علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان، ضمن اشاره به این که مسکن یکی از مهم ترین فاکتور های زندگی است تأکید کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از بازار مسکن در دست دلالان مسکن قرار دارد و این عامل به بدتر شدن شرایط دامن می زند.

نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: حضور پررنگ این دلالان و سوداگران در بازار مسکن سبب شده بررسی طرح مالیات بر عایدی مسکن برای بررسی در اختیار کمیسیون عمران و کمیسیون اقتصادی کشور قرار بگیرد  به این امید که اجرای آن بتواند آرامش را به بازار مسکن بازگرداند.

حضور دلالان در بازار مسکن غیرقابل اغماض است

وی بار دیگر تأکید کرد قسمت وسیعی از بازار مسکن در حال حاضر توسط دلالان و سفته بازان کنترل می شود و حضور این افراد به یکی از نگرانی های مهم بدل شده است. این نماینده مجلس ادامه داد: مسکن به عنوان یکی از نیاز های اصلی خانواده ها شناخته می شود و با وجود چنین مشکلاتی تأمین مسکن برای آن ها واقعا دشوار می گردد.

سهم دلالان از بازار مسکن بالغ بر ۵۰ درصد است

یارمحمدی در ادامه صحبت هایش، سهم دلالان و سفته بازان از بازار مسکن را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرد و عنوان نمود: فعالیت های هماهنگ شده و گروهی دلالان آن ها را به سود های کلان رسانده است.

وی در ادامه صحبت هایش بازار مسکن را به عنوان یکی از بازار های سرمایه ای کشور معرفی کرد و اظهار داشت: فرآیند های نادرست و اقتصاد اشتباه سبب شده گروهی از افراد به چشم یک بازار لوکس به بازار مسکن نگاه کنند. یارمحمدی ادامه داد: همین امر بازار مسکن را به جولانگاه متقاضیان سرمایه ای بدل ساخته و موجب شده متقاضیان مصرفی به سختی قادر به تأمین مسکن و برآورده ساختن نیازشان باشند.

در صنعت ساختمان سازی ۳ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند

ایشان ضمن اشاره به این که تعداد فعالان حوزه اقتصاد در حال حاضر به بیش از ۳ هزار نفر می رسد اذعان نمودند: ساخت و ساز یکی از روش های رونق بخشیدن به اقتصاد کشور است اما لازمه این امر حذف دلالان و سفته بازان از این بازار می باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو