گسترش جامعه بشری و بالا رفتن ملک، مشکلاتی اساسی برای انسان ها در سراسر جهان بوجود آورده است. چراکه مسکن حق طبیعی هر انسانی است تا سقفی بالای سرشان باشد و زندگی کنند. مشکلات مسکن فقط شامل خرید و فروش آن نمی شود بلکه به تصرف مال یا کلاهبرداری های صورت گرفته نیز می شود. مشاوره حقوقی ملکی به ما کمک می کند تا با استفاده از راهنمایی های درست و به جا توسط افراد کارآمد استفاده کنیم و قدم هایی درست برای مشکلات خود برداریم. اگر شما هم برسر موضوعات ملکی با افرادی درگیر دعاوی ملکی هستید حتما از مشاوره حقوقی ملکی استفاده کنید و با رسیدگی قضایی نسبت به حل آن ها اقدام کنید. مشاوره حقوقی ملکی نامی آشناست برای مردم در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و در ایران هم کمک گرفتن از مشاوران ملکی به تازگی قرار است همه گیر شود و هر خانواده ای برای حل مشکلات مربوط به ملک از کمک آن ها استفاده کند.

چرا باید برای رفع مشکلات خود از مشاوره حقوقی ملکی کمک بگیریم؟

شاید خیلی از افراد هنوز به روش های سنتی و قدیمی برای حل مشکلات ملکی خود اقدام می کنند و معتقدند خودمان بهتر از هرکسی می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم که در نهایت به بحث و نزاع بین دو طرف تمام می شود و مجبور می شوند برای رسیدگی قضایی اقدام کنند. اما در هر صورت با عوض شدن قوانین مدنی در کشور و تصویب قوانین جدید ملکی دیگر نمی توان بدون مشاوره حقوقی ملکی و راهنمایی گرفتن از متخصصین مشکلات خود را حل کرد. قوانین جدید امروزه از پس مشکلات جدید بوجود آمده است که وقتی جامعه بشر بزرگتر می شود و این هم زیستی مشکلات بزرگ تری را به همراه خود دارد. همه وکلای دادگستری امکان مشاوره در زمینه های حقوقی، کیفری، ملکی و سایر پرونده های خانواده را می توانند بر عهده بگیرند اما آن چه در پرونده های ملکی بررسی می شود موضوعاتی چون تقسیم ملک مشاع، اثبات مالکیت، رفع مزاحمت ملکی، تنفیذ مالکیت، فسخ قرارداد، تفکیک ملک مشاع، خلع ید، قلع بنا، تخلیه ملک، رفع تصرف از ملک و غیره شامل دعاوی ملکی هستند که با مراجعه به مشاوره حقوقی ملکی می توان به راحتی آن ها را رفع و رجوع کرد.

مشاوره حقوقی ملکی

مشاوره حقوقی ملکی

چرا مشکلات ملکی به وجود می آید؟

ملک واژه ای عربی است که در زبان فارسی وارد شده است و تلفظ های گوناگونی دارد که معادل آن در فارسی به معنی دارایی یا مال است یعنی مالی که قابل نقل و انتقال نیست و جز اموال غیر منقوله حساب می شود. ملک انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها ملک مشاعی و ملک مفروز است. ملک مشاعی به ملکی گفته می شود که هر کسی در  تمامی جز جز ملک سهم دارد و ملک مفروز به ملکی گفته می شود که در مالکیت یک شخص اعم از حقیقی یا حقوقی است اما در ملک مفروز هم می توان مشاع بود مثل آپارتمان که بخشی از آن مفروز است و در مالکیت یک شخص است و بخش دیگر آن مثل راه پله ها ، پشت بام، حیاط به صورت مشاع استفاده می شود و در مالکیت یک شخص نیست. تمام این موارد گفته شده مربوط به ملک می باشد و امکان دارد در روند زندگی مشکلاتی را برای افراد بوجود آورد که رسیدگی به آن ها برای آن ها که از قوانین آگاهی ندارند دشوار باشد اما با مراجعه حقوقی ملکی و بررسی های لازمه در خصوص دعوی، می توان بدون نزاع از پس مشکلات بر بیاییم. این روزها که مشکلات اقتصادی دامن بازار مسکن را گرفته است مشکلاتی از قبیل تخلیه، افزایش اجاره بها، فسخ قرارداد از موضوعات روز است که منجر به دعاوی ملکی شده است و تنها مشاوره حقوقی املاک است که می تواند به آن ها رسیدگی کند.

حقوق املاک چیست؟

وقتی ملکی را صاحب هستیم وظایف و حقوقی بر عهده ما هست که با اجباری شدن ثبت سند و صدور آن الزاماتی را به همرا دارد که بر عهده صاحب ملک است. مشکلات حقوقی از دیرباز گریبان گیر مالکان مسکن بوده است و برای رفع آن به آگاهی در زمینه مشاوره حقوقی ملکی نیاز است . وقتی صحبت از حقوق ملک می شود حقوق تصرف و سلطه بر اموال، مالکیت بر محصول ملک را شامل می شود که مورد اول به منظور تصرف و هرگونه استفاده شخصی از ملک است طوری که مزاحمتی برای افراد غیر یا همسایه ها نداشته باشد و مورد دوم  مربوط به گیاهان و درختان و میوه های رشد کرده است که در تصرف صاحب ملک می باشد و می توانند از آن ها استفاده کنند. مشاوره حقوقی ملکی در رابطه با این موضوعات و مشکلات به وجود آمده فعالیت می کنند تا مردم سختی کم تری را متحمل شوند. یکی از راه های برقراری ارتباط به مشاوره حقوقی املاک مراجعه به سایت آن هاست تا اطلاعات لازم در زمینه فعالیتشان را بررسی کنیم.