سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، درخصوص تسهیلات بانک مسکن توضیحاتی ارائه نمودند و تصریح کردند: میزان وامی که متقاضیان از سوی بانک دریافت می کنند می بایست به گونه ای باشد که بتوان بخش قابل توجهی از ارزش ملک را از طریق آن تأمین نمود.

ایشان در ادامه از تصمیم بانک مرکزی جهت افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر دادند و گفتند: پیرو شرایطی که بر کشور حاکم شده است، بانک مرکزی در نظر دارد اصلاحاتی در میزان تسهیلات پرداختی ایجاد نماید که این تصمیم در دست بررسی قرار دارد.

مسکن در تهران ۸۰ درصد گران شده است

نماینده مردم شریف یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این که رشد قیمت مسکن در کشور سرسام آور بوده است اذعان نمود: اخبار حاکی از آن هستند که بازار مسکن در تهران رشد ۸۰ درصدی را تجربه نموده است. وی افزود: در چنین شرایطی خانواده ها و زوج هایی که قرار است زندگی جدیدی را آغاز کنند چگونه می توانند در راستای خرید مسکن گام بردارند؟ وی افزود: با در نظر گرفتن این شرایط افزایش سقف تسهیلات کاملا ضروری است.

تسهیلات مسکن باید همگام با رشد قیمت ها افزایش یابد

موسوی بیوکی اظهار داشت: وام مسکن به عنوان یکی از روش هایی است که بسیاری افراد بدان متوسل می شوند بلکه بتوانند خانه ای خریداری کنند و سقفی تهیه نمایند از این رو انتظار می رود افزایش سقف تسهیلاتی که با هدف تأمین واحد مسکونی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار داده می شود به اندازه ای باشد که فرد بتواند با استفاده از آن به خرید خانه فکر کند. وی افزود: اگر چنین نباشد حجم معاملات مسکن تفاوت چشمگیری را تجربه نخواهد کرد.

 افزایش تسهیلات مسکن می تواند تورم را به همراه داشته باشد

موسوی بیوکی در ادامه صحبت هایش بررسی تمام جوانب پیش از افزایش میزان وام مسکن را امری ضروری خواند و اظهار نمود: قبلا نیز مواردی را تجربه کرده ایم که همزمان با افزایش وام مسکن، تورم بر بازار حاکم شده از این رو انتظار می رود همه جوانب به خوبی سنجیده شوند به این امید که افزایش سقف تسهیلات اثر منفی بر بازار مسکن نداشته باشد.

تعیین دقیق نحوه پرداخت وام و مشمولین آن

وی در ادامه صحبت هایش این طور گفت: انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی تدابیر مناسبی بیندیشند و راهکار های مناسبی را در پیش بگیرند. موسوی بیوکی اذعان نمود: باید مشخص گردد چه افرادی مشمول این چنین تسهیلات می شوند و نحوه پرداخت و بازپرداختشان چگونه باشد تا با تأثیری مطلوب همراه گردند.

بیوکی بانک مسکن را به عنوان متولی این طرح معرفی نمود و افزایش میزان وام مسکن را توسط بانک مسکن محقق خواند.

طرح افزایش تسهیلات مسکن در کمیسیون عمران مجلس به بحث گذاشته خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: پس از این که بررسی این طرح توسط بانک مرکزی به پایان رسید، نوبت به کمیسسیون عمران مجلس می رسد تا ضمن برگزاری نشستی ویژه محور های آن را به دقت مورد بررسی قرار دهد و ارزیابی کند.

  • منبع خبر : تی نیوز