در شهر بزرگ مانند تهران که مرکز تجاری و فرهنگی ایران محسوب می شود، یافتن خانه ای با شرایط مناسب کار بس دشوار به حساب می آید. گاهی این قضیه آن چنان با مشکل مواجه می شود که داشتن یک خانه برای برخی از خانواده ها همانند یک آرزو به تلقی می شود. اما در این بین فروش آپارتمان های ارزان توانسته است برخی از این خانواده ها را به آرزویشان برساند. اما این چطور ممکن است؟ در شهری که حتی قیمت خانه های اجاره ای هم سر به فلک می کشد، بتوان خانه ای یافت و در آن مامن گرفت. در این مقاله بر آن هستیم که به تحلیل این بنا های ارزان قیمت بپردازیم و راز قیمت پایین آن ها را بیان نماییم. درست است که فروش آپارتمان های ارزان باعث خانه دار شدن بسیاری از افراد می شود، اما باید از خود پرسید به چه قیمتی و آیا ماندن در این خانه ها به صلاح است؟ امید داریم که این مقاله بتواند دیدی تازه در مورد کیفیت بنا در ذهن شما ایجاد کند.

چرا برخی از مالکان اقدام به فروش آپارتمان های ارزان می کنند؟

ساخت یک خانه از مرحله اول که خرید یک زمین مناسب است تا مهندسی و ساختن آن نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. علاوه بر این موارد، به کار بستن مصلاح با کیفیت باعث دوام ساختمان می شود. استفاده از هر کدام از موارد فوق مستلزم پرداخت هزینه های بالایی می باشد. اما در آخر کار می توان اطمینان حاصل کرد که بنای ساخته شده از هر طیف دارای استاندارد های ساختمان سازی است. هر چند که باید عنوان کرد که همیشه هزینه های گزاف دلیل بر کیفیت نیست، اما با این حال خرید مواد درجه یک برای بنا، سبب افزایش قیمت نهایی آن می شود. از این رو برخی از سرمایه داران و مالکان به دلیل سود جستن، اقدام به استفاده از مواد ارزان قیمت می کنند تا بتوانند در نهایت به فروش آپارتمان های ارزان بپردازند. البته این عامل نه تنها کیفیت بنا را کاهش می دهد، بلکه سبب به خطر افتادن امنیت ساکنان آن نیز می گردد. از این رو اگر به دنبال منزلی هستید که بتوانید در آن با خیال راحت زندگی کنید، تنها به قیمت ساختمان بسنده نکرده و یک ساختمان را از هر لحاظی مورد بررسی قرار دهید.

فروش آپارتمان

فروش آپارتمان

آیا فروش آپارتمان های ارزان به نفع خریدار است؟

مسلم است که در حال حاضر آنچه میان یک خانه و مشتری فاصله ایجاد می کند، قیمت سرسام آور آن ها است. اما با این حال باز هم افرادی هستند که ترجیح می دهند علاوه بر قیمت به ملاک هایی دیگری نیز اهمیت دهند. مسلما افرادی که به نوع لوله کشی ساختمان، برق کشی آن، جنس دیوار های که به کار رفته است و…. توجه می کنند، در آینده با مشکلات کمتری رو به رو می شوند. فروش آپارتمان های ارزان به هیچ وجه به نفع مشتری نیست. زیرا بسیاری از آنان شاکی هستند که سر و صدای همسایه خود را به راحتی می شنوند، که این به دلیل استفاده از دیوار های کاذب یا استفاده از بتن نامرغوب جهت صرفه جویی در مخارج بوده است. بنابراین شاید در ابتدای امر از این که خانه ای ارزان خریده اید خوشحال باشید، اما باید انتظار این را هم داشته باشید که پس از مدتی از نم دادن های لوله ها و خرابی سیم های برق و… شاکی شوید. خرید آپارتمان هایی که بسیار کمتر از ارزش واقعیشان نشان می دهند، فریبی ظاهری برای به دام انداختن مشتریان بی پول است. این خانه ها اغلب دارای ظاهری شیک و دلفریب هستند. اما باید اطمینان داشت که به کار بستن مواد درجه یک نیز، خود به تنهایی از قیمت ساخت خانه نیز بیشتر است، چه برسد به قیمت زمین و مسکن.

چگونه فروش آپارتمان های ارزان می تواند بر بازار مسکن تاثیر بگذارد؟

بسیار دیده شده است که افراد حاضرند به دلیل قیمت کم خانه ها، ساعت ها رفت و آمد را تحمل کنند و خود را به مشقت بیندازد. در صورتی که هزینه رفت و آمد آنان در سال بیش از اجاره بها و یا رهن یک منزل در مناطقی ارزان تر می شد. با این حال برخی افراد با فکر اینکه با خرید این آپارتمان های ارزان سود کرده اند، به بی ارزش کردن آپارتمان های با کیفیت می پردازند. در صورتی که یک مشتری باهوش باید بداند که هر ارزانی بی علتی نیست و هر گرانی بی حکمتی. بنابراین این نرخ های بی کیفیت سبب تشویش و دو دل کردن مشتریان می شود و باعث می گردد که معامله ی خانه های با کیفیت، با روندی طولانی تر رو به رو شود. زیرا فروشنده آپارتمان های ارزان خود خوب می داند که بابت چه مواردی بی کیفیتی، دارد از خریدار هزینه دریافت می کند. اما یک فروشنده خوب باید اثبات کند که مصالح به کار بسته در ساختمانش سبب قیمت بالای خانه است.

فروش آپارتمان

فروش آپارتمان