امروزه روش های سنتی برای انجام یک کسب و کار حرفه ای چندان جواب نمی دهد. بسیاری از تکنولوژی هایی که امروزه از آن استفاده می کنیم سالها پیش در ذهن ما نمی گنجید. سایت املاک نیز امروزه جایگزین خوبی برای مشاور املاک است. این تکنولوژی ها کار مشاوران املاک را بسیار راحت کرده اند و افرادی که در این زمینه کار می کنند می توانند خدمات بسیار بهتری را بر روی سایت املاک به مشتریان خود ارائه دهند. خدماتی که بر روی سایت املاک قابل ارائه است می تواند بسیار بیشتر از خدماتی باشد که یک مشاور املاک سنتی به مشتریان خود ارائه می کند.

انواع خدمات سایت املاک

با توجه به اینکه کارهای زیادی بر روی سایت املاک می توان صورت داد، مشاوران املاک بنا به علاقه و توان خود سایتی بسیار حرفه ای تا ساده را می توانند طراحی کنند و از آن بهره ببرند. خدمات همه جانبه را بسیار بهتر بر روی این سایتها قرار می دهند و سرعت بیشتر به کارها داده می شود.

سایت املاک

سایت املاک

بازاریابی و تبلیغات

اولین کاری که می توان بر روی سایت املاک انجام داد، بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتری است. تبلیغاتی که بر روی سایت انجام می شود و یا در وبلاگ ها و سایت های دیگر لینک داده می شود می تواند در جذب مشتری بسیار کارساز باشد.

در حالت سنتی، افرادی که نیاز به معاملات مربوط به مسکن داشتند، باید به دنبال مشاوران املاک نزدیک به محل زندگی خود می گشتند و از آنها کمک می گرفتند. این پروسه خیلی خسته کننده بود؛ زیرا فرد مجبور بود که چندین مشاور املاک را روزانه ببیند و زمان زیادی را نیز از دست می داد؛ اما امروزه با گشت و گذاری در اینترنت به راحتی می توان چندین مشاور املاک را پیدا کرد و گزینه مورد نظر را انتخاب کرد.

جذب خریدار و فروشنده

هنگامی که یک سایت املاک حرفه ای را طراحی می کنید، می توانید بر روی آن آیتم هایی برای ثبت نام فروشنده و خریدار ملک نیز قرار دهید. بدون شک افراد زیاد هستند که به صرفه جویی در وقت اهمیت ویژه ای می دهند، به همین علت می توان خدماتی برای قرار دادن مشخصات ملک درخواستی و یا فروشی را روی سایت قرار داد تا این افراد بتوانند از طریق سایت املاک شما ملک خود را به فروش برسانند و یا ملک مورد نظر خود را انتخاب کنند.

برنامه ریزی برای معاملات

اگر شما بدانید که چه افرادی قرار است به عنوان فروشنده و یا خریدار با شما ارتباط داشته باشند، بهتر می توانید برای کارهای خود برنامه ریزی کنید. از این رو می توانید برنامه زمان دهی به مشتریان را نیز بر روی سایت املاک خود قرار دهید و به راحتی کار خود را انجام دهید.

سایت املاک

سایت املاک

پیدا کردن ملک در منطقه ی مورد نظر خود

نقشه ها امروزه به وفور در جاهای مختلف به بشر کمک می کنند. در سایت املاک نیز می توان از نقشه استفاده کرد و موقعیت خانه ها و ملک های موجود در مشاور املاک را بر روی آن نشان داد. مشتری می تواند به راحتی موقعیت ملک مورد نظر خود را ببینید و حتی محیط اطراف آن مانند مسیرهای مختلف، دسترسی به امکانات رفاهی و … را نیز بررسی نماید. همچنین اگر کسی نیاز به خرید ملک در موقعیتی خاص دارد، می تواند همان منطقه را بر روی نقشه بررسی کند و ملک های موجود را ببیند.

گشت و گذار مجازی در املاک

شاید جالب ترین قسمت سایت املاک این مطلب باشد که مشتری حتی نیازی به دیدن خانه یا ملک به صورت حضوری ندارد. با توجه به تکنولوژی های موجود می توان یک فیلم کامل از ملک و یا اجزای مختلف خانه تهیه کرد و در سایت املاک قرار داد. مشتریان می توانند بر روی خانه های موجود در سایت کلیک کرده، اطلاعات مربوط به متراژ، قیمت، آدرس و … را ببینند و حتی فیلمی کامل از نمای داخلی و خارجی خانه را مشاهده کنند. این کار به مشتریان این امکان را می دهد که راحت در خانه ی خود چندین ملک را بررسی کنند و نیازی به گذراندن وقت خود در ترافیک نداشته باشند. همچنین تعداد زیادی خانه را با معیارهای متفاوت مشاهده و از بین آنها انتخاب کنند.

بدون شک استفاده از این خدمات می تواند کار مشتریان و فروشندگان را بسیار راحت تر کند؛ و صرفه جویی زیادی نیز در زمان برای آنها به وجود آورد. همچنین می توان مطالب و اخبار مسکن را بر روی این سایت ها قرار داد و مشتریان را از آنها آگاه کرد.

امروزه اکثر کارها به سوی الکترونیک شدن پیش می رود و افرادی که هنوز در بازار سنتی به دنبال کسب درآمد هستند، بدون شک از قافله عقب می مانند و سود چندانی نخواهند برد. البته سایت املاک می تواند از سطح پایین تا بسیار پیشرفته طراحی شود و هر چه پیشرفته تر باشد، کارایی آن بهتر و بیشتر خواهد بود.