حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در ملاقات عمومی برگزار شده با افرادی که متقاضی واحد های مسکونی مهر پردیس شناخته می شوند از دلیل حذف برخی متقاضیان مسکن مهر پردیس سخن گفت و اظهار داشت: عده ای به علت کسری واریز از لیست متقاضیان واحد های مسکونی مهر خارج شده اند که همه آن ها می توانند به متقاضیان مساکن مهر هشتگرد و پرند ملحق شوند. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: هر یک از متقاضیان حذف شده مسکن مهر پردیس می توانند پس از مراجعه به پرند و هشتگرد از واحد های موجود در این دو شهر جدید دیدن کنند و درصورت تمایل و رضایت، پرونده خود را به مناطق مذکور منتقل نمایند. به گفته طاهرخانی، پس از انتقال پرونده، فرآیند ثبت نام آن ها صورت خواهد گرفت و عملیاتی از قبیل تکمیل آورده و همچنین انتخاب واحد مسکونی مهر انجام خواهد شد.

ایشان به مشکلاتی که بر سر راه واحد های مسکونی مهر پردیس قرار دارند  اشاره ای داشتند و تصریح کردند: آماده سازی واحد های این منطقه نیازمند تأمین زیرساخت های لازم و اقدامات منسجم در راستای محوطه سازی و امور زیربنایی است. معاون وزیر راه و شهرسازی لازمه تحقق این امر را تلاش های مضاعف و مشارکت های همه جانبه خواندند و اذعان نمودند: با توجه به اقدامات انجام شده و تلاش های بی مضایقه دولت و مجلس امیدواریم این مشکلات به زودی از میان برداشته شوند.

وی میزان بودجه تعیین شده برای سال ۹۸ و موضوع اصلاحیه بودجه سال ۹۷ را از نظر گذراند و این طور گفت: چنانچه این پیشنهادات به مرحله تصویب برسند و ارقام و بودجه های در نظر گرفته شده در اختیار واحد های اجرایی قرار بگیرند، آن گاه می توان این اطمینان را داد که مشکلات واحد های مسکونی مهر به زودی حل خواهند شد. وی بار دیگر تأکید کرد: مهم ترین مشکلی که در حال حاضر بر پروژه مسکن مهر پردیس سایه افکنده است کمبود منابع و عقب ماندگی هایی در زمینه آماده سازی قسمت های زیربنایی و زیرساخت ها می باشد. وی محوطه سازی و آماده سازی برخی از این واحد های مسکونی را با مشکلاتی همراه خواند و تصریح کرد: چنانچه بتوانیم اعتبارات وعده داده شده را از منابع عمومی دریافت نماییم و بخشی از هزینه کرد را از منابع داخلی خودمان تأمین کنیم در این صورت، واحد های مسکونی مهر شرایط مناسب تری را شاهد خواهند بود و وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد.

بر اساس آن چه گزارش شده است در چند سال گذشته، برنامه ساخت و پیشبرد پروژه ساخت واحد های مسکونی مهر در دو شهر پرند و هشتگرد با مشکلاتی همراه بوده که علتش را کم بودن متقاضی برای این دست از خانه های مهر عنوان کرده اند. از این رو بر اساس تصمیم های گرفته شده، قرار است واحد های مسکونی فاقد متقاضی این دو شهر را به متقاضیانی که از لیست واجدین شرایط واحد های مسکونی پردیس حذف شده اند تحویل دهند و بخش دیگر آن را در اختیار نهاد های حمایتی بگذارند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز