این روزها بحران مسکن جهانی شده و سیاستمداران وظیفه دارند با آن مقابله کنند. هر روز که اخبار مسکن را دنبال می کنیم آمار و ارقام عجیبی از گرانی و رکود مسکن می شنویم و دسترسی به مسکنی امن و مقرون به صرفه رویایی باورنکردنی برای پایتخت نشین ها شده است. مسکن چیزی فراتر از یک سقف برای انسان است که باید تسهیلات و خدمات عمومی برای زیستن را فراهم کند تا خانواده در کنار هم در آرامش زندگی کنند. اما همانطور که این روزها در اخبار مسکن مشاهده می کنید تلاش برای رفتن به زیر یک سقف بسیار سخت و دشوار است.

اخبار مسکن را دنبال کنید!

همانطور که می بینیم اخبار مسکن بین مردم بحث و گفتگو می شود و گاهی تعابیر نادرستی از آمارهای روز بوجود می آید که موجب گمراهی ما می شود. اما مطمئن ترین راه برای دسترسی به اخبار مسکن سایت های معتبری هستند که اخبار صحیح و موصق را در اختیار مردم قرار می دهند و شما می توانید با کمی سرچ در گوگل  به خبرهای رسمی کشور دسترسی پیدا کنید. اخبار مرتبط به مسکن در تمامی استان ها منتشر می شود اما بیشترین کسانی که دغدغه خرید مسکن یا اجاره و رهن را دارند مردم استان تهران هستند چراکه قیمت ها در تهران بیش از استان های دیگر افزایش داشته است.

رکود مسکن در ایران

خبرها نشان می دهد در چند ماهه اخیر قیمت مسکن در ایران به بدترین وضعیت خود رسیده است. اما نکته جالب توجه برای پایتخت نشین ها این است که قیمت مسکن در جنوب شهر هم به قیمتی باورنکردنی رسیده است و دیگر کم تر کسی می تواند خانه دار شود یعنی اگر شما کمی اخبار مسکن را بالا پایین کنید متوجه قیمت های سرسام آور آن در تمام شهر می شوید و فرقی نمی کند شمال شهر باشید یا جنوب آن در هر صورت به نسبت هر منطقه افرایش قیمت وجود دارد.  به عقیده کارشناسان همچنان افزایش قیمت در ماه های آینده ادامه دارد و نمی توان جلوی آن را گرفت چراکه تنها دلیل آن بی ثباتی در اقتصاد کشور است.

اخبار مسکن

اخبار مسکن

 اخبار داغ مسکن از دلایل مسئولان افزایش قیمت مسکن

وقتی اخبار مسکن را مرور می کنیم نظرات زیادی درمورد افزایش قیمت مسکن می بینیم که موجب رشد منفی در سال های اخیر شده است اما به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزایش نرخ ارز در ایران موجب بالا رفتن قیمت مسکن شده است چراکه ارز و دلار و بورس معیارهایی هستند که بر قیمت مسکن تاثیرگذارند و تا زمانیکه ارز در کشور ثبات نداشته باشد قیمت مسکن روز به روز بالاتر می رود و نمی توان آن را کنترل کرد. اما یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت در ایران تک شغله بودن مسکن است به این معنی که تنها شغل مسکن ساخت و ساز است به همین خاطر است که وقتی قیمت دلار و ارز در کشور بالا می رود قیمت مسکن هم افزایش پیدا می کند ما باید راه های درآمدزایی از مسکن را یاد بگیریم تا در چنین شرایطی مشکل مسکن نداشته باشیم.

شیب تند قیمت مسکن

آمار وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که تعداد معاملات مسکن در مرداد ماه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته رشد منفی داشته است. اما چیزی که اخبار مسکن نشان می دهد قدرت خرید مردم است که به شدت رو به کاهش است و توان خرید یک واحد آپارتمان در جنوبی ترین نقطه شهر هم وجود ندارد و در کنار آن رهن و اجاره واحدهای آپارتمانی است که با افزایش قیمت مسکن بیشتر شده است به عنوان مثال یک واحد ۱۱۵ متری در محدوده میدان تجریش با ودیعه ۵۰ میلیون تومان و اجاره ۴ میلیون و پانصدهزار تومان معامله می شود ودر منطقه ۱۶ با قیمت سه میلیون و پانصد و نود و پنج هزار تومان هر متر مربع فروخته می شود و صعود قیمت آپارتمان در تهران شرایط سختی را برای مردم بوجود آورده است که راه چاره ای برای قشر متوسط جامعه وجود ندارد و دیگر کم تر کسی در این روزها و در آینده خانه دار می شود.

اخبار مسکن

اخبار مسکن

پیشنهاد مسئولین برای مردم

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک به کمک مسکن مهر می توانیم حاشیه های بوجود آمده را کنترل کنیم و افرادی خانه دار شوند. به عقیده قلی خسروی طرح مسکن اجتماعی و استیجاری و اعطای تسهیلات یکی از راه های رونق معاملات مسکن و کمک به مردم است تا در این شرایط بحرانی به فکر چاره باشیم. همانطور که در اخبار مسکن می خوانیم مسکن مهر تنها راه خانه دار شدن قشر کم درآمد است و هدف آن تنها اسکان و سقفی برای آن ها می باشد.

برای دانستن اینکه چه زمانی رشد اقتصادی  و در کنار آن اخبار مسکن در مسیر درستی قرار می گیرد نیازمند تدابیر دولتی و راهکارهای کارآمد در چرخه اقتصاد است که شرایط مساعد و راحتی برای مردم ایران بوجود آورد.