معاملات ملک یکی از مهمترین معاملاتی است که در بین سرمایه گذاران و مالکان مصرفی صورت می گیرد. در این بین مقدار زیادی پول رد و بدل می شود. به همین علت است که توصیه می شود قبل از معاملات با یک وکیل ملک مشورت کنید و تا انتهای راه از مشاوره های او کمک بگیرید. گاهی اوقات افراد به علت کمبود وقت و یا نداشتن توان کافی برای ادامه ی یک کار، برای ملک خود وکیل می گیرند تا کارهای حقوقی و خرید و فروش مربوط به آن را تا مرحله ی آخر انجام دهید، در این صورت نیازی به حضور مالک یا موکل نیست و وکیل می تواند کارهای لازم را به جای او انجام دهد؛ اما لزوم استفاده از مشاوره های یک وکیل در معاملات به چه علت است؟

با وکیل ملک جلوی مشکلات را خواهید گرفت

هنگامی که شروع به خرید و فروش ملک می کنید، احتمال اینکه دچار سو استفاده قرار گیرید و یا ناخواسته در تله ی افراد سودجو بیفتید وجود دارد. به همین علت بهتر است قبل از اینکه تصمیم به شروع خرید و فروش چه به صورت انبوه و چه به صورت تکی بپردازید، با یک وکیل خبره مشورت کنید. در این صورت می توانید از قوانین حاکم بر خرید و فروش و معاملات ملک باخبر شوید و در معاملات خود با دقت تر عمل کنید. در این صورت دچار مشکلات احتمالی در آینده نخواهید شد. بسیاری از مسائل مربوط به ملک در اثر بی اطلاعی به وجود می آیند و به همین علت است که افراد کلاهبردار نیز با ترفندهای خاصی خود را از مخمصه بیرون می کشند و با سو استفاده از افراد دیگر آنها را خاطی جلوه داده و خود از سودهای نامشروعی که به دست می آورند بهره مند می شوند. بدین صورت که فرد بدون اطلاع در دام آنها می افتد و تا به خود بجنبد فرد کلاهبردار فرار کرده و پای خود را میان بسیاری از مشکلات به وجود آمده از بی اطلاعی می یابد. پس بهتر است که با وکیل ملک خوب و خبره مشورت کنید و ترفندهایی که ممکن است کلاهبرداران از آن برای سو استفاده بهره ببرند را نیز بدانید تا در دام آنها نیفتید.

وکیل ملک

وکیل ملک

اگر مشکلی برایتان پیش آمده باشد می توانید با درایت وکیل ملک آن را برطرف کنید

در هر معامله ای ممکن است مشکلاتی به وجود آید که توانایی حل آن به تنهایی را نداشته باشید، هر چند که شما قوانین مربوط به ملک و معاملات را بدانید نمی توانید مانند یک وکیل با تجربه و با تخصص بالا عمل کنید. در این موارد بهتر است که به یک وکیل ملک مراجعه کنید و با ارائه ی تمامی مستنداتی که نشان می دهد حق و حقوق شما ضایع شده است و حقی برای شما وجود دارد، کار را به او بسپارید و راحت تر و سریع تر مشکل خود را حل کنید.

چگونه می توانید وکیل و مشاور برای معاملات ملک داشته باشید؟

اکثر افرادی که در معاملات ملک فعالیت می کنند، مخصوصاً مشاوران املاک کلان و دارای حجم بزرگ معاملات، از یک وکیل ملک در کنار خود بهره می برند. در این صورت این وکیل می تواند در تمامی معاملات به عنوان یک حقوقدان با تجربه جلوی مشکلاتی که به دلیل عدم اطلاع ممکن است پیش آید را بگیرد. از این رو کارها بسیار بهتر پیش خواهد رفت؛ اما افرادی که قصد خرید ملک را دارند نیز می توانند قبل از اقدام برای معاملات از یک وکیل ملک کمک بگیرند. در این صورت وکیل به موکل خود تمامی مراحل را به خوبی یاد می دهد و علاوه بر همکاری در امر خرید و جلوگیری از مشکلاتی که در معاملات ممکن است به وجود آید، اجازه ی سو استفاده و در دام افتادن فرد را نیز نمی دهد. برای این کار باید یک وکالت نامه بین دو طرف امضا شود و وکیل قانونی ملکی اکثر اوقات کارهای مربوط به خرید و فروش را نیز به عهده می گیرد. در این صورت وکیل اجازه دارد به جای خریدار یا مالک شروع به فعالیت کند.

وکیل ملک

وکیل ملک

حدود اختیارات وکیل ملک

حدود اختیارات وکیل را متن وکالتنامه تعیین می کند. بدین صورت که فرد می تواند از وکالت مربوط به یک ملک و یا تمامی املاک خود را به فرد دیگری بدهد و یا از یک فرد که دارای حق وکالت قانونی است برای رفع مشکلات حقوقی خود بهره ببرد. در متن وکالتنامه می توان انواع محدودیت ها و یا دسترسی ها را در نظر گرفت تا وکیل اختیارات خاصی داشته باشد. موکل باید بداند که وکیل حق دارد در تمامی اموری که به او وکالت داده شده است دخل و تصرف کند. پس باید متن وکالتنامه با دقت بررسی شود و فرد بداند تا چه حد اختیارات را به وکیل خود داده است. وکیل ملک برای زمانی که به عنوان یک فروشنده و یا خریدار منسوب می شود باید فردی معتبر و مورد اعتماد انتخاب شود زیرا در غیر این صورت ممکن است بر علیه مالک و موکل بتواند کارهایی را انجام دهد.