محمدحسن علمداری، به عنوان مدیر امور اعتباری بانک مسکن، توضیحاتی در خصوص عملکرد بانک مسکن در حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه طی یکسالی که گذشت ارائه نمود و میزان حمایت بانک را معادل ۴۳۸۲۲ فقره تسهیلات اعلام کرد.

علمداری ضمن اشاره به این که یکی از مهم ترین اهدافی که بانک مسکن در خلال زلزله کرمانشاه و یکسالی که از این حادثه تلخ گذشته است، بازسازی خانه های تخریب شده بوده تصریح نمود: به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند بازسازی واحد های تخریب شده تسهیلاتی به میزان ۶۱۴۷۱ به بانک مسکن ابلاغ گردید.

وی این طور ادامه داد: سهم بانک مسکن از تمام تسهیلات ابلاغ شده، بالغ بر ۹۸ درصد بوده است که ارزشی بیش از ۹۲۴ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال برای آن برآورد شده است. وی تلاش کرد اطلاعات را جزئی تر تشریح نماید و پس از این که مقدار تسهیلات ابلاغ شده را معادل ۶۱۴۷۱ فقره اعلام کرد افزود: از این تعداد ۴۴۴۲۲ فقره به شعب بانک مسکن معرفی شده اند.

علمداری در ادامه نام تسهیلات مکمل را به میان آورد و دلیل ارائه نوع تسهیلات را ارتقا سقف وام ها معرفی کرد. ایشان سهم تسهیلات مکمل از ۶۱۴۷۱ فقره تسهیلاتی که به این بانک ابلاغ شده است را معادل ۱۳۳۵۰ فقره اعلام نمود و اظهار داشت: برای پرداخت این نوع تسهیلات در انتظار دستور بانک مرکزی هستیم.

وی مبلغ تسهیلات ارائه شده به زلزله زدگان کرمانشاه طی یکسال گذشته را معادل ۶۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و تصریح نمود این مبلغ بر ۴۳۸۲۲ فقره تسهیلات بانک مسکن دلالت دارد که بخش قابل توجهی از ۴۴۴۲۲ فقره درخواست داده شده را تحت پوشش قرار می دهد.

علمداری این طور صحبت هایش را ادامه داد: پس از این که در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال گذشته، زلزله ای به قدرت ۷٫۳ ریشتر، کرمانشاه را تکان داد، بخش قابل توجهی از امور بازسازی، تعمیر و احیا خانه های خراب شده از طریق تسهیلات و خدمات بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در این زمینه پوشش داده شد و این بانک نسبت به دیگر بانک های عامل بیشترین مسئولیت را در این بخش بر عهده گرفت.

به گفته علمداری میزان تسهیلات ارائه شده در یکسال گذشته به حادثه کرمانشاه ارزشی معادل ۶۵۲ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان داشته است که از این تسهیلات در راستای احیا واحد های مسکونی شهری، بازسازی خانه های روستایی، تعمیر خانه های روستایی و شهری، مقاوم سازی منازل شهری و تلاش در راستای تهیه لوازم خانوادگی و دیگر هزینه های ضروری استفاده شده است. بر اساس گزارش های ارائه شده، فعالیت بانک مسکن در واکنش به زلزله کرمانشاه از سوی مردم و دیگر نهاد هایی چون بنیاد مسکن قابل قبول بوده است. علاوه بر این، بانک مرکزی، استانداران و دیگر مقام های مسئول و سازمان های مرتبط نیز رضایت خود را از عملکرد بانک مسکن طی این حادثه اعلام کرده اند و فعالیت این بانک را در این حوزه ارزشمند خوانده اند.

  • منبع خبر : تی نیوز