اگر نمای تهران را در چند سال گذشته با الآن مقایسه کنید، می بینید که روز به روز ساختمان هایی با ارتفاع بیشتر در آن ساخته می شود. همین امر باعث می شود خرید و فروش آپارتمان روز به روز بیشتر شود. اگر بخواهیم بررسی از این تغییرات داشته باشیم، متوجه می شویم که هر ساله تعداد زیادی خانه های ویلایی و کلنگی کوبیده می شوند و آپارتمان های بزرگ و چند طبقه جای آنها را می گیرند. نیاز به مسکن روز به روز بیشتر می شوند و هر ساله نیز ساختمان سازان بیشتر بر ارتفاع برج های خود می افزایند تا جوابگوی مسکن جامعه باشند.

خرید و فروش مسکن در سالهای گذشته در تهران

اگر چه نیاز مردم به مسکن از بین نمی رود ولی گاهی اوقات، شرایط اقتصادی جامعه باعث می شود تا افراد متقاضی مسکن دست از خرید و فروش بردارند. از این رو در سالهای گذشته بازار مسکن چندان جالب توجه نبوده و نه تنها قیمت آن تغییرات چندانی نداشت بلکه بازار راکدی را از خود نشان داده است. در ۶ سال گذشته این بازار وارد رکود شده بود؛ اما در اوایل سال ۹۷ تا الآن افزایش قیمت شدیدی را در این بازار شاهد بودیم. ولی باز هم خرید و فروش مسکن چندان قابل قبول نبوده است. طبق آماری که از فروش آپارتمان و مسکن در دسترس است، در فروردین ماه ۹۳، بالای ۷۰۰۰ مورد فروش مسکن در تهران داشتیم، در سال ۹۴ این معاملات کاهش یافت و به زیر ۵۰۰۰ مورد رسید، در سال ۹۵ به نزدیکی ۶۰۰۰ ملک رسید و در سال ۹۶ نیز به ۵۴۰۰ مورد رسید. در فروردین ۹۷ نیز شاهد فروش ۵۰۴۶ مورد خرید و فروش آپارتمان و مسکن بودیم. این آمار نشان می دهد که در سالهای اخیر اکثراً کاهش معاملات در حوزه ی مسکن را داشتیم.

فروش آپارتمان

فروش آپارتمان

فروش آپارتمان نسبت به خانه های ویلایی در تهران چه روندی داشته است؟

در گذشته کمتر کسی تن به زندگی در آپارتمان می داد. خانه ها همیشه یک نفر در آنها بود و کمتر خانه ای در طول روز خالی می ماند؛ اما امروزه شرایط بسیار تغییر کرده است. خیلی از خانه ها در طول روز به دلیل کارمند بودن تمامی اعضا خالی می ماند و اکثر این افراد رو به خانه های آپارتمانی آورده اند. البته بیشتر افرادی که در آپارتمان ها زندگی می کنند دلیل شان مسائل مالی نیز هست. قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران کمتر از خانه ی ویلایی است و توان خرید بیشتر افراد در این مورد بیشتر است. به همین علت خرید و فروش آپارتمان در تهران و حتی شهرستان ها نسبت به خانه های ویلایی بسیار بیشتر است. همچنین با بررسی خرید و فروش آپارتمان در تهران در سالهای اخیر نسبت به خانه های ویلایی مشاهده می شود که روند افزایشی را از خود نشان داده است. این مسئله نشان می دهد که نیاز مردم به آپارتمان به دلایل مختلف به مرور نسبت به خانه های ویلایی افزایش پیدا می کند و احتمالاً این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

فروش آپارتمان

فروش آپارتمان

چرا خرید و فروش آپارتمان در تهران بیشتر از خانه های ویلایی است؟

بررسی هایی که در حوزه ی مسکن انجام گرفته است، نشان می دهد که فروش آپارتمان در تهران و حتی بسیاری از شهرستان ها، نسبت به خانه های ویلایی بسیار بیشتر است. دلیل این امر به موارد مختلفی برمی گردد که هر کدام به جای خود اهمیت دارند.

  • هر چقدر که رشد شهرنشینی بیشتر شود، نیاز به مسکن بیشتر می شود و زمین نیز مقدار ثابتی دارد. پس برای تامین این نیاز باید بر روی ارتفاع خانه ها حساب باز کرد. به همین علت کم کم بیشتر آپارتمان ها جایگزین خانه های ویلایی می شوند و روی هم رفته باعث بالا رفتن تعداد فروش آپارتمان ها نسبت به خانه های ویلایی می شود.
  • امنیت در آپارتمان ها بیشتر است و به دلیل اینکه بیشتر خانم ها وقت خود را برای کار بیرون از خانه می گذرانند، ترجیح می دهند خانه و کودکان شان امنیت بیشتری داشته باشند. این امنیت بدون شک در خانه های ویلایی کمتر است.
  • قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران و شهرستان ها اکثراً مناسب تر از خانه های ویلایی است و همین امر باعث می شود تا بیشتر افراد هزینه ی لازم را برای خرید آپارتمان داشته باشند. در صورتی که با آن مقدار هزینه نمی توانند برای خرید خانه های ویلایی اقدام کنند. این عامل یکی از عوامل مهم در خرید آپارتمان است. همچنین تعداد زیادی از خرید خانه های ویلایی مربوط به افرادی است که در زمینه ی ساخت و ساز فعالیت دارند و برای خانه های ویلایی نقشه ی ساخت آپارتمان را دارند.

خرید و فروش آپارتمان در تهران توسط مشاوران املاک حرفه ای

اگر بخواهید خودتان برای خرید آپارتمان اقدام کنید می توان گفت کاری بسیار مشکل است. مشاوران املاک در این حوزه می توانند به شما کمک کنند. املاک ملکانا یکی از مراکز بسیار حرفه ای است که به شما امکان انتخاب آپارتمان در هر نقطه ای از شهر به صورت اینترنتی را می دهد. این مشاور املاک به صورت اینترنتی نیز کار می کند و خرید و فروش آپارتمان در تهران و هر محله ای که شما بخواهید از خدمات این مشاور املاک با سابقه است.