ویژگی‌ها و نکاتی که باید برای انتخاب یک وکیل ملکی خوب به آن‌ها دقت کنید.

با توجه به افزایش روز افزون معاملات در بخش‌های مختلف این روزها کمتر کسی با وکیل ملکی و قوانین کیفری و حقوقی آشنایی نداشته باشد. اکثر مردم تجربه‌های مختلفی از مواجهه با قوانین حقوقی را دارند و به همین دلیل نیز می‌توان نتیجه گرفت نیاز به وکیل ملکی و به کار گرفتن آن برای دعاوی مختلف حقوقی و کیفری نیز به طور قابل توجهی بالا رفته است. در این میان مسلما افرادی که با دادگاه‌ها سر و کار دارند مایلند بهترین و مجرب ترین وکیل ملکی را برای خود به کار گیرند.

اما نکته‌ای که قابل ذکر است این است که یک سری افراد که حتی دارای مدرک و صلاحیت وکالت نیستند با استفاده از عناوین مختلف سعی دارند از این بازار داغ سوء استفاده کرده و مبالغ هنگفتی به جیب بزنند. به همین دلیل در ادامه‌ی این مطلب یکسری ویژگی و نکات مهم را مطرح خواهیم کرد که به شما در انتخاب یک وکیل ملکی خوب کمک خواهد کرد.

وکیل ملکی

ویژگی‌های یک وکیل ملکی خوب

یک وکیل ملکی خوب و در کل یک وکیل خوب، با انصاف و مجرب دارای ویژگی هایی است که تعدادی از آن ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  1. قابل اعتماد بودن

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های یک وکیل ملکی قابل اعتماد بودن او است. اگر به تعریف لغوی وکالت دقت کنیم، که در واقع به معنای واگذار نمودن چیزی به شخصی است، در این تعریف وکیل در واقع کسی است که مدارک و اسناد خود را به او واگذار می‌کنید تا در بهبود روند دادگاه به شما کمک کند. بنابراین وکیل ملکی که قرار است اسناد و مدارک خود را در اختیارش قرار دهید باید فردی قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر باشد. یک وکیل خوب در واقع خود را همیشه در قبال مدارکی که به او سپرده شده است مسئول می‌داند و برای دریافت نتایج بهتر و کمک به شما تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. پس قبل از این که قراردادی را با وکیل ملکی خود امضاء کنید معتمد بودن او اطمینان حاصل کنید.

  1. صداقت و عدم اغراق

یکی دیگر از ویژگی‌های دیگری که در اکثر اوقات به آن دقت نمی‌شود داشتن صداقت و عدم اغراق یک وکیل ملکی است. بعضی از وکلاء برای این که افراد درگیر با دعاوی ملکی را به خود جذب کنند سعی دارند با اغراق کردن درمورد نتیجه ی دادگاه و دادن اطمینان صد درصد به افراد اعتماد آن‌ها را برای بستن قرار داد جلب کنند. این راه همیشه پاسخگوی اعتماد مشتریان نیست زیرا همه ی ما می‌دانیم به موفقیت رسیدن در هیچ کاری صد درصد نیست. بنابراین بهتر است از این گونه افراد که همیشه در مورد نتایج اغراق می‌کنند دوری کنید. در این مورد وکیل ملکی خوب وکیلی است که هر آنچه در واقعیت مشخص است را بیان کند و اگر کاری شدنی نیست با صداقت به موکل خود بگوید.

  1. سلامت اخلاقی

همانطور که می‌دانید در آشفته بازار دعاوی حقوقی و کیفری و باند بازی‌های بعضی افراد داشتن سلامت اخلاقی به یک ویژگی مهم برای وکیل‌های ملکی تبدیل شده است. برای این که بتوانید به راحتی به وکیل خود اعتماد کنید باید از سلامت اخلاقی او مطمئن شوید. شما با کمی پرس و جو می‌توانید از صحت و سلامت اخلاقی وکیل خود اطمینان حاصل کنید و روند دادگاهی خود را با اطمینان بیشتری طی کنید.

  1. داشتن تخصص کافی

همه‌ی این ویژگی‌هایی که گفته شد هنگامی برای شما کاربردی و سودمند است که وکیل ملکی‌ای که انتخاب می‌کنید تخصص و علم کافی برای انجام پروسه‌های مربوط به پرونده‌ی شما را داشته باشد. در غیر این صورت ویژگی‌های قبل هیچ کاربردی نخواهند داشت. زیرا برای موفقیت در هر کاری قدم اول کسب تخصص و اطلاعات کافی در آن زمینه است.

جمع بندی

حال که با ویژگی‌های مهم یک وکیل ملکی خوب آشنا شدید، قبل از بستن قرار داد با وکیل ملکی مورد نظر خود باید حتما درباره ی او تحقیقات کافی انجام دهید تا از صحت و سلامت اخلاقی، معتمد بودن، متخصص بودن و سایر ویژگی‌های او مطلع شوید. به منظور این کار بهتر است به کانون وکلای دادگستری بروید و اطلاعاتی که می‌خواهید راجع به فرد مورد نظر خود بدانید را از آن دریافت کنید. علاوه بر این سعی کنید فریب تبلیغات‌های مختلف را نخورید. زیرا برای انتخاب یک وکیل ملکی خبره هیچگاه تعریف یک دوست و آشنا و یا تبلیغات تلویزیونی و یا مانند این‌ها کافی نیست و به تحقیقات موثق‌تری نیاز است. تحقیق کردن در این مورد حساس بسیار مهم است زیرا گاهی اوقات شما پرونده‌ای که مسیر زندگی شما را مشخص خواهد کرد، را به دست وکیل ملکی خود می‌سپارید.