قطعا هزینه خرید آپارتمان در تهران اولین سد بر سر راه خانه‌دار شدن بسیاری از خانواده ها است. اما چرا این آپارتمان ها به این اندازه قیمت داشته و یا چه ملاک هایی باعث افزایش قیمت یک آپارتمان می شود. آیا در این بین راه های وجود دارد که خانواده ها بتوانند با فشار مالی کمتری خانه دار شوند. در این مقاله به بررسی عواملی که باعث افزایش هزینه خرید آپارتمان در تهران می شود می پردازیم.

عوامل افزایش هزینه خرید آپارتمان در تهران

  1. در میان تمامی علل هایی که برای این قیمت بالای آپارتمان و خانه وجود دارد، موقعیت یک آپارتمان و یا خانه حرف اول را در تعیین قیمت می زند. زیرا که با توجه به اینکه این خانه در کدام محله و در چه کوچه ای است متفاوت می باشد. حتی شمالی و یا جنوبی بودن آن نیز بر روی افزایش قیمت تأثیر دارد. از آن جایی که خانه های جنوبی حتی در فصل زمستان هم آفتاب گیر می باشند، مسلم است که هزینه خرید آپارتمان در تهران آن هم در محله های شمالی آن و به صورت موقعیت جنوبی، دارای قیمت بالاتری باشند. لذا اگر بودجه شما برای خرید خانه محدود می‌باشد، ابتدا با کمک گرفتن از سایت های املاک و سپس با مراجعه به یکی از شعب مورد اعتماد، از محدوده قیمت های آپارتمان آگاهی یابید. در این صورت بهتر و راحت تر می توانید به انتخاب آپارتمان مورد نظر خود بپردازید.
  2. متراژ منزل یکی از دلایل بالا بودن هزینه خرید آپارتمان در تهران می باشد. قطعا هر چه متراژ آپارتمان بیشتر باشد، می توان آپشن های بیشتری مانند تراس های بزرگ، انباری، اتاق خواب مهمان و… را به آن اضافه کرد. از این رو با توجه به نیاز خود می توانید یکی از چندین آپارتمان پیشنهادی از سوی مشاوران املاک را مورد بررسی قرار دهید.
  • نوساز بودن و یا کهنه بودن یک خانه تا حدی در میزان قیمت و هزینه خرید آپارتمان در تهران تأثیر می گذارد. کهنگی باعث فرسوده شدن لوازم به کار رفته در خانه می شود و هر چه عمر آپارتمان بیشتر باشد، در طول سال احتمال تعمیر چندین وسیله خانه مانند شیرآلات و … بیشتر می شود. بنابراین اگر توان خرید خانه های نو و با قدمت کمتر را دارید، حتماً از میان آن ها یکی را انتخاب کنید.
  1. شاید بیان این علت خالی از لطف نباشد که گفته شود، حتی نوع همسایه ها بر روی هزینه خرید آپارتمان در تهران تأثیر داشته و شاید اگر عنوان شود که یکی از مهمترین عوامل خرید خانه است، اغراق نشده باشد. خانه هر چند نو ساز و بزرگ باشد، اما در صورتی که همسایه‌ای ناسازگار و نااهل داشته باشید، زندگی در خانه خودتان را برایتان سخت می کند. بنابراین اگر یک مجموعه آپارتمان همگی دارای فرهنگ آپارتمان نشینی باشند، قطعا مشاور املاک قیمت بیشتر برای آن خانه در نظر می گیرد.
خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران

هزینه خرید آپارتمان در تهران با کمک مشاوران املاک

مشاوران املاک و سایت های معتبرشان، قطعا یکی از بزرگ ترین کمک ها به شما هستند تا بتوانید خانه مورد نظر خود را بیابید. آن ها با شنیدن ویژگی های آپارتمان مورد نظر شما و میزان هزینه خرید آپارتمان در تهران که می توانید تهیه کنید، پیشنهاداتی به شما می دهند. یکی از مزیت های این مشاوران املاک، دادن مشاوره های تخصصی و بعضاً حقوقی می باشد، که می تواند تا به اندازه‌ای شما را از قوانین ملکی آگاه کند. همچنین با نرخ بالایی که انتقال سند به همراه دارد، می توان خانه را به صورت قولنامه‌ای رسمی تنظیم کرد که هم اعتبار قانونی دارد و هم در هزینه های شما صرفه‌جویی می شود.

چگونه می توان هزینه خرید آپارتمان در تهران را پرداخت؟

این درست است که قیمت آپارتمان ها در تهران بسیار بالا است و زوج های جوان به ندرت می توانند آپارتمان مورد نظر خود را به قیمتی مطلوب بیابند، اما می توان با یک برنامه‌ریزی درست و پس‌اندازی عاقلانه در طی چند سال به آن چه می خواهید برسید. شاید در اوایل زندگی نتوانید آنچه را که مطلوب شما است بیابید، اما می توانید با تغییرات جزئی که در آپارتمانی که اجاره و یا خرید کرده اید، اعمال کنید و از زندگی کردن در آن محفل گرم لذت ببرید. از این رو آپارتمان های شیک شاید جای مناسب‌تری برای زندگی باشند، اما همیشه نیم نگاهی به جمعیت انسانی اطراف آپارتمان خود داشته باشید. اگر شما دارای همسایه های خوبی می باشید، قطعا بهتر است در همان‌جا بمانید تا به مکانی پرزرق و برق تر بروید و تمامی جذابیت های انسانی را نادیده بگیرید.

در کل خانه مانند لباس و یا ماشین نمی باشد که بتوان هر چند سال یک‌بار آن را عوض کرد، گاهی آن‌چنان با آن انس می بندید، که خانه تان مانند یک مونس تا آخر عمر کنار شما می ماند. بنابراین سعی کنید در انتخاب آن نهایت دقت را کرده و هزینه را فدای آسایش نکنید.

خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران