املاک نیز مانند بسیاری از مسائل دیگر ممکن است دچار آفت هایی شود که برای رفع کردن آن ها، چاره ای به جز قانون وجود نداشته باشد. در تمامی مسائلی که در آن خریدار و فروشنده یک ملک دچار مشکل می شوند، می توان تأثیر مشاوره حقوقی املاک در خرید و فروش را حس کرد. مسائل قانونی در مورد املاک گاهی آن چنان پیچیده می شود که حضور یک وکیل در هر بنگاه معاملات ملکی بزرگ ضروری احساس می شود.

چگونگی تأثیر مشاوره حقوقی املاک در خرید و فروش

شاید از خود بپرسید که یک وکیل و یا مشاوره حقوقی چگونه می تواند به شما کمک کند. در این زمینه باید ابتدا به شرح وظایف وکیل بپردازیم و سپس نوع خدماتی که وی می تواند به مشتری ارائه کند را بیان کنیم. وکیل به شخصی می گویند که اختیار تام و یا با شرایط، از جانب موکل خود داشته تا به مسائل حقوقی او رسیدگی کند. در این بین مشتریان املاک می توانند هم در زمینه خرید و فروش و هم در زمینه ساخت و ساز از وی کمک بگیرند. وکلا از طریق قانون وضعیت معامله را بررسی کرده و در صورت نبود منع قانونی، فضای امنی برای معامله به وجود می آورند. او می تواند در زمینه های گوناگونی مانند تنظیم سند قانونی، الزام به اخذ پایان کار، فروش ملک مشاعی، تفکیک و افراز و… به کمک اشخاص آمده و در کمترین زمان ممکن، به رفع مشکل بپردازد. در کل جرائم ملکی خود به سه دسته تقسیم می شوند، مسائلی که مربوط به دعاوی ثبتی می باشد، دعاوی که مربوط به امور حقوقی املاک است و دعاوی کیفری. مورد آخر مربوط به جرم هایی می شود که در اثر املاک ایجاد می شود و در زمره جرائم کیفری می باشد و کمتر وکیلی در این مسائل دخالت می کند. اما دو مورد اول به وفور در دادگاه ها قابل مشاهده است و با کمک وکیل قابل حل است. این مشکلات معمولا قبل از حضور وکیل رخ می دهد، که در این صورت با صرف زمان حل می شود و یا می توان با توجه به تأثیر مشاوره حقوقی املاک در خرید و فروش، از پیشامد آن ها جلوگیری کرد.

مشاوره حقوقی املاک

مشاوره حقوقی املاک

تأثیر مشاوره حقوقی املاک در خرید و فروش در مواجه با مشکلات

استفاده از مشاوران ملکی در همه جای دنیا رواج داشته و قانون توصیه می کند که قبل از انجام هر گونه معامله املاک، با یک مشاوره ملکی مشورت نمایید. این مشاوران می توانند تمام راه هایی قانونی خرید ملک را پیش روی شما بگذارند و از شما در برابر کلاه برداران محافظت کنند. آن ها در هنگام معامله، به بررسی تمامی مدارک موجود پرداخته و از صحت و سقم آن ها آگاهی لازم را کسب می نمایند. تأثیر مشاوره حقوقی املاک در خرید و فروش آنجایی پررنگ می شود که ملک دارای منع قانونی برای معامله باشد و خریدار از آن بی اطلاع باشد. در غیاب حضور وکیل، چنین شخصی حتما تا ماه ها در دادگاه ها سرگردان شده تا بتواند اعاده حق کند. البته این تلاش زمانی نتیجه می دهد که مال از دست رفته تماما بازگردد، که معمولا این اتفاق رخ نمی دهد. بار ها دیده شده که مالکی، خانه و یا زمین خود را به چندین نفر فروخته و یا اینکه شخصی ملک فرد دیگری را بدون اطلاع صاحب ملک فروخته است. در این حالت پرونده های حقوقی آن چنان پیچیده می گردد، که خریدار و یا مال باختگان از باز پس گیری مال خود نا امید می شوند. این در حالی است که اگر در آغاز معامله، از تأثیر مشاوره حقوقی املاک در خرید و فروش استفاده می شد، احتمال چنین اشتباهی به صفر می رسید.

مشاوره حقوقی املاک

مشاوره حقوقی املاک

تأثیر مشاوره حقوقی املاک در خرید و فروش در شهر تهران

تهران یکی از شهر هایی است که به علت رقابت شدید در بازار مسکن، احتمال خطا و یا دعاوی ملکی بسیار زیاد است. در چنین شرایطی حضور وکلای مجرب که در مسائل ملکی خبره باشند بسیار حائز اهمیت است. در شهری که روزانه چند صد موبایه نامه نوشته می شود، دور از انتظار نیست که سودجویان برای افراد بی اطلاع دام هایی پهن نموده باشند. از این رو استفاده از وکلای ملکی و یا مشوران ملکی با تجربه می تواند افراد را از خطر حفظ کند. همچنین معامله در بنگاه های رسمی، به دلیل بررسی مدارک و اعتباری که دارد، یکی دیگر از راه های دور ماندن از خطر کلاهبرداران است. در سال های اخیر، به دلیل احساس نیاز در این زمینه و نبود وکلای مجرب در زمینه املاک، بسیاری از مشاوران ملکی خود دوره های حقوقی را گذرانده و به مسائل حقوقی تا حدی آشنایی دارند. اما باز هم این مسئله نمی تواند جای مشورت گرفتن از وکیل مجرب را بگیرد. زیرا که وکیل هم قانونا و هم عرفا اجازه و حق این را دارد که از منافع شما دفاع نماید. در صورتی که مشاوران املاک، فقط می توانند در مورد مسائل حقوقی شما را راهنمایی کنند.