مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، عنوان کرد: قیمت مسکن با فرارسیدن فصل زمستان تغییرات محسوسی را تجربه نخواهد کرد و شاهد رشد نجومی قیمت ها در این فصل نخواهیم بود. وی این طور ادامه داد: این احتمال وجود دارد که همزمان با نزدیک شدن به ماه های انتهای سال، رشد قیمت در برخی موارد همچون بنزین اتفاق بیفتد که چنین مواردی بر رشد قیمت مسکن بی تأثیر نخواهند بود و احتمالا اثری بر قیمت ها خواهند گذاشت.

ایشان در پاسخ به این پرسش که روند قیمت مسکن در فصل زمستان به چه صورت خواهد بود اظهار داشتند: با توجه به این که وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در این مدت شاهد تغییراتی مثبت بوده اند، انتظار می رود در حوزه مسکن نیز شاهد اتفاقات مناسب و تغییرات مطلوب باشیم. قلی خسروی این طور ادامه داد: سرپرست جدید راه و شهرسازی وعده داده است فعالیت های ارزشمندی در دوره فعالیتش انجام خواهد داد و ساخت و تولید مسکن را در عمل پیاده سازی خواهد کرد.

وی بار دیگر تأکید کرد، انتظار می رود تغییرات محسوسی در زمینه قیمت مسکن با فرارسیدن زمستان اتفاق نیفتد با این حال همزمان با نزدیک شدن به ماه های انتهایی سال، مواردی همچون رشد قیمت بنزین را خواهیم داشت که این دست مسائل ممکن است بر قیمت مسکن هم تأثیرگذار باشند.

ایشان به دو فاکتور اساسی در کنترل بازار مسکن اشاره کردند و گفتند: عرضه و تقاضا همان فاکتور های مؤثری هستند که قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار می دهند و تعادل بازار مسکن به نوعی وابسته به این دو مؤلفه است.

وی در ادامه صحبت هایش به گفتمان های دستوری اشاره کرد و تصریح نمود: بکارگیری این نوع گفتمان موجب می شود شاهد افزایش حباب در بازار مسکن و تشدید قیمت های حباب گونه باشیم با این حال تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با برنامه ریزی های منسجم تر و مناسب تر، تغییراتی مثبت در بازار مسکن ایجاد نماییم و این بازار را به سوی شرایط بهتری پیش برده و به اهداف بهتری برسانیم.

  • منبع خبر : تی نیوز