فروش آپارتمان در يك نگاه

فروش آپارتمان هميشه با دشواري‌هاي روبرو بوده است. بعضي از شركت‌هاي ساخت و ساز آپارتمان‌هايي را مي‌سازند و بعد از ساخت در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار آگهي‌هايي را به چاپ مي‌رسانند تا مردم براي خريد واحدهاي آپارتماني اقدام كنند.

البته فروش در تهران تا حدي در مقايسه با شهرستان‌ها آسان باشد و اين به دليل متقاضيان زيادي است كه در تهران زندگي مي‌كنند.

امروزه در وب سايت‌هاي تبليغاتي نيز آپارتمان‌ها را به فروش مي‌رسانند. البته واحدهاي آپارتماني هر چقدر مجهز‌تر باشند به همان اندازه متقاضيان بيشتري خواهند داشت.

شركت‌هاي ساخت و ساز در مناطق مختلف تهران انبوه سازي مي‌كنند و بنابراين قيمت واحدهاي آپارتماني در مناطق مختلف تهران متفاوت خواهد بود.

مساحت آپارتمان براي فروش عامل تعيين كننده اي است و براساس متراژ قيمت آن تعيين مي‌شود. امكانات مختلفي مانند آب، برق، گاز و تلفن و … نيز در افزايش يا كاهش قيمت تاثيرگذار هستند.

فروش آپارتمان

فروش آپارتمان مبله

امروزه آپارتمان مبله در بورس قرار گرفته و به دليل عدم نياز به جابجايي وسايل خانه، مورد توجه مردم قرار گرفته است.

در آپارتمان‌هاي مبله، همه چيز از تخت خواب تا وسايل آشپزخانه وجود دارد كه يا براي فروش يا اجاره در آگهي ها براي آن تبليغاتي صورت مي گيرد. اگرچه اين واحدهاي آپارتماني در مقايسه با سايرين گران تمام مي‌شوند ولي ارزش دارد كه براي يك واحد آپارتمان مبله خريدار همه گونه هزينه كند. بخاطراين كه در درجه اول از نقل و انتقال وسايل و اسباب و اثاث خانه رها مي شود و دغدغه انتقال آن ها را ندارد.

فروش آپارتمان در شهرستان ها نيز دشواري هاي خود را دارد. اگر در مركز شهر باشد، به راحتي به فروش مي رسد و اگر در خارج شهر قرار داشته باشد، به سختي به فروش خواهد رسيد.

البته آپارتمان‌هاي مبله نيز در شهرستان‌ها وجود دارد و مي‌تواند به فروش يا اجاره برسد. فروش آپارتمان مبله البته تا حدي دشوار خواهد بود مگر اين كه در مناطق بالا شهر باشد.

شما هر چقدر كه بتوانيد واحد آپارتماني خود را دقيق تر توصيف كنيد به همان اندازه در فروش يا اجاره آن موفق خواهيد بود.

مردم و خريداران دوست دارند كه از همه گونه مشخصات ملك مورد نظر خود آگاه شوند. عدم ارائه مشخصات دقيق ملك فروش آپارتمان يا اجاره آن را نيز دشوار خواهد كرد.

فروش آپارتمان مبله نسبت به واحد آپارتمان غير مبله دشوارتر است و بايد خريدار را نسبت به برخي مزايا كه از آن بي خبر هستند آگاه كرد.

البته امروزه بانك‌هاي اطلاعاتي خيلي زيادي براي فروش وجود دارد كه هم خريداران و هم فروشندگان مي‌توانند بدان‌ها مراجعه كنند.

برخي وب سايت‌هاي ملك و مسكن آپارتمان‌هاي رنكينگ كرده و برهمان اساس رنك قيمت آن‌ها را مشخص مي‌كنند كه خريدار مي‌تواند براحتي واحد آپارتماني مورد نظر خود را يافته و خريداري كند.

هرچه قدر اطلاعات شما از ملك خودتان بيشتر باشد به همان اندازه در فروش آپارتمان موفق خواهيد بود. ارائه نام منطقه اي كه آپارتمان شما در آن واقع شده به خريدار كمك خواهد كرد تا براساس منطقه مورد نظر خود جستجو كرده و در نهايت واحد آپارتماني مورد نظر خود را خريداري كند.

شما مي توانيد مشخصات واحد آپارتماني خود را در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد تا خريداران از فروش يا اجاره آن با خبر بشوند. در شبكه‌هاي اجتماعي از آن جايي كه نفرات بيشتري حضور دارند احتمال مشاهده و معامله ملك شما بالا خواهد بود.

هرگز قدرت شبكه‌هاي اجتماعي را در معاملات ملك خود ناديده نگيريد. اگرچه برخي از افراد با ديده تفريح به اين نوع شبكه‌ها مي‌نگرند ولي شما مي‌توانيد هوشمندانه از آن‌ها استفاده كنيد و به عنوان ابزاري از آن‌ها استفاده كنيد تا احتمال ديده شدن ملك خود را افزايش دهيد و در نهايت به فروش يا اجاره آن دست يابيد.

حتما براي فروش آپارتمان خود با خريدار قراردادي رسمي را منعقد كنيد تا بعدا از بروز مشكلات احتمالي جلوگيري كنيد. تنظيم قرارداد مي تواند به معامله جنبه رسمي داده و آن را قانوني كند، دو نفر شاهد براي تنظيم قرارداد لازم هستند.

قراردادهاي غيرررسمي اگرچه سنديت ندارند ولي بازهم مي تواند از بروز مشكلات احتمالي جلوگيري كند. مي‌توانيد در صورتي كه به منابع رسمي دسترسي نداريد يا نسبت به استفاده از آن ها تمايلي نداريد با استفاده از منابع غيررسمي يك قرارداد غير رسمي فروش را تنظيم كنيد.