گاهی وقت ها ما در معنی کردن برخی نقش ها و وظایف دچار مشکل می شویم و به دلیل نداشتن آگاهی لازم نمی توانیم از عملکرد و راهنمایی های آن ها استفاده کنیم و به مشکلات بزرگی برخورد می کنیم . مسکن و حق مالکیت از موضوعاتی است که از دیرباز تا کنون گریبانگیر انسان ها بوده است و مشکلاتی را به همراه خود داشته است . مسکن حق طبیعی همه انسان هاست اما رسیدن به حق و حقوق آن وظیفه ایست که از طریق وکیل دعاوی ملکی می توان به آن رسید. وکیل دعاوی ملکی کسی است که با دانش و تجربه خود از طریق دستگاه های قضایی از حق و حقوق شما در مشکلات ملکی دفاع می کند و گاها با راهنمایی ها و مشورت های لازم شما را در رسیدن به اهداف تان یاری می کند. اما چیزی که بیشتر از همه در ایران اهمیت دارد شناخت وظایف و حوزه کاری وکیل دعاوی ملکی است که با آگاهی لازم بتوانیم در بررسی مشکلات خود از آن ها کمک بگیریم . وکیل دعاوی ملکی در همه جای دنیا شناخته شده است و هر خانواده ای به صورت جداگانه برای رسیدگی به مشکلات مسکن خود از آن ها کمک می گیرد و می توانند  در دادگاه های قضایی از حقوق آن ها دفاع کنند.

آیا وکیل دعاوی ملکی می تواند از حقوق ما دفاع کند ؟

وقتی دعوای ملکی به صورت حقوقی یا کیفری بر سر ملک به وجود می آید و طرفین نسبت به آن کوتاه نمی آیند وکیل دعاوی ملکی وظیفه دارد میانه دار باشد و با بررسی های لازم منصفانه قضاوت کند و حق و حقوق را به فرد مورد نظر بدهد. موضوعات ملکی و مشکلات بر سر آن بسیار متنوع است و هرچه جلوتر می رویم مشکلات بیشتر و تازه ای پیدا می شوند که نیازمند وضع قوانین جدید است. از موضوعات ملکی می توان به الزام به ایفای تعهد ، الزام به اخذ پایان کار ، افراز و تفکیک املاک مشاع ، خلع ید ، الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی ، فروش مال غیر ، کلاهبرداری ، جعل سند ، فروش مال غیر ، تصرف عدوانی و ممانعت از حق را شامل می شود. همیشه اختلافات بر سر عرصه ملک یا اعیان آن یا هر دو می باشد یا از قرارداد ها بین طرفین و مشکلات آن ناشی شود ، مجموعه این موضوعات ملکی را دعاوی ملکی گویند که نباید بر سر آن با دیگری درگیر شد بلکه با حفظ خونسردی و اطلاع از قوانین موجود با کمک افراد متبحر برای رسیدگی به آن ها اقدام کرد.

وکیل دعاوی ملکی

وکیل دعاوی ملکی

نقش وکیل دعاوی ملکی چیست ؟

 ملک تعریف زیادی دارد اما آن چه در عموم شناخته می شود منظور زمین و متعلقات آن است اما وقتی اسم زمین را می آوریم همه یاد ساخت و ساز مثلا تجاری ، اداری ، مسکونی و غیره می افتند اما در اینجا مقصود زمینی که دارای ساختمان باشد گفته می شود تا براساس ضوابط و قوانین حقوقی صاحب خانه مشخص شود . معمولا معاملات ملکی یک مسیر مستقیم را طی نمی کند و امکان دارد پیچ و تاپی در حین مسیر برای طرفین به وجود آید . برای رسیدن به مسیر درست و حل مشکلات به وجود آمده نیازمند وکیل دعاوی ملکی است که براساس دانش و تجربه خود به بحث و نزاع بین طرفین پایان دهد و به اصطلاح حق به حق دار برسد . نقش وکیل دعاوی ملکی در حوزه املاک است و به مجموعه ای از دعاوی حقوقی و کیفری مربوط می شود تا از طریق مراجع قضایی به مشکلات طرفین پایان دهند .

 چند نوع دعاوی ملکی وجود دارد ؟

دعاوی ملکی انواع مختلفی دارد : دعاوی موجر و مستاجر ، دعاوی وقف ، دعاوی راجع به معاملات املاک ، مشارکت در ساخت ، دعاوی تصرف ، دعاوی مربوط به آپارتمان ، دعاوی پیش فروش ساختمان و غیره می باشد که هر کدام به صورت جدا گانه دارای زیر مجموعه هایی از دعاوی مرتبط هستند که به عنوان مثال زیر شاخه های دعاوی مربوط به موجر و مستاجر شامل : دستور تخلیه ، حکم به تخلیه ، سرقفلی ، حق کسب و پیشه و تجارت ، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره ، الزام به پرداخت اجاره معوقه ، تجویز انتقال منافع ، فسخ اجاره و تعدیل می باشد و دعاوی راجع به معاملات املاک شامل : الزام به تنظیم سند رسمی ، الزام به ایفای تعهدات قرار دادی ، مطالبه ثمن معامله ، اعلام بطلان معامله ، تایید فسخ قرار داد ، مطالبه خسارت عدم انجام یا تاخیر در انجام تاخر ، الزام به فک رهن می باشد. که برای رسیدگی به هر کدام از این موضوعات نیازمند وکیل دعاوی ملکی داریم که از این طریق مشکلات خود را حل کرده و به حقوق خود برسیم. برای ارتباط با وکیل دعاوی ملکی راه های زیادی وجود دارد که راحت ترین آن ها دسترسی به سایت آن ها و خواندن رزومه و تجربه کاری آن ها می باشد.