بر اساس تفاهم نامه ای که میان استانداری کرمان و کمیته امداد به امضا رسیده احداث ۳ هزار مسکن مددجویی در کرمان به زودی آغاز خواهد شد، لازم به توضیح است که نیرو های بسیج و سپاه انجام این امر را عهده دار شده اند.

سردار محمد مطهری در روز جمعه مورخ ۲ آذرماه، پس از این که در خطبه های نماز جمعه، هفته بسیج را گرامی داشت و  یاد شهدای انقلاب و مدافع حرم را زنده نمود عنوان کرد: امروز شاهد حضور بسیجیان در میعادگاه نمازجمعه هستیم، اتفاقی که نه تنها در کرمان بلکه در اقصی نقاط کشور مشهود است.

وی پس از این که بسیج را به عنوان یکی از الطاف انقلاب معرفی کرد اظهار داشت: تشکیل بسیج توسط امام (ره) و به مدت ۱۱ ماه قبل از شروع جنگ انجام گردید و این امر گواه بر آن است که چشم انداز تشکیل بسیج از نگاه امام (ره) چشم انداز روشن و شفافی بوده است. وی افزود: در عمل چنین دیدگاهی تجلی یافت و با همت بسیج نتیجه یکی از دشوارترین جنگ های قرن متفاوت رقم خورد.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه صحبت هایش از سخنان گرانقدر امام خمینی (ره) یاد کردند و افزودند: امام فرمودند این جنگ جز خسارت چیزی برای دشمن ندارد و این ما هستیم که پیروزی را به نام خود خواهیم زد. مطهری اذعان نمود: صحت این سخن امروز برای ما هویداست چرا که خوب می دانیم چه بر سر صدام آمد و دیگر اعرابی که به حمایت از او برخواستند چه ننگی را متحمل شدند.

وی عنوان کرد: این بسیج بود که توطئه های دشمن را از میان برداشت و تیر آن ها را به سنگ زد، درواقع آنچه ثبات انقلاب اسلامی را شکل داده فعالیت ها و اقدامات بسیج است.

ایشان در ادامه صحبت هایشان این طور گفتند: زمانی که جنگ آغاز شد، بسیج به عنوان قسمتی از سپاه، فعالیتش را پیش برد و مشارکت سپاه و دیگر نیرو های مسلح در نهایت سبب شد ایران بتواند خاک متصرف شده ایران توسط دشمنان را مجددا پس بگیرد. مطهری نقش سپاه در عملیات بیت المقدس، طریق القدس و فتح المبین را بسیار مؤثر اعلام کرد و افزود: این بسیجیان بودند که روستا های متصرف شده را پس گرفتند و شهر هایی که به دست دشمن افتاده بود را بازگرداندند.

مطهری بسیج را از حاضران فعال در بسیاری از حوزه ها خواند و پس از این که تشکل بسیج را بهره مند از انگیزه ای الهی معرفی کرد افزود: خواهران بسیجی به عنوان یکی از مهم ترین پشتیبانان جنگ ایفای نقش کردند و در پشت جبهه ها بهترین حمایت ها را انجام دادند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، دهه دوم انقلاب را زمان مطرح شدن بحث سازندگی عنوان کرد و گفت: در این عرصه نیز بسیج کاملا مؤثر درخشید و تلاش کرد با دولت مشارکت های همه جانبه داشته باشد بلکه بتواند مشکل فلج اطفال را ریشه کن کند و آن را از میان ببرد.

دهه سوم انقلاب به گفته مطهری مقابله با جنگ نرم دشمن است. ایشان اذعان نمودند: همزمان با هشدار مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی، مجددا سپاه وارد عمل شد و آنچه رهبر معظم هشدار داده بود را جدی گرفت و فرامین ایشان را اطاعت کرد.

وی افزود: آنچه به سرکوب توطئه های داخلی و خارجی منجر شد هشیاری بسیج و اقدام به موقع این نهاد انقلابی بود. مطهری اذعان نمود: امروزه گسترش تفکر بسیجی را در دیگر کشور ها شاهد هستیم به گونه ای که بسیاری از کشور های منطقه با الهام از این نوع تفکر در مقابله با دشمن می ایستند و مقاومت می کنند.

ایشان صحبت هایشان را این طور ادامه دادند: درحالی که امریکا حمایت از اسرائیل را در پیش گرفت و برای تحقق اهدافش، به داعش متوسل گردید، رزمندگان اسلام در خاک عراق و سوریه تفکر بسیجی را در پیش گرفتند و با تمام قوا در برابر چنین توطئه هایی ایستادگی نمودند. وی راه اندازی گروه های جهادی را از دیگر اقدامات بسیج خواند و اذعان نمود: این گروه های جهادی هستند که در مناطق محروم به فعالیت می پردازند و به یاری مردم محروم می شتابند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان از امضای تفاهم نامه ای میان کمیته امداد و استانداری کرمان خبر داد و تصریح نمود: به واسطه این تفاهم نامه تصمیم داریم ساخت ۳ هزار مسکن مددجویی را در کرمان آغاز کنیم که انجام این امر را سپاه و بسیج عهده دار شده است. به گفته مطهری گروه های جهادی کاملا تخصصی و بر اساس جغرافیای منطقه وظایف خود را پیش می برند.

ایشان در پایان صحبت هایشان بار دیگر تأکید کردند: بسیج در مقابل هر نوع تهدیدی اعم از سخت و نرم خواهد ایستاد و دفاع از ارزش های اسلام را اولویت خود قرار داده است، ملتی پیروز خواهد شد که همیشه آماده باشد و آن که آمادگی ندارد از پیش شکست خورده است و به نوعی پیشاپیش شکست را پذیرفته است.

  • منبع خبر : تی نیوز