بررسی های انجام شده در خصوص میزان رشد نرخ اجاره بها در مناطق ۲۲ گانه تهران حاکی از آن است که در منطقه ۱ تهران، رشد نرخ اجاره بها به ۲۴ درصد رسیده است، این درحالی است که میزان افزایش نرخ اجاره بها در منطقه ۴ تهران، ۳۵ درصد گزارش شده است. این دو منطقه به عنوان گران ترین مناطق تهران از نظر میزان رشد اجاره بها شناخته شده اند.

داده های مرکز ایران مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است، که بر این اساس، توأمان با افزایش نرخ اجاره بها در تمام مناطق ۲۲ گانه تهران، حجم معاملات به شدت افت داشته است. به عبارتی بررسی آمار های ثبت شده در خصوص میزان معاملات مسکن در زمستان سال ۹۷ نشان می دهد در زمستان سال گذشته در مقایسه با زمستان سال ۹۶، حجم معاملات مسکن به شدت کمتر بوده است به نوعی که این کاهش حجم معاملات به وضوح مشخص بوده است.

منطقه ۶ تهران که همچون دیگر مناطق، افزایش نرخ اجاره بها را شاهد بوده است، رشد دو درصدی حجم معاملات را تجربه نموده به این معنا که میزان واحد های خرید و فروش شده در این منطقه جهش دو درصدی داشته است. تورم کل ثبت شده برای اجاره بها در زمستان سال ۹۷ به نسبت زمستان سال ۹۶، ۲۲ درصد بوده است ضمن این که عدد به ثبت رسیده برای حجم معاملات در همین بازه زمانی منفی ۱۹ درصد عنوان شده است. در اینفوگرافیکی که در ادامه آمده است، جزئیات مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.

میزان رشد نرخ اجاره بها در قسمت های مختلف تهران

میزان رشد نرخ اجاره بها در قسمت های مختلف تهران

  • منبع خبر : شهرخبر