مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید پس از ملاقات با متقاضیان واحد های مسکن مهر پردیس که کماکان منازل خود را دریافت نکرده اند، ضمن اشاره به این که ایجاد رضایت خاطر مردم یکی از مهم ترین دغدغه های وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود اذعان نمود: قرارداد های جدیدی در دست تنظیم قرار دارند که بر اجرای دقیق محوطه سازی و امور مربوط به آماده سازی دلالت دارند. طاهرخانی افزود: تمام منابع مورد نیاز توسط شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

در راستای رسیدگی به وضعیت متقاضیان بلاتکلیف واحد مسکونی مهر پردیس، ملاقاتی با حضور حبیب الله طاهرخانی صورت گرفت. در این ملاقات مردمی، مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید پس از این که پیمانکاران را مسئول و موظف به پاسخگویی سؤالات مردم دانست عنوان کرد: پیمانکاران در قبال اموری که انجام می دهند می بایست به مردم پاسخگو باشند. طاهرخانی ادامه داد: چنانچه انجام کاری به تعویق می افتد و بدون وجود پاسخی موجه و قابل قبول در موعد مقرر شده تحویل داده نمی شود لازم است به داوری گذاشته شود.

ایشان در ادامه صحبت هایشان تجدید نظر در شاخص های زمان تحویل پروژه های مسکن مهر را امری ضروری خواندند و اذعان نمودند: در این میان تعهدات مالی اولویت اصلی است و متقاضیانی که زودتر در راستای پرداخت هزینه اقدام کرده اند می بایست در اولین فرصت به تقاضایشان رسیدگی شود.

معاون راه و شهرسازی ضمن اشاره به این که برخورد قاطع با پیمانکارانی که قانون را دور می زنند و متخلف محسوب می شوند امری ضروری تلقی می شود اذعان نمود: چنین تخلفاتی را می بایست از طریق حکم قضائی پیگیری کرد. طاهرخانی از برگزاری جلسه ای با حضور پیمانکاران و همچنین متقاضیان خبر داد و هدف از این جلسه را تعیین زمان جهت تحویل واحد ها به متقاضیان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید اظهار داشت: رشد قیمت ها و مشکلاتی که در روز های اخیر شاهدش بوده ایم پیشبرد پروژه های عمرانی را با اندکی چالش مواجه ساخته اند، با این حال این عوامل نمی توانند بهانه ای برای قطع تلاش باشند و انتظار می رود پایندی به تعهدات و کوشش در راستای تحویل به موقع پروژه های عمرانی پیوسته ادامه داشته باشد.

طاهرخانی در ادامه رضایت خاطر متقاضیان را به عنوان یکی از مهم ترین نگرانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی منابع لازم را در اختیار این پروژه قرار داده اند و قرارداد هایی با هدف آماده سازی و محوطه سازی در دست تنظیم قرار دارد.

ایشان محوطه سازی و آماده سازی سایت را به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات درخور توجه معرفی کردند و اظهار داشتند: اجرای این فعالیت به ویژه در مکان هایی که صاحبان واحد ها زندگی را از سر گرفته اند می بایست توسط شرکت عمران با حساسیت بالا صورت بگیرد.

به گفته طاهرخانی ارائه خدمات مناسب نیاز است به عنوان مهم ترین هدف در دستور کار قرار بگیرد و در تمام فاز ها اجرایی گردد. وی افزود: حتی مکان هایی که اسکان متقاضیان در آن ها اجرایی شده نیاز به بررسی های دقیق دارد با این امید که کیفیت زندگی در آن ها ضعیف و کمرنگ نگردد.

ایشان برگزاری ملاقات مردمی را یکی از مهم ترین روش های موجود در جهت آگاهی از مشکلات مردم عنوان کردند و افزودند: طی این گردهمایی ها مردم می توانند از مشکلاتشان بگویند و مسئولان روند پیشرفت پروژه ها را جزئی تر تشریح کنند. به گفته طاهرخانی چنین شرایطی به بهبود وضعیت و اتخاذ تصمیمات مناسب کمک شایانی خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات لازم در خصوص پیشبرد سریع تر پروژه مسکن مهر را امری ضروری خواند و تأکید کرد: باید منابع مورد نیاز به این پروژه اختصاص داده شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

  • منبع خبر : تی نیوز