تهران پرجمعیت ترین شهر ایران بوده و با ۱۵ میلیون سکنه توانسته است به طرز شگفت انگیزی از پس جا دادن به این همه خانواده بر بیاید. به دلیل عدم فضای کافی برای ساخت و ساز خانه های ویلایی، معماران و مهندسان ساختمان، مجبور به ساخت خانه های چند طبقه شده اند. شرایط خرید خانه در تهران، در واقع یک راه کار برای خانه دار شدن می باشد. خانه ها و آپارتمان ها هرکدام دارای شرایط ویژه ای هستند، که با توجه به امکانات و سایر خصوصیاتشان دارای قیمت های متفاوتی می باشند. در مقایسه ای میان خانه و آپارتمان می توان گفت که، آپارتمان می توانند جای امنی برای افراد تنها و یا خانواده هایی باشد، که مجبور هستند بچه هایشان در خانه تنها بگذارند.

خرید خانه در تهران

خرید خانه در تهران

شرایط خرید خانه در تهران از لحاظ مالی

مسلماً برای خرید خانه در تهران باید دارای یک سری شرایط مالی و خانوادگی بود، تا بتوان خانه مورد نظر خود را یافت. از جمله آن ها می توان به مواردی همچون:

  1. تعداد اعضای خانواده. بسیاری خانواده ها و مالکان دیگر خانه های موجود در آپارتمان قوانینی برای همسایگان جدید خود دارند که طبق آن از فروش آپارتمان به برخی از افراد مانند مردان مجرد، خانواده های پر جمعیت و… خود داری می نمایند. در این صورت این افراد باید به دنبال مورد بهتر گشته، که با شرایط آن ها هم خوانی داشته باشد. خوش بختانه این مشکل در خانه های ویلایی وجود نداشته و هر شخص می تواند با شرایط خاص خود در آن مکان زندگی کند.
  2. متراژ خانه. ابعاد و میزان فضای مورد استفاده یکی از بزرگ‌ترین شرایط خرید خانه در تهران می باشد. خانه هایی با متراژ  بالاتر قطعاً دارای قیمتی زیاد تری هستند. این خانه ها اغلب جدید ساز بوده و دارای امکانات بیشتری مانند داشتن حیاط های بزرگتر، انباری، اتاق خواب بزرگ تر و… هستند.
  • خرید آپارتمان ها و خانه های وام دار. این نوع از خانه ها برای خانواده هایی که پول نقد زیادی ندارند، اما می توانند از پس قسط خانه بر بیایند، مناسب است. این خانه ها اغلب نو ساز هستند و به صورت پیش فروش شونده و یا خرید از صاحب خانه های اول و دوم، در اختیار مشتری قرار داده می شود. در این میان آپارتمان های وام دار فرصت خوبی برای ریسک کردن و خانه دار شدن هستند.
  1. یکی از شرایط خرید خانه در تهران، نزدیک بودن آن به محل کارتان می باشد. اگر شما هر روز مجبور شوید مسافت طولانی را از خانه تا محل کار خود سپری کنید، آنگاه دیگر نمی توانید از آپارتمان زیبایی خود هیچ لذتی ببرید. بنابراین یکی از شرایط خرید آپارتمان داشتن فاصله کم تا محل کار است.
  2. نداشتن سو پیشینه برای همسایگان بسیار مهم است. از این رو یک بنگاه معاملات ملکی معتبر سعی می کند که افرادی را برای خرید خانه های خالی معرفی کند که از لحاظ شئون اجتماعی مشابه باشند. این کار از بروز اختلافات جلوگیری می کند.
  3. تعداد فرزندان یکی دیگر از شرایط خرید خانه در تهران می باشد. معمولاً آپارتمان و یا خانه هایی که دارای اعضای بزرگ‌سال و مسن هستند دوست ندارند که با سر و صدای بچه ها از آرامششان کم شود. لذا قبل از فروش خانه این مطلب را به مشاوران املاک ذکر می کنند.
خرید خانه در تهران

خرید خانه در تهران

شرایط اخلاقی برای خرید خانه

بسیاری از ساکنین تهران به دلیل قیمت بالای خانه های ویلایی ، مجبور به زندگی در این آپارتمان های کوچک و بزرگ و هستند. در این محیط کوچک که هر روزه چندین بار امکان ملاقات با یکدیگر وجود دارد باید شئونات ادب و احترام رعایت شود. همچنین چون زندگی به صورت گروهی است و این همسایگان ممکن است تا سال ها با شما زندگی کنند، باید قوانینی در آپارتمانتان وضع کنید تا به راحتی بتوانید در کنار یکدیگر زندگی نمایید. یکی از شرایط خرید خانه در تهران، در نظر گرفتن موقعیت خود می باشد. چه بسا در خانه سالمند و یا کودکان شاد و سرزنده داشته باشید، که باید به هر سو رفت و آمد کنند. در این صورت طبقه های هم کف می تواند گزینه مناسب برای شما باشد.

شرایط خرید خانه در تهران با پول کم

مشکل تمام مستأجران برای خانه دار شدن، نبود سرمایه کافی برای این کار است. از این رو در برخی از حالات دیده شده است، که جمعی دوستانه با جمع آوری مقداری پول به خرید زمینی مشترک پرداخته و با هم به کار ساخت و ساز می پردازند. این کار نه تنها در میزان سرمایه آن ها صرفه جویی کرده، بلکه مزایایی بسیاری مانند اطلاع از همسایگان خود، کشیدن طرح  و نقشه خانه به سلیقه اعضای آپارتمان، صرف هزینه کمتر برای خانه دار شدن و خرید لوازم ضروری خانه مانند کابینت ها و شیر آلات به خواست اعضای آپارتمان می باشد. در این حالت آرامشی بر آپارتمان حکم فرما می گردد، که در حالت خرید آپارتمانی در یک محل دیگر نبود. این مورد می توان یکی از شرایط خرید خانه در تهران را از بین ببرد. بسیاری از مالکان آپارتمان های کوچک، به همین روش اقدام کرده و از بودن با کسانی که هم تراز و هم رتبه خود هستند بسیار خشنودند.