خرید و فروش آپارتمان در تهران به قدری گران شده که کسی قصد خرید ندارد و نه دلش می خواهد بفروشد چراکه فردا قیمت ها بالاتر می رود و می تواند با مبلغ بالاتری به فروش برساند. داده ها نشان می دهد که در مرداد ماه امسال معاملات به اندازه ۳۳ درصد افت داشته است که در دوران خود بی سابقه است و در شهریور ماه که فرصت طلایی برای جابه جایی ها و خرید و فروش مسکن است،۴۵ درصد حجم معاملات کاهش پیدا کرده است که این موضوع تاثیر منفی در بازار مسکن داشته است. این ارقام نشان می دهد که شرایط مردم بسیار سخت شده است و در دوران بدی به سر می برند که قادر به خرید و فروش آپارتمان در تهران و شهرستان ها نیستند و ترجیح می دهند با کمی مبلغ بیشتر در منزل قبلی باقی بمانند. اما در این میان بنگاه داران با حاشیه های فراوان سعی در به هم ریختن اوضاع بخش مسکن را دارند و آن ها شعار هایی از قبیل اگر امروز خانه نخرید فردا گران تر می شود دلهره و اضطراب را در بین مردم ایجاد می کنند و تصمیم گیری در شرایط فعلی را برای آن ها سخت تر می کند.

وضعیت خرید و فروش آپارتمان در تهران چه می شود؟

در حالی که امروزه دیده می شود خرید و فروش آپارتمان در تهران و شهرستان ها کاهش پیدا کرده است و مردم توان خرید حتی ۵۰ متر خانه را در شرایط فعلی ندارند، اما می بینیم که قیمت مسکن هر روز بیشتر شده و چند روز ثابت می ماند  و دوباره رشد صعودی خود را آغاز می کند این در حالی است که وقتی اساس نامه قوانین کشور را بررسی می کنیم قوانینی وجود دارد که نشان می دهد افزایش قیمت هر نوع کالایی براساس واحد پول همان کشور یعنی ریال بالا می رود حتی اگر موضوع  مسکن باشد اما نه تنها این قانون در کشور ما اجرا نمی شود بلکه با افزایش قیمت دلار و ارز و هرج و مرج در اقتصاد کشورمان شاهد گرانی زمین و به دنبال آن بالا رفتن قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران و شهر های دیگر و افزایش قیمت اجاره بها هستیم که هیچ نظارت و کنترلی بر روی این موضوع نمی شود و مسئولان به جای چاره جویی مشکلات مسکن به دنبال افزایش تسهیلات وام خرید خانه هستند که تا کنون تقاضا ها برای گرفتن این وام زیاد نبوده و کسی خواهان این تسهیلات نیست چراکه مهلت پرداخت آن به نسبت درآمد موجود امکان پذیر نمی باشد.

فروش آپارتمان در تهران

فروش آپارتمان در تهران

در آخرین روز تابستان خرید و فروش آپارتمان در تهران چگونه است؟

در آخرین روز تابستان معاملات مسکن را که بررسی می کنیم قیمت های سرسام آوری در کل مناطق تهران با اختلاف قیمت های بسیار مشاهده می کنیم. یک واحد ۶۰ متری در خیابان ولیعصر در منطقه ۱۸ با عمر بنا ۸ سال ساخت به قیمت صد و شصت میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. اما یک واحد نوساز با همین متراژ در محله ابوذر با قیمت ۲۹۷ میلیون تومان متراژی ۱۲٫۶ میلیون تومان معامله می شود، در منطقه دو تهران خرید و فروش آپارتمان با اختلاف قیمتی همراه است به طوری که یک واحد ۶۰ متری ۱۹ سال ساخت در محله درختی به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان فروخته شده است یعنی متری ۱۰ میلیون وهشتصد و سی و سه هزار تومان می باشد.

اگر سری به مشاوران املاک بزنیم شاهد کسادی بازار آن ها در این چند ماه اخیر هستیم که با وجود خالی بودن خانه ها تقاضا برای

آن کم است و کسی توان خرید و فروش آپارتمان در تهران و شهرهای اطراف را ندارد مخصوصا در این ایام که محرم و صفر است کسی برای جابه جایی و نقل مکان اقدام نمی کند و با وجود شرایط موجود در بازار مسکن ترجیح می دهد مستاجر باقی بمانند تا شرایط بهبود یابد.

چرا خرید و فروش آپارتمان در تهران کم است؟

برخی کارشناسان در حوزه مسکن معتقدند که خرید و فروش آپارتمان در تهران راکد نیست بله کسادی بازار مسکن است که هر چند وقت یک بار به بخش مسکن بر می گردد و به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک قلی خسروی وقتی هنوز هیچ کالایی ارزان نشده است چرا دنبال ارزانی مسکن و کاهش قیمت زمین هستیم و معتقد است دوران سخت مسکن سپری می شود و خیلی زود بازار مسکن رونقی تازه می گیرد. قلی خسروی می گوید وقتی در بازار مسکن سرمایه گذاری کنید حتما بعد از چند سال سود خواهید کرد و از نتیجه آن بهره مند می شوید. گمانه زنی ها حاکی از آن است که قیمت مسکن ارزان تر نمی شود بلکه در نیمه دوم سال ثابت می ماند و شیب تند افزایش قیمت کم تری خواهیم داشت و معاملات و خرید و فرش آپارتمان در تهران انجام می شود و بسیاری از مردم به آرزوی خانه دار شدن می رسند.