به کار بستن هوش و تجربه به عنوان سرمایه اولیه پیش بینی قیمت خانه در بازار مسکن در نظر گرفته می شود. تقریبا هر کسی که سال ها در این زمینه فعالیت کرده است، خوب می داند که بعد از هر چالش و یا فراز و نشیب اقتصادی، چه تغییراتی در بازار مسکن ایجاد می شود. این افراد خوب می دانند که فروشندگان مصالح و یا مواد اولیه هر ساختمان چگونه کار می کنند و چه کالاهای از خارج وارد ایران می شود. از این رو با هر شوک اقتصادی خود را برای گران شدن مسکن آماده می کنند. برخی از افراد که دارای سرمایه زیاد هستند، خودشان هسته اصلی این پیش بینی ها به حساب می آیند. درست است که نبود مصالح باعث گرانی می شود، اما باید در نظر گرفت که احتکار چندین برابر گرانی بر صنعت ساخت و ساز تاثیر می گذارد. نبود بودجه کافی برای تکمیل پروژه های خصوصی و دولتی سبب بی خانمان شدن بسیاری از افراد می شود و اشخاصی که خانه های خود را پیش خرید کرده اند، مجبور به پرداخت هزینه اضافی در ازای خانه ای می شوند که هنوز هم ساکن آن نشده اند.

چگونه می توان به پیش بینی قیمت خانه در بازار مسکن پرداخت؟

داشتن دوستانی که در بنگاه های معاملات ملکی کار می کنند و یا بازاریان با تجربه می تواند در این زمینه به افراد یاری رساند. همچنین یک دید آینده نگری و پیش بینی رشد شهر نشینی در یک منطقه، باعث رونق ساخت و ساز در آن ناحیه خواهد شد. چه بسیار زمین هایی بایر دیده شده است که اکنون تبدیل به شهرک های کوچک شده اند و توانسته اند رونق اقتصادی داشته باشند. بنابراین داشتن یک دید باز و همه جانبه لازمه پیش بینی قیمت خانه در بازار مسکن در هر جایی است. بنابراین اگر شما دارای سرمایه ای هستید که فعلا به آن نیاز ندارید و یا اینکه قصد دارید از آن سودی عایدتان شود، بازار مسکن جای مطمئنی برای این کار است. باید دانست که هرگز از ارزش زمین و ملک کم نمی شود و سرمایه گذاری در این بخش خود یکی از سودآورترین و کم ریسک ترین قسمت های بازار است. خرید چند باب مغازه در چندین سال قبل، در حال حاضر همانند گنجی برای صاحبانشان به حساب می آید. مغازه هایی که شاید روزی حتی تصور نمی شد، مشتری داشته باشند، الان به یکی از پر رونق ترین قسمت های بازار تهران تبدیل شده است.

قیمت خانه

قیمت خانه

آیا تاکنون کسی توانسته است از پیش بینی قیمت خانه در بازار مسکن سود ببرد؟

مسلما این روز ها به دلیل قیمت بالای ساختمان و زمین، تعداد افراد معدودی توانایی خرید زمین های وسیع را دارند. از طرفی هم، دیگر در مراکز شهر ها زمینی باقی نمانده است که بتوان از آن برای ساخت و ساز استفاده کرد. از این رو برد با افرادی است که سال ها قبل، اقتصاد امروز را پیش بینی کرده بودند و برای این روز ها املاکی به جای گذاشته اند. از این رو این افراد دارای قدرت پیش بینی قیمت خانه در بازار مسکن را داشته اند و به همین طریق توانسته اند امروزه از سرمایه گذاری پیشین خود سود ببرند. اما برای هر شخصی که سرمایه کافی دارد، امروز هم دیر نیست. قطعا جامعه بیشتر از این رشد خواهد کرد و شهر ها گسترده تر از قبل می شوند. فقط باید دانست که مسیر شهر نشینی از چه سمتی رو به رشد است، تا در همان جا اقدام به خرید خانه و یا زمین کرد. همیشه این را در نظر داشته باشید، خرید یک زمین باید در مناطقی صورت گیرد که دارای آب باشد. زیرا در این صورت حتی اگر نتوانید از آن بهره مسکونی ببرید، می توانید به عنوان زمین زراعی و یا باغ از آن استفاده کنید. در هر صورت خرید زمینی که دارای شرایط جغرافیایی مناسب است، هرگز دچار زیان نمی شود.

پیش بینی قیمت خانه در بازار مسکن تهران تا چه اندازه صحت دارد؟

آشفته بازار مسکن تهران، نیاز به دقت و پیگیری های هر لحظه ی خبر ها دارد، تا بتوان به پیش بینی قیمت خانه در بازار مسکن پرداخت. در شهر های بزرگی مانند تهران، حتی با تجربه ترین افراد نیز می توانند اشتباه کنند و با یک خرید نا به هنگام و یا ریسک پرخطر، قسمت بزرگی از سرمایه خود را از دست بدهند. بنابراین در این گونه از شهرها باید بسیار محتاطانه به پیش رفت. قبل از خرید و یا فروش باید به نکات بسیاری توجه کنید، از جمله:
• اطمینان از اصل بودن مدارک خریدار و یا فروشند
• اطمینان از غیر غصبی بودن زمین
• اطمینان از این ملک مرد نظر صاحبی به غیر از شما نداشته باشد.
• انتقال سند در محضر های معتبر
• عدم پرداخت یکجای وجه به صاحب ملک
مشورت کافی با مشاوران املاک و همسایگانی که در نزدیکی ملک ساکن هستند، از جمله اقدامات احتیاطی قبل از خرید ملک می باشد.

قیمت خانه

قیمت خانه