فروش خانه و مهمتر از آن یافتن خانه ای مناسب، یکی از چالش های پیش رو برای خریداران و فروشندگان است. از طرفی تعیین قیمتی مناسب برای ملک یکی از شرایط فروش آپارتمان در تهران است. در واقع عوامل جانبی زیادی بر قیمت آپارتمان ها تاثیر داشته، که باعث عدم هماهنگی در این قیمت می گردد و در نهایت این چند نرخی، باعث سردرگمی مشتریان می شود. از این رو اداره املاک معیار هایی انتخاب کرده است، که طبق آن می توان قیمت حدودی ملک را پیشنهاد داد. اما این مسئله باز هم جلوی فروشندگان سودجو را نگرفته و همواره قیمتی بالاتر از ارزش واقعی خانه به مشتریان پیشنهاد می دهند. از این رو وجود بنگاه های معاملات ملکی و مشاوران لازم است تا جلوی این هرج و مرج گرفته شود.

شرایط فروش آپارتمان در تهران در چند سال اخیر

مهاجرت های روزافزون در سال های اخیر باعث کمبود مسکن در تهران شده است. از این جهت برای یافتن مسکنی با قیمت مناسب باید به جست و جوی بسیاری پرداخت. بیان شرایط خود به بنگاه و درخواست ملکی که مد نظرتان است، می تواند تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی کند. همچنین میزان هزینه ای که می توانید در این زمینه انجام دهید، در خرید و یا رهن و اجاره املاک بسیار موثر است.

شرایط فروش آپارتمان در تهران با توجه به مشخصات خانه

I. هر آپارتمان و یا خانه با توجه به امکانات و یا موقعیتی که دارد، دارای قیمت متفاوتی است. از این رو آپارتمان هایی با متراژ بالا و داشتن تراس و انباری جداگانه، قیمتی بیش از سایرین دارند. اما نکته ای که کمتر کسی این روز ها به آن توجه می کند، میزان مقاومت ساختمان در برابر حوادث است. آپارتمان های نوساز اگر به روش های استاندارد ساخته نشوند، می توانند از آپارتمان های کلنگی خطرناک تر باشند. بنابراین یکی از شرایط فروش آپارتمان در تهران، داشتن مدارکی دال بر استاندارد بودن ساختمان است. این مدارک، باید همراه با سایر نقشه های ساختمان مانند نقشه لوله کشی ساختمان، برق کشی، فاضلاب های ساختمان در اختیار خریدار قرار بگیرد. این نکات در وهله اول شاید جنبه ضروری نداشته باشد. اما بعد از مدتی که ساختمان رو به فرسودگی گذاشت، اهمیت خود را نشان می دهد.
II. همچنین این مسئله درست است که فروشنده فقط به فروش آپارتمان خود می اندیشید، اما اگر این نکته را مد نظر بگیرد که سعی کند مالکان ساختمان را از هم کیشان خودشان انتخاب کند، هم به قیمت خانه افزوده می شود، هم مشتریان بیشتری برای خانه پیدا می شود.
III. داشتن سند های ملکی تفکیکی یکی دیگر از شرایط فروش آپارتمان در تهران می باشد. مسلما هر خریدار به جست و جوی خانه ای می گردد، که هم از لحاظ عرفی و هم از لحاظ قانونی، متعلق به او باشد. از این رو فروش آپارتمان هایی که وقفی هستند و یا دارای چند مالک هستند، کار بسیار سختی است و خریداران را منصرف می کند.

فروش آپارتمان در تهران

فروش آپارتمان در تهران

IV. داشتن هر گونه منع قانونی برای فروش آپارتمان، مستقیما مالک را مخاطب قرار داده و هر گونه تخلف در فروش و یا اجاره به عهده وی می باشد. بنابراین شفاف سازی در مورد ملک و بررسی شماره ثبت ملک یکی از شرایط فروش آپارتمان در تهران است که باید توسط مشاوران املاک صورت گیرد.
V. داشتن صداقت در مورد ملک بسیار با اهمیت است. زیرا که خانه مانند رختی نیست که بتوان هر ماه آن را تعویض نمود. از این رو ممکن است حتی نوع جنس دیوار ها و مصالح به کار رفته در ساختمان برای خریدار اهمیت داشته باشد. هر چند که این مسائل در سند نیز ذکر می گردد و عدم صداقت غیر قانونی بر شمرده می شود، اما باز هم جایی برای کلاهبرداری دلالان و فروشندگان سودجو وجود دارد. در این جا است که نقش بنگاه های معاملات ملکی پر رنگ تر شده و از بروز این چنین تخلفاتی جلوگیری به عمل می آورد.
با توجه به رکود بازار مسکن در چند سال اخیر، شرایط فروش آپارتمان در تهران، بهتر از خانه های ویلایی بوده و هر زوج با کمی پس انداز می توانند، آپارتمانی با متراژ کم نیز داشته باشند. همچنین وجود این آپارتمان ها برای اشخاصی که توانایی خرید خانه های ویلایی را ندارند مانند نعمتی بزرگ محسوب می شود. نه تنها خرید آپارتمان، بلکه اجاره آن نیز می تواند تا حد زیادی به افراد در صاحب خانه شدن کمک کند. وجود تعداد زیادی آپارتمان که ممکن است در منطقه ای نزدیک به محل کار شما باشد یکی از مزیت های آپارتمان در تهران است. آپارتمان هایی که شاید فضای مناسبی برای بازی بچه ها نداشته باشد، اما می تواند مکانی امن برای آن ها به ارمغان بیاورد. در واقع یکی از مهمترین شرایط فروش آپارتمان در تهران که ممکن است خیلی بدان توجه نشود، وجود تجهیزات امنیتی مانند حفاظ پنجره و درب های ضدسرقت در این آپارتمان ها می باشد. خانه هایی که این ویژگی ها را داشته باشند، به مراتب قیمت بالاتری نیز از مشتری طلب می کنند.

فروش آپارتمان در تهران

فروش آپارتمان در تهران