به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، میزان بودجه اختصاص داده شده در راستای سازماندهی به سکونتگاه های غیررسمی شهر های استان آذربایجان شرقی به ۵۳۰ میلیارد ریال می رسد.

داوود بهبودی محل تأمین بودجه مورد نیاز را ظرفیت های موجود در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور اعلام کرد و پس از این که اجرای این امر را همسو با تحقق برنامه ۵ ساله خواند، نام شهر هایی که مشمول این طرح می شوند را  عنوان نمود. به گفته بهبودی از ۶ شهر مراغه، هشترود، تبریز، میانه، بناب و مرند، ۱۵ محله پیرو برنامه های ملی تدوین شده مشمول طرح بازآفرینی پایداری شهری و محلات هدف می شوند.

داوود بهبودی جزئیات این طرح را دقیق تر توضیح داد و افزود: در نظر داریم بافت های فرسوده و ناکارآمد این ۱۵ محله را احیا و بازسازی کنیم که این بافت های فرسوده بر بافت های میانی و بافت های تاریخی دلالت دارند ضمن این که سکونتگاه های غیررسمی را نیز شامل می شوند. به گفته داوودی وسعت بافت های مورد نظر به ۴۸۸ هکتار می رسد. ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: در نظر داریم تسهیلات مناسب و ارزان قیمت را در اختیار ۶ هزار و ۳۴۸ خانوار قرار دهیم با این هدف که بتوانند بازسازی واحد های مسکونی شان را اجرایی کنند.

وی اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از محل صندوق ذخیره ارزی، فعالیت های خود همچون تملک اراضی را پیش خواهد برد و خدماتی از قبیل توانمند سازی ساکنان محلات، امور روبنایی و زیربنایی واحد ها را به مرحله اجرا خواهد رساند. ایشان در ادامه میزان اعتبار در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات به خانوار ها را ۱ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول، در جهت اجرای طرح بازآفرینی در آذربایجان شرقی مبلغ ۱ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال، توسط دیگر سازمان های ملی و وزارتخانه ها کنار گذاشته خواهد شد ضمن این که شهرداری نیز به نوبه خود در این زمینه نقشی ایفا خواهد کرد و مبلغی به ارزش ۲ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال پرداخت خواهد نمود. به گفته بهبودی سهم بخش های خصوصی در اجرای طرح مذکور ۵ هزار و ۸۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

ایشان در پایان صحبت هایشان از فرصت های شغلی که در نتیجه چنین اقدامی فراهم خواهد شد سخن گفت و اظهار داشت: انتظار می رود با اجرایی شدن این طرح ۷ هزار و ۵۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شوند و ۱۰ هزار و ۵۸۲ نفر نیز به صورت غیرمستقیم از فرصت های شغلی ایجاد شده سود ببرند.

  • منبع خبر : تی نیوز