آپارتمان در تهران که باید مورد توجه قرار گیرد جدا بودن تمامی امتیازات آپارتمان است. از اینرو بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل با همسایه‌ها امتیازاتی مانند آب، گاز، برق و … کاملاً مستقل و جدا از هم باشد.

سال ساخت آپارتمان: از دیگر موارد مهم در خريد آپارتمان در تهران سن آپارتمان یا تعداد سال‌هایی است که آپارتمان ساخته شده است. از اینرو باید با دقت سال ساخت آپارتمان را پیدا کنید. از اینرو بهتر است اقدام به خرید آپارتمان‌های نوساز کنید.

دریافت کد رهگیری: دریافت کد رهگیری از بنگاه‌های معاملات ملکی از بروز هرگونه سوءاستفاده ملکی جلوگیری می‌کند. زیرا این کد باعث می‌شود فروشنده‌ی ملک نتواند آپارتمان را به صورت همزمان به چندین نفر بفروشد.

امکانات خدماتی و رفاهی پیرامون آپارتمان: در هنگام انتخاب آپارتمان بهتر است دسترسی و نزدیکی آن به بیمارستان، بانک، فروشگاه، مدرسه، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی و… را به خوبی بررسی نمایید.

بررسی میزان آلودگی منطقه‌ایی که آپارتمان در آن واقع شده: با توجه به اینکه آلودگی هوا در تهران یک معضل بزرگ محسوب می‌شود از اینرو اگر شما یا اعضای خانواده‌تان مشکلات تنفسی دارید بهتر است مناطقی را برای خرید آپارتمان در تهران انتخاب نمایید که که نسبت به دیگر مناطق از میزان آلودگی کمتری برخوردار باشد.

بررسی استحکام و محل آپارتمان: در کلانشهر تهران باید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که آپارتمان بر روی گسل و یا در مجاورت آن قرار نگرفته باشد. همچنین باید بررسی که استانداردهای ایمنی در ساخت آپارتمان با رعایت نکات ایمنی به کار رفته است

بررسی سیستم گرمایشی: بهتر است بدانید که یکی از از مهم‌ترین جاهایی که در هنگام بازدید از آپارتمان به خوبی مورد توجه قرار گیرد شود سیستم سرمایش و گرمایش آن است.

بررسی وجود آسانسور: در هنگام خريد آپارتمان در تهران بهتر است سعی کنید خانه‌هایی با بیش از چهار طبقه که فاقد آسانسور هستند را خرید نکنید. این مساله نه تنها مشکل رفت و آمد را برای شما سخت می‌کند بلکه حتی اگر شما در طبقات پایین باشید سر و صدای رفت و آمد دیگر ساکنین شما را اذیت می‌کند. همچنین تعداد واحدهای مطلوب در یک آپارتمان ۱۵ تا ۳۰ واحد می‌باشد.

وجود انباری و پارکینگ: یکی دیگر از نکات مهم در خرید آپارتمان در تهران وجود انباری پارکینگ در مجتمع آپارتمانی می‌باشد. زیرا این دو از مکان‌های لازم و ضروری برای زندگی در آپارتمان به شمار می‌آیند. همچنین باید وضعیت پارکینگ به گونه‌ای باشد که که هر خودرو طوری قرار قرار بگیرد که ورود وخروج به آن به سهولت امکان پذیر باشد و مزاحم توقف خودروهای دیگران نشود.

دولت به تنهایی توان پرداخت تسهیلات خرید مسکن را ندارد

آشنایی با نکات مهم حقوقی برای خرید آپارتمان در تهران

همانطور که می‌دانید ملک و مسکن از سرمایه‌های با ارزش محسوب می‌شود از اینرو باید در هنگام خريد آپارتمان در تهران یکسری نکات را به خوبی رعایت نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید. بهتر است بدانید که در واقع داشتن صرف یک مبایعه‌نامه دلیل بر صاحب شدن یک ملک نیست باید حتماً برای تنظیم سند رسمی اقدام کنید.

همچنین باید مطمئن شوید ملکی که قرار است آن را خریداری کنید دارای سند رسمی و معتبر باشد. یکی دیگر از موارد مهم که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد این است که سند ملک رهن یا وثیقه شخص یا نهادی نباشد. بعد از این مراحل بهتر است اقدام به تنظیم سند رسمی نمایید و زمان نقل و انتقال سند به خوبی در مبایعه‌نامه مشخص شود.