تأثیری که اینترنت و تکنولوژی های مربوط به آن در زندگی بشر داشته هیچ تکنولوژی نتوانسته داشته باشد. سایت املاک نیز یکی از تاثیرات اینترنت بر کسب و کار مشاوران املاک است. روز به روز گسترش این حوزه بیشتر می شود و مشاوران املاک روش قدیمی کسب و کار خود را رها کرده و به این سبک کار روی می آورند. از این رو بهتر است که کمی در مورد مزایای خرید و فروش با سایت املاک نسبت به خرید از مشاوران املاک به روش سنتی اطلاعات دریافت کنیم. سایت املاک نسبت به روش قدیمی مزیت های زیادی را هم برای خریداران و هم برای فروشندگان دارند.

سایت املاک

سایت املاک

 مزیت هایی که سایت املاک برای خریداران دارد

اگر قصد خرید ملک را دارید، می توانید به سراغ سایت های خرید و فروش ملک بروید و در کمترین زمان ممکن، خانه و یا ملک مورد نظر خود را ببینید و از بین تعداد زیادی ملک یکی را انتخاب کنید.

در خانه ی خود کلی خانه ببینید

شاید دیده باشید که برای خرید خانه چقدر باید زمان گذاشت، اما امروزه به لطف سایت های اینترنتی املاک، نیازی به گذراندن وقت زیادی در خانه ها و دیدن آنها به صورت حضوری نداشته باشید. شما می توانید در کمترین زمان ممکن در خانه ی خود بنشینید و تعداد زیادی خانه را به صورت مجازی ببینید. در این صورت علاوه بر اینکه در زمان و هزینه های خود صرفه جویی می کنید، می توانید با دقت بیشتری و بدون رودربایستی محیط خانه را بررسی کنید، تمام گوشه و کنارها را به خوبی ببینید. همچنین قدرت انتخاب بیشتری دارید، به عنوان مثال شما در یک ساعت می توانید بیش از صد خانه را بررسی کنید در صورتی که اگر به صورت حضوری اقدام می کردید به زور در یک روز بیش از ۳ خانه را می توانستید ببینید و در نهایت خسته به خانه برمی گشتید.

خانه هایی که دوست دارید را با هم در یک لحظه مقایسه کنید

در سایت املاک شما می توانید چندین خانه را انتخاب کنید، آنها را دسته بندی کنید و با همدیگر مقایسه کنید. بارها می توانید برگردید و خانه را به صورت مجازی بازدید کنید و با دیگر  خانه هایی که انتخاب کردید مقایسه کنید. نهایت کار شما می توانید چند مورد را که با سلیقه و نیازهای شما متناسب است، پیدا کرده و به همان چند مورد سر بزنید و از آنها دیدن کنید. برای این منظور می توانید با مشاوران سایت املاک ارتباط برقرار کنید و برای دیدن حضوری خانه ها اقدام کنید.

هزینه ها را بررسی کنید و موردی مناسب را ببینید

در سایت املاک قیمت ها نیز در بخش اطلاعات املاک نوشته می شوند. اینکه شما چقدر باید برای این ملک بپردازید و یا اگر می خواهید اجاره کنید، چه مقدار رهن و چه مقدار اجاره می توانید بپردازید.

بدون شک هزینه یک قسمت مهم در خرید و فروش است و شما باید متناسب با هزینه ی خود انتخاب کنید. حتی می توانید قیمت مورد نظر خود را در بخش فیلتر وارد کرده و ملک هایی را متناسب با هزینه ی خود ببینید.

مزیت هایی که سایت املاک برای فروشندگان دارد

علاوه بر خریداران، سایت املاک راحتی را برای فروشندگان نیز به ارمغان آورده است. مزیت های زیادی را می توان در این سایت ها دید که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

سایت املاک

سایت املاک

می توان بدون هزینه ملک خود را به این سایت املاک بسپارید

اگر ملکی برای فروش دارید می توانید یک مشاور املاک اینترنتی خوب پیدا کنید و در مشخصات ملک خود را برای آنها ارسال کنید. این اطلاعات شامل عکس، متراژ و … است که همگی برای خریدار یک معیار حساب می شوند. در اکثر سایت های املاک شما بدون هیچ هزینه ای ملک خود را برای فروش خواهید گذاشت.

 تعداد افراد بیشتری می توانند در هر روز از ملک شما به صورت مجازی دیدن کنند

سایت املاک بازدید کننده ی بیشتری نسبت به مشاوران املاک سنتی دارند و افراد بیشتری می توانند روزانه از ملک شما به صورت غیر حضوری و مجازی دیدن کنند. به همین علت است خیلی سریع تر ملک تان به فروش می رسد و حتی می توانید بین خریداران ملک فرد مناسب تری را پیدا کنید.

بدون رفت و آمد زیادی ملک خود را به فروش می رسانید

هنگامی که قصد فروش یا اجاره ی یک ملک را دارید، یکی از قسمت های مشکل آن رفت و آمد زیاد افرادی است که قصد خرید دارند. شما هر لحظه باید منتظر بازدید از خانه تان باشید. این مشکل زمانی مرتفع می شود که خودتان در خانه زندگی کنید. اما با سپردن خانه خود به سایت املاک این مشکل را نخواهید داشت و فقط افرادی که واقعاً قصد خرید و یا اجاره ی ملکتان را دارند برای دیدن به خانه تان خواهند آمد.

البته باید یک نکته را مد نظر داشته باشید که با سایت املاک معتبر و با سابقه کار کنید. سایت مشاورین املاک ملکانا، یکی از سایت های معتبر و بزرگ در این زمینه است که می تواند برای خرید و فروش ملک به شما کمک کند.