در خصوص آخرین اخبار درمورد قیمت خرید آپارتمان در تهران می توان گفت بازار مسکن وارد رکود تورمی شده است که تا نیمه دوم سال جاری ادامه دارد. اما به لحاظ قیمتی خرید آپارتمان در این دوره نسبت به چند سال گذشته یا همین پارسال تفاوت بسیاری داشته است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و مهم ترین دلیل برای افزایش قیمت ملک، تاثیرات تورم و قیمت دلار و ارز بر بخش مسکن است. قیمت مناسب برای خرید آپارتمان در تهران وجود ندارد و هر منطقه به نسبت موقعیت خود افزایش  باورنکردنی داشته است و قدرت خرید از قشر متوسط جامعه گرفته شده است. حتی اگر سال ها زحمت کشیده باشید تا الان خانه ای برای خود مهیا کنید، سخت در اشتباهید چراکه قیمت مسکن به نسبت مبلغ پس انداز شما کافی نیست و بالاتر رفته است.

رویکرد دولت برای خرید آپارتمان در تهران

صعود ناگهانی قیمت مسکن در دو ماه گذشته مردم را معترض کرده و خواهان رسیدگی دولت به مسائل اقتصادی و هم چنین بازار مسکن شده است. دولت در چندین سال گذشته طرح مسکن مهر را برای خانه دار شدن قشر متوسط جامعه ارائه داد و نزدیک به دو میلیون و سیصد هزار خانه ساخته شد اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی خانه های مناسبی به  متقاضیان واگذار نشد و هر روز شاهد اخباری از خانه های مسکن مهر بودیم. اما این بار دولت برای خانه دار شدن مردم و افرادی که قصد خرید آپارتمان در تهران را دارند طرح جایگزینی ارائه داده است تا جبران طرح قبلی شود و تلاش می کند این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کند تا با رسیدگی دقیق و با کیفیت رضایت مردم را جلب نماید. در همین راستا بانک مسکن هم تسهیلات جدیدی برای ارائه وام مسکن به مردم قرار داده است که شاید از این طریق مشکلات مردم کم تر شود و زندگی راحتی داشته باشند. هم چنین بانک مسکن تلاش می کند تا فرهنگ ساختمان سازی را تغییر دهد. آن ها معتقدند این بخش از مسکن باید به جای سنتی سازی، صنعتی سازی شود تا بخشی از مشکلات آن کاهش یابد. سپردن کار به دست افراد بی سواد و کم تجربه موانع زیادی را بوجود می آورد که باعث افزایش قیمت ملک می شود. بانک مسکن با اعطای تسهیلات بیشتر برای صنعتی سازی مسکن نسبت به سنتی سازی، بسیاری از مهندسان و کاربلدان را به این مسیر کشانده است. بانک مسکن تلاش می کند تا با ارائه راه کارهای مناسب بخشی از مشکلات بازار مسکن را کم و حل نماید.

خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران بهتر است یا شهرستان؟

چرخه اقتصاد این روزها دور تندی دارد و هر روز به رقم کالاها اضافه می شود و به اصطلاح در دوران گرانی به سر می بریم و باید صرفه جویی را آغاز کرد. اما مسکن کالایی نیست که بتوان نخرید یا چند سال استفاده نکرد. هر انسانی برای داشتن زندگی راحت و رسیدن به آرامش نیازمند سقفی مطمئن و امن است حتی اگر توانایی خرید آن را نداشته باشد، بتواند اجاره بها آن را پرداخت کند. اما جدا از بحث پایتخت نشینی، شرایط زندگی و هم چنین خرید آپارتمان در تهران سخت شده است و کم تر کسی از عهده قیمت های آن برمی آید چون هر روز قیمت جدید و باورنکردنی از ملک و املاک می شنویم که توان خرید را گرفته است. اما شرایط مسکن در شهرستان ها حتی شهرهای حومه تهران خیلی بهتر است و بهتر از تهران می توانیم یک واحد آپارتمان تهیه کنیم. حتما شما هم از اطرافیان یا همسایه های خود دیده اید که به سمت پرند یا پردیس یا مناطق دیگر مهاجرت کرده اند چون فقط با مبلغ پس انداز آن ها در چنین جاهایی می توان خانه ای تهیه کرد و همین موضوع باعث شده معضلات جدیدی به جامعه اضافه شود و رفت آمد هر روزه به تهران عواملی چون تصادفات، آلودگی و ترافیک را در پی داشته باشد.

خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران

قیمت خرید آپارتمان در تهران چند است؟

اگر بخواهیم از قیمت آپارتمان در تهران بگوییم، بستگی دارد شما چه منطقه ای مدنظرتان است. این روزها تهران به دو بخش بالا شهر و پایین شهر تقسیم شده است البته در قدیم هم بوده اما این روزها وقتی پول حرف اول را می زند اختلاف طبقاتی هم نمایان می شود. قیمت خرید آپارتمان در فرمانیه تا نیاوران و از پیروزی تا شهر ری متفاوت است و هر منطقه ای به نسبت همان قیمت گذاری می شود البته امروزه در همه مناطق تهران، افزایش قیمت داشته ایم اما به هر حال قشر متوسط جامعه به فکر خرید آپارتمان در بالا شهر نمی افتد. به عنوان مثال خرید آپارتمان در تهران در خیابان سبلان جنوبی خیابان انصار الحسین به متراژ ۷۶ متر به قیمت سیصد و هشتاد میلیون تومان به فروش می رسد و در خیابان ستاری در غرب تهران خانه متری ۱۴ میلیون تومان معامله می شود.