خرید و فروش مسکن از جمله معاملاتی است که به دلیل رد و بدل شدن پول زیاد، بسیار حساس می باشد. از این رو افراد سودجو و کلاهبردار همیشه منتظر فرصتی هستند، که از این معاملات به نفع خود استفاده کنند. نقش دعاوی ملکی در خرید خانه، حکم سدی در مقابل این افراد است. در واقع اگر از وکلای ملکی، قبل از انجام معامله مشورت گرفته شود، مشکلاتی حقوقی و کیفری رخ نمی دهد. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید از مشورت با وکلای ملکی استفاده کنید و دچار مشکل شدید، باز هم می توانید با کمک یک وکیل زبده به گرفتن حق خود بپردازید. نقش دعاوی ملکی در خرید خانه فقط صرفا جهت بررسی مدارک نیست، بلکه وکیل می تواند تمامی امور حقوقی و دفتری را در اختیار گیرد. از این طریق هم خیال مشتری از روند انجام کار آسوده است و هم در زمان صرفه جویی می شود. وکلای ملکی خوب می دانند که از چه راه های میانبری می توان برای رسیدن به اهداف استفاده کرد و هر جا که نیاز به استفاده از قانون باشد، با دانشی که در این زمینه دارند، خود مشکل را در کمترین زمان ممکن، رفع می کنند.

انواع مشکلات معاملات مسکن و نقش دعاوی ملکی در خرید خانه

معاملات ملکی، چه مربوط به خرید و فروش بوده و چه رهن و اجاره، ممکن است همواره با مشکلاتی رو به رو باشد. اما در کل تمامی جرایم مربوط به مسکن به سه دسته تقسیم می شوند:
I. دعاوی که امور حقوقی ملک مربوط می شوند.
II. دعاوی که به امور کیفری مربوط هستند.
III. دعاوی که ثبت املاک را در بر می گیرند.
نقش دعاوی ملکی در خرید خانه و مشکلات حقوقی ملک
استفاده از نقش دعاوی ملکی در خرید خانه در این موارد معمولا به منظور پیشگیری از بروز مشکلات است. اگر در این مرحله از وکلای ملکی استفاده شود، احتمال به دام افتادن توسط کلاهبرداران بسیار کم است. جرایم مربوط به این نوع تخلفات شامل:
I. تنظیم سند رسمی و قانونی برای املاک
II. تنظیم صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان های دارای واحد های مستقل و چند گانه
III. باطل کردن قرارداد در صورتی که وجود مشکلی در قرارداد اثبات شود
IV. تعیین نرخ عرف برای رهن، اجاره و یا خرید و فروش و…

دعاوی ملکی

دعاوی ملکی

جرایم مربوط به امور کیفری و نقش دعاوی ملکی در خرید خانه

این دسته از مشکلات مربوط به خود ملک نیست. بلکه به جرایمی ارتباط دارد، که در ملک رخ داده باشد. در این صورت دعاوی ملکی کیفری محسوب شده و قوانین آن در موردش حکم می کند. در این نوع دعاوی فرد مورد محاکمه قرار گرفته و دعاوی به جای ملک، بر روی شخص متمرکز است. این دعاوی شامل:
I. جعل کردن سند ملک جهت فریب خریدار
II. کلاهبرداری در معاملات خرید و فروش
III. فروش اموال دیگری به اشخاص دیگر
IV. انتقال سند املاک دیگری به غیر یا خود
V. اقدام به تبانی در معاملات ملکی و دستکاری روند کار
VI. به کار بردن سند تقلبی در معاملات
VII. تغییر حق کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی و غیره
VIII. تجاوز به ملک دیگری و…
در تمامی موارد ذکر شده شخص به دادگاه احضار شده و حقوق مالباختگان به آن ها برگردانده می شود. نقش دعاوی ملکی در خرید خانه، که مورد هجوم کلاهبرداران جرایم ملکی قرار گرفته اند، بسیار مهم می باشد. زیرا که این دسته جرایم بسیار زیاد بوده و ممکن است بار ها در دادگاه مطرح شوند. از این رو داشتن وکیل در این زمینه لازم و ضروری می باشد.

نقش دعاوی ملکی در خرید خانه و مشکلات مربوط به ثبت املاک

این قبیل از مشکلات مربوط به ثبت املاک بوده و ممکن است به هر شیوه ای رخ دهد. در دادگاه ها انواع مختلفی از دعاوی که مربوط به این نوع جرایم هستند، وجود دارد. از جمله دعاوی ثبتی املاک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
I. افراز ملک
II. اجاری ثبت املاک
III. توقیف عملیات اجرای ساختمان در مراحل مختلف ساخت و ساز
IV. باطل کردن عملیات ثبتی کمیسیون های گوناگون ثبتی
V. باطل کردن نظریات هیات حل اختلاف اداره ثبت املاک
VI. باطل کردن سند مالکیت معارض
VII. باطل کردن حکم اجرایی ثبتی ملک

دعاوی ملکی

دعاوی ملکی

در واقع نقش دعاوی ملکی در خرید خانه، برای هر یک از مواد بالا کاملا واضح می باشد و یک وکیل باید بتواند که از حقوق موکل خود، تماما دفاع کند. معمولا این دسته از مشکلات در زمان انتقال سند به هنگام خرید و فروش اتفاق می افتد. این دسته از پرونده ها بر مبنای گستردگی شان ممکن است بسیار پیچیده شوند. از این رو حتما باید از وکلای با تجربه ای در این زمینه استفاده کرد. این قبیل از مشکلات ثبتی ملکی، بیشتر در مواقعی رخ می دهد، که افراد برای انجام معاملات ملکی عجله داشته و فرصت بررسی مدارک خریدار و یا فروشنده را نمی یابند. در این صورت امکان دارد که طرف مقابل از این فرصت سو استفاده کرده و برای شخص مشکل ایجاد کند. نقش دعاوی ملکی در خرید خانه، در اینجا پر رنگ می شود که در کمترین زمان ممکن، می تواند به بررسی مدارک پرداخت و پیش آمدن این مشکلات جلوگیری کند.