در بیشتر کشور های پیشرفته وکیل ملکی به عنوان فردی محافظ اموال مالک شناخته شده است که حوزه کاری و وظایف آن مشخص است و در صورت هرگونه نیاز و مشکلی به آن ها مراجعه می کنند. اما در ایران عنوان وکیل ملکی زمان زیادی برد تا به صورت عمومی شناخته شوند و مردم یاد بگیرند برای حل دعاوی ملکی به وکیل ملکی مراجعه کنند که به مسائل حقوقی تسلط دارند. بیشتر مردم وکیل را فقط برای مسائل طلاق ، درگیری های فیزیکی یا مسائل مربوط به ثبت سند و یا وصیت نامه و این جور موارد می شناسند، در صورتی که مشکلات امروزه به قدری زیاد شده که نیاز به همراهی شخصی آگاه به قوانین داریم. وکیل ملکی به عنوان یک همراه در مسائل ملکی می تواند ما را راهنمایی کند تا به حق و حقوقمان برسیم. تنها مسئله ای که وجود دارد پیدا کردن افراد متبحر و مطمئن در این زمینه است که شما با مراجعه حضوری و یا به صورت تلفنی و آنلاین با آن ها ارتباط داشته باشید. اکثر شرکت های حقوقی برای مراجعین خود این امکان را فراهم کرده اند تا جلسه ای رایگان برای مشاوره در اختیارشان قرار دهند و به صورت دیداری مشکل خود را عنوان کنید.

آیا وکیل ملکی دانش کافی برای حل مشکلات را دارند ؟

وکیل ملکی با توجه به مدارج علمی و تجربی خود شناخته می شود و هر چقدر آگاهی بیشتر نسبت به قوانین آیین دادرسی مدنی داشته باشند بهتر می توانند موضوعات را حل کنند و هم چنین نسبت به حقوق خصوصی و قرارداد ها کارآمد باشند . وکیل ملکی در دادگاه قسم خورده است تا راه درست را در پیش گیرد و حق را به حق دار برساند و اجازه ندهند حق کسی پایمال شود. دعاوی ملکی در بین عموم مردم به فراوان دیده می شود و تنها از طریق مراجعه به وکیل ملکی می توان از درگیری و نزاع جلوگیری کرد. حتما شما هم دچار مشکلات ملکی از قبیل : سرقفلی ، خلع ید و تخلیه ، الزام به تنظیم سند رسمی ، دستور تخلیه ، الزام به اخذ پایان کار ، الزام به تعهدات بین دو طرف ، فروش ملک مشاعی و غیره شده اید که با طرف مقابل به مشکلاتی برخورده اید که برای حل آن به وکیل ملکی مراجعه کرده اید .

چه کسانی می توانند به وکیل ملکی مراجعه کنند ؟

قرارداد اجاره ای چگونه تنظیم شود که طرفین دچار مشکل نشوند؟ اجاره قراردادی است که بین صاحب ملک و مستاجر بسته می شود و می توان درون آن هرگونه دخل و تصرفی کرد و این را باید بدانیم که صاحب ملک اختیار تام نسبت به ملک خود دارد و به هر صورتی که باشد می تواند قرارداد را تنظیم کند و این تصور اشتباه در بین مردم وجود دارد که هیچ مستاجری نمی تواند در موارد عقدنامه دخالت داشته باشد اما چنین چیزی وجود ندارد و مستاجر هم مثل مالک می تواند تصمیم گیری هایی داشته باشد . اما زمانی که اجاره بسته بین طرفین بسته می شود دو طرف باید نسبت به تعهدات خود پایبند باشند در غیر این صورت مشکلاتی به وجود می آید که در نهایت به دعوی ملکی ختم می شود. در این جور وقت ها تنها یک نفر می تواند مشکل بین مستاجر و صاحب خانه را رفع کند و آن هم وکیل ملکی است که به تمامی قوانین مدنی و حقوقی کشور تسلط دارد و می داند چطور این مشکلات را حل کند. وکیل ملکی در زمینه حقوقی و کیفری نسبت به ملک و متعلقات آن فعالیت می کند و سعی می کند تا راه صحیح را به مراجعین خود نشان دهند.

وکیل ملکی خوب چه کسی می باشد ؟

گاهی وقت ها عموم مردم به دلیل دانش کم در مورد مسائل حقوقی و مدنی در برخی مسائل به مشکل بر می خورند و نیازمند آگاهی بیشتری درمورد موضوعات حقوقی هستند. همیشه نباید منتظر مشکل ماند تا برای رفع آن ها به وکیل ملکی مراجعه کنیم تا برای حل آن به ما کمک کنند بلکه برای شناخت برخی مسائل که روزانه با آن ها ارتباط داریم باید از وکیل ملکی پرسش کنیم. به عنوان مثال عقد یا قرارداد چیست؟ پرسشی است که وکیل ملکی به آن پاسخ می دهد، عقد یا قرارداد یا معامله تصمیمی است که بین دو یا چند نفر در مقابل دو یا چند نفر دیگر نسبت به کاری گرفته می شود. سوال بعدی این است که مالک به چه کسی گفته می شود؟ کسی که ملکی، زمینی، مغازه ای یا هر آن چه که به زمین مربوط می شود و در دفتر اسناد رسمی به نام او ثبت شده باشد مالک نامیده می شود، این ملک می تواند از طریق وراثت یا خرید از شخص حقیقی یا غیره باشد. این ها سوال هایی ساده هستند که شما می توانید از وکیل ملکی بپرسید.