خرید و فروش ملک همیشه روال عادی و مطلوب خود را طی نمی کند. به همین علت گاهی اوقات کار به دریافت خدمات مشاوره حقوقی ملکی و یا در نهایت به دعاوی ملکی می رسد؛ اما اکثر اوقات افراد نمی دانند که در زمینه ی مشکلات خود با چه کسی مشورت کنند و آیا حتی این مشکل قابل حل می باشد یا نه؟

گاهی اوقات مشکلات موجود را می توان به راحتی و به کمک مشاور حقوقی حل کرد و جلوی مرتفع تر شدن آن را گرفت؛ اما در چه مواردی نیاز است که به مشاور حقوقی ملکی مراجعه کرد؟

مشکلاتی که در هنگام سند زدن به وجود می آید

مشاور حقوقی ملکی از تمامی چند و چون های سند زدن ملک می تواند به شما کمک کند. یکی از مشکلات اساسی که در هنگام خرید ممکن است پیش آید و جز مهمتری مسائل نیز می باشند، مربوط به سند ملک است. بهتر است که قبل از خرید ملک به یک مشاور حقوقی ملکی مراجعه کنید و در مورد مراحل مختلف یک خرید و فروش با او مشورت کنید. اینکه سند ملک چه مشکلاتی می تواند داشته باشد یا برای شما چه مشکلاتی ممکن است در این بین به وجود آید هم در نقش فروشنده و هم نقش خریدار می تواند کمک وافری به شما بکند. با اطلاع از این مسائل با احتیاط بیشتری مراحل را به اتمام می رسانید و می دانید در هر مرحله چه کارهایی را برای نداشتن مشکل سند به کار گیرید تا در نهایت سند به راحتی به نام خریدار انتقال یابد.

مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی

توافقات برای ملک های مشترک

گاهی اوقات ملک هایی وجود دارند که یک مالک ندارند. برای این موارد نیز می توانید از مشاور حقوقی ملکی کمک بگیرید. این گزینه شامل موارد متعددی می باشد. گاهی اوقات مالکان وارث یک ملک هستند و یا در یک آپارتمان یا خانه های چند طبقه که هر طبقه مربوط به یک نفر است مشکلاتی برای توافق بر سر تعمیر قسمت هایی از ملک که مربوط به همه ی ساکنین است و … پیش می آید. در این صورت نیز می توان با مراجعه به مشاور حقوقی ملکی مشکل را راحت تر حل کرد.

خساراتی که در آپارتمان ها صورت می گیرد

آپارتمان ها به چندین واحد تقسیم بندی می شود. گاهی اوقات مشکلاتی در یک آپارتمان پیش می آید که حل آن چندان هم ساده نیست. به عنوان مثال اختلالاتی که در سیستم آب و فاضلاب یک واحد پیش می آید ممکن است بر واحدهای دیگر نیز تاثیر بگذارد. در این صورت اگر افراد نتوانند با هم به توافق برسند که چگونه مشکل را حل کنند می توان برای یافتن راه حل به مشاور حقوقی ملکی مراجعه کرد و راحت تر مشکلات را حل کرد.

املاک قولنامه ای

هر چند قولنامه ها از نظر سندهای عادی می توانند اعتبار داشته باشند اما به طور کلی صاحب ملک کسی است که سند به نام او ثبت شده است. اگر چیزی در قولنامه ثبت شده باشد و یک طرف معامله از آن تخطی داشته باشد، می توان به کمک مشاور حقوقی ملکی از قولنامه استفاده کرد و دعاوی ملکی را بر سر معاملات به اجرا درآورد. این مشکلات مربوط به تعداد زیادی مشکل از جمله، مساحت ثبت شده، امکانات قید شده در قولنامه و … است که احتمالا عدم واقعی بودن آنها اثبات شده است.

مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی

زمین و ملک های وراثتی

هر چند ملک های وراثتی تحت قوانین مشخصی تحت عنوان انحصار ورثه می توانند به راحتی بین فرزندان تقسیم شوند اما گاهی اوقات توافق بر روی چگونگی این کار می تواند مشکلات فراوانی به وجود آورد. به عنوان مثال اگر یکی از فرزندان برای فروش برنامه نداشته باشد و یا دیگران تصمیم به تعمیر و یا بازسازی ملک داشته باشند ممکن است مشکلاتی پیش آید. اکثر افراد در این مواقع برای یافتن راه حل به مشاور حقوقی ملکی مراجعه می کنند.

راهنمایی موجر و مستاجر

موجر کسی است که ملک خود را به مستاجر اجاره می دهد. از این رو قولنامه ای بین این دو طرف در دفاتر مشاورین املاک ثبت می شود که هر کدام می توانند بر اساس آن حق و حقوقی داشته باشند؛ اما گاهی اوقات یک سری مشکلات پیش می آید که چندان هم قابل پیش بینی نبوده است. به همین علت دو طرف برای حل مشکل دچار سردرگمی می شوند. برای این موارد نیز می توان از مشاور حقوقی ملکی کمک گرفت.

مشکلات مربوط به آپارتمان های پیش فروش

سالهاست که پیش فروش ملک باعث شده کار خریداران و فروشندگان ملک راحت تر شود؛ اما در این بین یک سری مسائل ممکن است پیش آید. هر چند در هنگام خرید ملک توسط خریدار کاملاً باید مشخصات ملک معین شود اما گاهی اوقات تخطی های توسط سازنده ملک پیش می آید که بیشتر مربوط به زمان و نحوه ی تحویل ملک است. همچنین ممکن است در پرداخت قسط توسط مشتری نیز مشکلاتی پیش آید. در این موارد نیز مشاور حقوقی ملکی می تواند گزینه ی خوبی برای کمک باشد.