اینطور که مشخص است شرایط اقتصادی وضعیت ثابتی نخواهد داشت و روز به روز بر افزایش قیمت ها افزوده می شود و نمی توان از دور بازار مسکن را پیش بینی کرد هرچند بسیاری از کارشناسان زودتر نظرات خود را درخصوص افزایش قیمت در بازار مسکن را داده اند. پیش بینی بازار مسکن مهارت خاصی نمی خواهد کمی که از اقتصاد سر در بیاورید و اخبار مرتبط آن را بالا پایین کنید کافی است و شرایط بازار دستتان می آید و می توانید برای آینده آن نظر بدهید یا انتقاد کنید. پیش بینی بازار مسکن برای افراد مستاجر و کسانی که دنبال مسکن هستند تلخ و غم انگیز است چراکه هر روز اخبار جدیدی از این وضعیت و افزایش قیمت مسکن و اجاره ها به گوش می رسد که با درآمد مردم سازگاری ندارد.

تحلیل و پیش بینی بازار مسکن

این روزها شرایط طوری شده که اخبار مسکن نقل همه مجالس است و مردم درمورد آن بحث و گفتگو می کنند و نظرات مختلفی می دهند که گاهی پایه علمی و معتبری برای نظراتشون ندارند و از طریق شنیده ها صحبت می کنند البته همانطور که گفتیم هرکسی با کمی اطلاعات  می تواند پیش بینی بازار مسکن را خیلی دقیق و جدی انجام دهد. البته دیگر مردم مثل قدیم فکر نمی کنند و برای دسترسی به اخبار موصق و درست، سایت های معتبر و اخبار تلویزیون را دنبال می کنند تا تحت تاثیر حاشیه های بوجود آمده در میان مردم قرار نگیرند و اخبار را از زبان خود مسئولان بشنوند. البته این تحلیل ها مشکلاتی از مردم حل نمی کند و تنها بر آگاهی آن ها می افزاید تا از اطراف خود با خبر شوند. آنچه مسلم است باید تحلیل و پیش بینی بازار مسکن تحت نظارت دولت و توسط افراد باتجربه انجام پذیرد تا تصمیم هایی برای رسیدگی به وضعیت آشفته مسکن شود و هرچه زودتر شرایط سخت برای مردم به پایان برسد.

پیش بینی بازار مسکن

پیش بینی بازار مسکن

نظر و پیشنهادات کارشناسان از پیش بینی بازار مسکن

پیش بینی بازار مسکن این روزها پرسش تمامی خبرنگاران از مسئولین و کارشناسان مربوطه شده است و گاهی نظرات آگاهانه آن ها ما را در تحلیل برخی مسائل کمک می کند تا بهتر و دقیق تر تصمیم بگیریم. اما آنطور که پیداست پیش بینی کارشناسانه آن ها از این بازار آشفته چندان هم مقبول مردم نیست چراکه آن ها معتقدند با این صعود بی سابقه دلار در کشور وضعیت بازار مسکن بدتر می شود و دیگر خرید خانه برای مردم رویایی باورنکردنی می شود. البته این نظر با قشر متوسط جامعه سازگار است آن هایی که سال ها تلاش کرده اند تا سقفی امن و مطمئن برای خانواده شان فراهم کنند اما حالا باید به دنبال کرایه های افزایش یافته باشند. جالب اینجاست که به دنبال افزایش دلار، نرخ کرایه ها هم به سرعت زیاد شد و نسبت به این بی عدالتی کسی هم پاسخگو نیست حتی حقوق کارمندان هم تغییر نکرده است تا به کمک آن از پس مشکلات بربیایند.

لزوم توجه جدی مشکلات و پیش بینی بازار مسکن

ما در دنیایی زندگی می کنیم که حق مسکن از حقوق اولیه هر انسانی می باشد و دولت ها باید نسبت به این موضوع تدابیری اندیشیده باشند تا مردم راحت و بی دغدغه به زندگی خود ادامه دهند اما در شرایط فعلی امرار معاش بسیار سخت شده و مشکلات باورنکردنی در زندگی مردم ایجاد شده است. پیش بینی بازار مسکن را می توان در نگاه اول با یک آنالیز ساده انجام داد تا از آینده این تلاطم آگاه شویم. اما تنها چیزی که مشکلات این بخش از کشور را حل می کند کنترل و نظارت دولت بر قیمت ها و ممانعت از منفعت دلالان است که بی رویه بر افزایش قیمت زمین و خانه تاثیرگذار هستند. همراهی دولت و توجه و رسیدگی آن ها نسبت به مشکلات مردم می تواند از رکود مسکن در این چند ماه آینده جلوگیری کند.

میانگین قیمت مسکن در تهران چقدر است؟

پیش بینی بازار مسکن از همان ابتدا سال ۹۷ مشخص بود، در همان ابتدای سال برخلاف سال گذشته قیمت ها با افزایش دلار و نرخ ارز در کشور بالاتر رفت و این روند تا خرداد ماه ادامه داشت و کمی بعد ثابت ماند اما در مرداد ماه وضعیت مسکن بسیار آشفته شد و رویای خانه برای همه وصف نشدنی باقی ماند و البته این ماه را نمی توان با هیچ سالی مقایسه کرد به طوری که رکورد بی سابقه ای از افزایش قیمت ها داشتیم و هیچ معامله در مشاورین املاک انجام نگرفته و وضعیت رکود به مسکن بازگشت. همانطور که پیداست قیمت رهن و اجاره در کل تهران تغییر کرده است به طوری که قیمت یک واحد ۱۰۰ متری در شرق تهران منطقه پیروزی خیابان چهارم نیروهوایی با ۷۰ میلیون تومان ودیعه و ۲ میلیون و پانصد هزار تومان اجاره معامله می شود. این رقم برای مناطق شمال شهر یا غرب تهران متفاوت است و رقم ثابتی ندارد.