با پیشرفت روزافزون موبایل و اینترنت، افراد توانسته‌اند بسیاری از امور روزمره و مهم خود را از طریق اپلیکیشن ها و جست و جو در اینترنت به دست آورند. یکی از ضروریات معاملات ملکی، یافتن مکانی مناسب برای خرید و فروش یا رهن و اجاره است. اما آیا این فقط با حضور فیزیکی در بنگاه های معاملات ملکی میسر است؟ در واقع مزایایی استفاده از سایت املاک چیست و چگونه می تواند به افراد کمک کند؟ در این مقاله بر آن هستیم تا از کمک های بی‌شماری که این سایت ها به افراد در یافتن و یا فروش خانه خود به افراد می کنند، اطلاع یابیم.

مزایای استفاده از سایت املاک در بعد مکانی

بسیاری دیده شده است که شخصی از شهری به شهر دیگر نقل مکان می کند و نیاز به خانه، خوابگاه، سویت و یا… دارد. در این صورت فرد باید در شهر مورد نظر حضور داشته و بنگاه به بنگاه در جست و جوی خانه مورد نظر خود باشد. این کار هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ اینکه شخص هنوز با مسیر ها و بنگاه ها آشنایی ندارد، بسیار سخت است. یکی از مزایایی استفاده از سایت املاک، کمک به این افراد است. با استفاده از این سایت ها می توان آدرس دقیق و خصوصیات ملک مورد نظر را مشاهده کرد.

چگونگی مزایای استفاده از سایت املاک

سایت های املاک چگونه به ما کمک می کنند و اطلاعات خود را از کجا به دست می آورند؟ این سؤال برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که آیا می توان به این سایت ها اطمینان کرد یا خیر؟ باید عرض شود که اطلاعات موجود در این سایت ها معتبر بوده و از بنگاه های رسمی که دارای کد ثبت هستند، گردآوری‌شده است. البته این مطالب به این معنی نیست که اشخاص نمی توانند ملک خود را در سایت در معرض عموم قرار دهند. بلکه هر شخصی می تواند جهت خرید و یا فروش و یا رهن و اجاره با توجه به قوانین سایت، اقدم به نشر آگهی خود کند. از جمله مزایایی استفاده از سایت املاک این است می توان ریز جزئیات را در آن ها مشاهده کرد. مثلاً می توان قبل از دیدن حضوری خانه، متوجه شد که چند خوابِ است، متراژ آن چند مترمربع است، جنوبی است یا شمالی، در چه محله‌ای قرار دارد و محدوده قیمت آن چقدر است. تمامی این اطلاعات می تواند ساعت ها و حتی روز ها در وقت افراد صرفه جویی کند. این سایت پس از در اختیار گذاشتن اطلاعات ملک در اختیار مشتری، او را به بنگاه مربوطه هدایت می نمایند. سایر کار های حقوقی مربوط به ملک در بنگاه صورت می گیرد.

سایت املاک

سایت املاک

مزایای استفاده از سایت املاک به عنوان یک واسط

I. یافتن بنگاه های املاک و اطلاع از انصاف و یا صادق بودنشان کار بسیار دشواری است. این مشکل با حضور سایت های املاک بر طرف می شود. زیرا وقتی فردی خود بدون تحت تأثیر قرار گرفتن صحبت های برخی از دلالان املاک به دیدن عکس های خانه می پردازند، می توانند واقعی تر تصمیم بگیرند. در واقع مزایایی استفاده از سایت املاک را می توان به موارد زیر خلاصه کرد.
II. هر شخص و یا بنگاه می تواند آگهی خود را در این سایت ها و یا وب سایت شخصی خود ثبت کند.
III. به روز رسانی به موقع این سایت ها باعث می شود که همیشه تعداد زیادی خانه بتوانند در دسترس مردم قرا گیرند.
IV. عدم محدودیت مکانی برای جست و جوی خانه. این بزرگ‌ترین قابلیت و مزایایی استفاده از سایت املاک می باشد.
V. دیدن عکس های خانه قبل از بازدید حضوری. این ویژگی در صرف جویی در وقت بسیار کمک می‌کند.
VI. عدم محدودیت ثبت ملک در کل کشور. برای شخصی که در مثلاً در استان آذربایجان شرقی زندگی می کند و به دنبال ملک در تهران می گردد، بسیار سخت است که به این شهر بیایید و چندین ماه در آنجا حضور داشته باشد . به جست و جوی ملک مورد نظر خود بگردد. از این افراد و بنگاه با ثبت ملک خود در این سایت ها، افراد در سراسر کشور از تبلیغات خودآگاه می سازند.
VII. از آن جایی که اعتبار سایت های املاک به صحت مطالبشان بستگی دارد، بسیاری از آن ها بر روی قرا دادن تبلیغات خود حساس بوده و هر ملکی را ثبت نمی کنند. این کار مانع از کلاهبرداری های احتمالی در املاک می شود. همچنین دستت دلالان ملک را تا حد زیادی قطع می نماید.

مزایای استفاده از سایت املاک برای بنگاه های معاملات ملکی

به هر اندازه که مشتریان از این سایت ها استفاده کرده و سود می برند، مشاوران املاک هم با کمک از تبلیغات بهره می جویند. این مشاوران با در اختیار گذاشتن اطلاعات خانه هایی که افراد برای فروش یا رهن و اجاره در اختیار آن ها می گذارند، مشتریان بیشتری جلب کرده و دیگر نیازی نیست، در ابتدای کار خانه را به مشتری نشان دهند و سپس منتظر بمانند که آیا مشتری پسندیده است یا خیر. زیرا که با کمک از این سایت ها، مشتری از قبل اطلاعات کافی را در مورد ملک به دست آورده است.

سایت املاک

سایت املاک