اخبار مسکن

اخبار مسکن همیشه جزو خبرهای مهم و حساس بوده که قشر عظیمی از مردم آنرا دنبال نموده و پیگیری می‌کنند.

از آنجائیکه مسکن یک کالای لوکس بشمار میرود، لذا کوچکترین تغییرات در قیمت مسکن می تواند منجر به سود و یا زیان افراد شود. از اینرو اخبار مسکن و خبرهای مربوط به معاملات مسکن و املاک طبف وسیعی از افراد جامعه را شامل می‌شود. برخی افراد بدلیل نوع کسب و کار خود که می تواند مشاغلی مانند دفاتر مشاور املاک، سرمایه گذاران در بخش زمین و مسکن، پیمانکاران و مجریان صنعت ساخت و ساز باشد و یا مالکان، خریداران، فروشندگان و مستاجران به نوعی با اخبار مسکن، قیمت مسکن، آخرین تحولات در بخش مسکن، بخشنامه‌ها، مصوبات و اطلاعیه‌های وزارت مسکن و شهرسازی، بانکها و ارگان‌های دولتی ذیربط در حوزه مسکن مرتبط بوده و آنرا دنبال می‌نمایند.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین اخبار مسکن و اطلاع از خبرهای مربوط به معاملات املاک، قوانین و موارد حقوقی، بخشنامه‌ها و سایر موارد از این قبیل را از سایت ملکانا دریافت نمائید. همانطور که می‌دانید قیمت زمین و مسکن جزو معدود مواردی است که رشد منفی نداشته و همواره در حال رشد است.

در بدترین حالت ممکن است که قیمت مسکن در دوره ای ثابت و بدون رشد بوده که در این حالت نیز از رشد منفی برخوردار نیست. از اینرو اطلاع از جدیدترین اخبار مسکن و اطلاعات در حوزه املاک، آگاهی از قوانین مدنی و حقوقی معاملات املاک و پیش بینی آینده حوزه مسکن و ملک می تواند در پیشرفت افراد نقش پررنگی ایفا نماید.

اخبار مسکن

مراجع رسمی اخبار مسکن

مراجع رسمی اخبار مسکن را می توانید از سایت وزارت مسکن و شهرسازی، بانک مسکن، سازمانها و ارگانهای دولتی، خبرگزاری‌های معتبر رسمی و وب سایت‌های تخصصی ساخت و ساز پیگیری نمائید.

با توجه به اهمیت موضوع و در نظر گرفتن این مهم که مسکن و ملک به احتمال قوی بزرگترین دارایی و پشتوانه مالی هر فردی در طول زندگی است که بسیاری از افراد خرید آنرا حداقل یکبار تجربه کرده اند لزوم اطلاع از قوانین حقوقی و مدنی در رابطه با ملک مشخص می گردد. بسیاری از این قوانین و حقوق مدنی و قانونی که هر فرد در نقش خریدار، فروشنده، مالک و یا مستاجر دارد از دسترس عموم خارج است و افراد اشراف کاملی نسبت به آن ندارند.

با آگاهی از اخبار مسکن و قوانین مربوطه چه بسا از بسیاری از مشکلات و مسایل ناشی از آن جلوگیری خواهد شد. وب سایت ملکانا با اخذ انواع تائیدیه های لازم از مراجع ذیربط به عنوان یکی از مراجع رسمی و قابل اعتماد در حوزه اخبار مسکن شما را از آخرین اخبار و خبرهای مربوط به مسکن و معاملات املاک آگاه می نماید. وب سایت ملکانا در هر لحظه و هر روز بروز رسانی گردیده و شما را در جریان آخرین اخبار مسکن شامل تغییرات قیمت مسکن، نمودار روند قیمت مسکن در تهران و سایر شهرستانها، آخرین اخبار مسکن و بخشنامه ها، انواع وام های مسکن، قیمت مسکن در مناطق مختلف، قوانین حقوقی و مدنی در بخش معاملات املاک با هدف تکریم و آگاهی مشتریان محترم قرار می دهد.

مراجع رسمی اخبار مسکن

 احتمال افزایش وام مسکن

آخرین اخبار مسکن در مورد احتمال افزایش وام مسکن توسط رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد.

رئیس کل بانک مرکزی آقای همتی با توجه به افزایش قیمت مسکن در ماههای اخیر و عدم تناسب وام مسکن ارائه شده توسط بانک مسکن با قیمت مسکن از لزوم بازنگری مبلغ وام مسکن و اصلاح آن به تناسب روند رو به رشد قیمت مسکن خبر داد. وزیر سابق راه و شهرسازی قبلا در خصوص افزایش مبلغ وام تسهیلات خانه اولی‌ها از ۱۶۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد داده بود و اکنون رئیس کل بانک مرکزی خبر از لزوم اصلاح وام مسکن می‌دهد.

وی با بیان اینکه رونق در بخش مسکن موجب رونق سایرهای بخش‌های وابسته شده افزود همچنین باید مراقب آثار تورمی ناشی از افزایش تقاضا بود. وی افزود با توجه به افزایش قیمت مسکن دیگر وام مسکن جوابگوی خربد مسکن نبوده و باید در مبلغ آن بازنگری صورت پذیرد.

با توجه به افزایش میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به مبلغ هشت میلیون و سیصد هزار تومان در هر متر مربع و اظهارات رئیس اتحادیه مشاوران املاک فروشندگان از فروش املاک خودداری نموده و منتظر افزایش قیمت‌های آتی هستند در صورتیکه با توجه به کاهش ۳۲ درصدی معاملات و کاهش توان خرید مشتریان این اقدام تنها منجر به رکود بیشتر بازار می‌گردد.

با توجه به پیشتاز بودن بخش مسکن در رونق کلان اقتصادی، رونق بخش مسکن منجر به رونق اقتصادی می گردد. جهت اطلاع از آخرین اخبار مسکن، خبرهای مربوط به معاملات املاک و قوانین حقوقی و مدنی ملکی و جدیدترین اخبار مسکن و پیش بینی وضعیت مسکن و املاک در آینده و تصمیم‌گیری در مورد خرید، فروش، رهن و یا اجاره املاک می‌توانید به وب سایت ملکانا مراجعه نمائید.

احتمال افزایش وام مسکن