در شهری به بزرگی تهران، یافتن خانه کار چندان راحتی نیست. مخصوصا اگر شما دارای درآمدی متوسط و همراه با خانواده باشید. در این صورت باید سال ها پس انداز کنید تا بتوانید توانایی خرید خانه در تهران را به دست آورید. بسیار دیده شده است که افراد پس از سال ها اجاره نشینی تنها توانسته اند یک آپارتمان کوچک بخرند. اما باز هم نمی توان ناراضی بود. زیرا که با این روند رشد مهاجران به تهران، یافتن مکانی برای زندگی نیز غنیمت است. مسلما این قضیه زمانی که شما به اندازه کافی سرمایه دارید، چندان شبیه به یک معضل نیست. در این حالت شما می توانید چندین گزینه داشته باشید و بالاخره یکی را انتخاب کنید. با این وجود باز هم نباید نقش مشاوران املاک را در این زمینه نادیده گرفت. یک مشاور املاک خوب می تواند با تحت پوشش قرار دادن خانه های بسیاری، کیس های زیادی برای پیشنهاد دادن به افراد سطح متوسط جامعه نیز داشته باشد. همچنین اگر آن بنگاه دارای اعتباری چندین ساله باشند، می توان پرداخت مبلغ را در دو وجه متضمن شد.

نظر مشاوران املاک در مورد توانایی خرید خانه در تهران

مشاوران املاک به عنوان واسطه ای میان مشتریان و فروشندگان می توانند سبب انجام یا عدم انجام معامله شوند. در واقع در کل دو نوع مشاوره املاک وجود دارد. مشاورانی که با انصاف و صادق بوده و فقط به دنبال پیوند خریدار و فروشنده هستند و یا مشاورانی که با زدن بر سر مال فروشنده خود ارزان می خرند و گران می فروشند. نوع دوم مشاوران املاک برای بازار مسکن بسیار خطرناک هستند. در واقع این افراد سبب کاهش توانایی خرید خانه در تهران می شوند. آن ها روز به روز بر تورم خانه ها و فقیر تر شدن افراد می پردازند. اما در این میان نیز عده ای وجود دارند که اعتبارشان به شهرت خوبشان در زمینه معاملات مسکن و ملک است. این افراد حتی در صورت بروز اختلاف نظر میان خریدار و فروشنده، پادرمیانی کرده و معامله را جوش می دهد. در واقع مشاوران عقیده دارند که با توجه به بحران اقتصادی که در چند سال اخیر گریبان گیر افراد شده است، یافتن خانه و توانایی خرید خانه در تهران، فرصتی بزرگ است. آن ها معمولا توصیه می کنند که خرید خود را از امروز به فردا نیاندازید. زیرا بازار آنقدر نوسان دارد که امکان کاهش و یا افزایش قیمت در آن بسیار زیاد است.

خرید خانه در تهران

خرید خانه در تهران

توانایی خرید خانه در تهران برای اقشار مختلف جامعه

به غیر از عدم داشتن توانایی مالی، مسائل دیگری نیز وجود دارد که بر روی خرید خانه تاثیر می گذارد. گاهی دیده شده، نداشتن محیط مناسب باعث گردیده است، که خریدار از خرید خانه پشیمان شود. یا اعتراض همسایگان به فروش خانه به افراد مجرد سبب گشته، که این افراد به سختی توانایی خرید خانه در تهران را داشته باشند. البته این قضیه از منطقه ای به منطقه دیگر در تهران متفاوت است. زیرا در مناطقی که روابط میان همسایگان در حد یک سلام و احوالپرسی روزانه است، نبود مزاحمت های صوتی خود دلیل بر بی تفاوتی نسبت به این قضیه است. در اینجا باز هم برمیگردیم به توان مالی افراد در خرید خانه. اگر به دنبال مزاحمت های کم و دخالت های بیجای همسایگان هستید، باید در مناطقی که خانه های گران دارد ساکن شوید. زیرا شخصی توانایی خرید خانه ای به این گرانی دارد که بیشتر روز را مشغول کار کردن است و برای شما مزاحمت کمتری ایجاد می کند.

چگونه می توان توانایی خرید خانه در تهران را افزایش داد؟

مسلما خرید خانه برای جوانانی که تازه مشغول به کار شده اند، مسیری طولانی در پی دارد. اما با این حال با داشتن درآمدی خوب و صرفه جویی در میزان اجاره و سایر مخارج، می توان بعد از چند سال صاحب خانه شد. در این بین برخی از این افراد برای صرفه جویی در مخارج خود در خوابگاه های کارمندی ساکن می شوند و بعد از مدتی با پس انداز و یا دریافت وام به خرید خانه می پردازند. این بهترین حالت خانه دار شدن است. البته تا زمانی که مجرد باشید.
برخی دیگر از افراد سعی می کنند با کمک و حمایت خانواده خود صاحب خانه شوند. معمولا آن ها با کمک شراکت با سایر نزدیکان خود، اقدام به ساختن آپارتمانی کرده که از هر لحاظ برای آن ها مناسب است. در واقع توانایی خرید خانه در تهران به صورت اشتراکی، بیش از تک نفره بودن می باشد. بسیار دیده شده که کارمندان یک بخش و یا همکاران صمیمی به صورت اشتراکی زمینی خریده اند و به ساخت و ساز پرداخته اند. با این روش می توان از مزایایی زیادی بهره مند شد. مزایایی از جمله:
• اطلاع قبلی و انتخابی از همسایگان خود
• ساخت خانه با میل و سلیقه شخصی افراد
• کاهش هزینه های خرید و یا ساخت
• داشتن حق انتخاب بیشتر برای مکان ساخت خانه (زیرا میزان سهم هر کس برای خرید از قیمت کل کمتر است).

خرید خانه در تهران

خرید خانه در تهران