افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن مقوله ای است که افراد بسیاری را در ماه‌های اخیر با نگرانی مواجه کرده است.

با توجه به ارزش ملک و مسکن برای خانوارها به عنوان یک کالای سرمایه ای و ارزش بالای مسکن و اینکه معمولا درصد بالایی از دارایی‌های هر فرد و خانوار را ارزش مسکن و ملک آن تشکیل می‌دهد می‌توان به اهمیت ارزش مسکن پی برد.

جهت اطلاع از آخرین اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن و تغییرات و نوسانات قیمت مسکن می‌توانید از طریق وب سایت ملکانا به جدیدترین اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن و اخبار حوزه مسکن دسترسی پیدا نمائید.

با توجه به افزایش بی رویه و سرسام آور قیمت مسکن در ماه‌های اخیر علاوه و عدم توانایی عده کثیری از قشر جامعه در خرید مسکن و فاصله زیاد بوجود آمده مابین عرضه و تقاضای بازار ملک لزوم بازنگری در انواع روش‌ها و سیاست‌های موجود در جهت ایجاد رونق دوباره به بازار مسکن احساس می‌گردد.

بازار مسکن به عنوان یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی در هر کشوری محسوب گردیده لذا ایجاد شرایط و سیاست‌های مشوق در جهت رونق و خروج از رکود بخش مسکن می‌تواند منجر به رونق اقتصادی بخش‌های دیگر اقتصاد و در نهایت کل اقتصاد گردد.

با توجه به نقش مسکن به عنوان مامن و سرپناه هر خانواده‌ای، تمامی افراد به نوعی درگیر مسکن و مسایل مربوط به آن از جمله نوسانات و افزایش قیمت مسکن هستند. بطوریکه تمامی افراد اعم از مالک و فروشنده و یا مستاجر و خریدار و سایر افرادی که در این زمینه به عنوان حرفه خود فعالیت می نمایند متاثر از سیاست‌ها و عوامل موثر بر افزایش قیمت املاک هستند. وب سایت ملکانا با بهره گیری از کارشناسان مجرب در حوزه مسکن و پیگیری آخرین اخبار حوزه مسکن به بررسی افزایش قیمت مسکن پرداخته لذا شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت ملکانا از آخرین اخبار افزایش قیمت مسکن اطلاع پیدا نمائید.

افزایش قیمت مسکن

دلایل افزایش قیمت مسکن

دلایل افزایش قیمت مسکن بطور کلی و در ماه‌های اخیر به عواملی بستگی دارد که در مجموع کلیه این عوامل منجر به افزایش شدید قیمت در ماه‌های اخیر و ایجاد رکود در بخش مسکن گردیده است.

افزایش قیمت ارز در ماه‌های اخیر و ایجاد نابسامانی و نوسانات ارزی یکی از دلایل تاثیر گذار در افزایش قیمت مسکن است. همانطور که می‌دانید قیمت طلا و سکه نیز متاثر از قیمت ارز بوده و دستخوش افزایش قیمت گشته لذا افزایش قیمت سکه و طلا یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش قیمت مسکن بشمار می‌رود. با توجه به اعمال دستوری کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در ماه‌های اخیر توسط بانک‌ها، این عامل منجر به تغییر مسیر سرمایه‌های افراد به دیگر بازارهای مالی گردیده و با مواجه نوسانات و افزایش شدید قیمت ارز و سکه و طلا، بخشی از این سرمایه ها بسوی بازار مسکن سرازیر گشته است.

با سرازیر شدن بازار سرمایه در بخش مسکن و املاک و ایجاد تقاضا در این بازار، افزایش قیمت مسکن یکی علل متاثر شدن بازار مسکن از عوامل دیگر محسوب می‌شود. همچنین با گران شدن مواد اولیه و مصالح ساختمانی در اثر افزایش نرخ ارز در مجموع هزینه‌های ساخت و ساز با افزایش مواجه گردید.

جهت اطلاع از آخرین اخبار بازار مسکن و افزایش قیمت و پیش‌بینی عوامل موثر در آن می‌توانید به وب سایت ملکانا مراجعه و از آخرین اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن باخبر شوید. کارشناسان خبره ملکانا شما را از آخرین وضعیت بازار مسکن مطلع نموده و قدرت تصمیم گیری و پیش‌بینی آینده بازار مسکن را می دهند. افزایش قیمت مسکن موجب کاهش تقاضای بازار بدلیل عدم توانایی خرید متقاضیان گردیده و رکود در این بخش بوجود آمده است. با اجرای سیاست‌های حمایتی در جهت افزایش قدرت خرید متقاضیان و ایجاد رونق در بخش مسکن بتدریج بخش‌های وابسته به حوزه مسکن از رکود خارج گردیده و رونق اقتصادی کشور رقم خواهد خورد.

آخرین اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن

درصد افزایش قیمت مسکن

درصد افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نموده است. بنابر گزارشات موثق در شهریورماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی که در دفاتر مشاور املاک شهر تهران معامله گردیده است به مبلغ هشتاد و یک میلیون ریال افزایش یافته است که حاکی از افزایش ۷۱ درصدی قیمت‌ها مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

افزایش قیمت مسکن در سال جاری موجب کاهش تقاضا در بازار معاملات مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان گردیده است. بطوریکه در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۷۴۹۰۰ دستگاه واحد مسکونی در شهر تهران معامله گردیده که کاهش ۱۲٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. جهت اطلاع از آخرین خبرهای بازار مسکن و اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران و سایر شهرستان‌ها می‌توانید به وب سایت تخصصی املاک به نام ملکانا مراجعه و در جریان آخرین اخبار افزایش قیمت مسکن و پیش‌بینی کارشناسان این حوزه بهره‌مند شوید.

آخرین اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن