اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، عنوان کرد: برای بررسی و ارزیابی حجم خسارت وارده به مناطق زلزله زده، ۷۲ ساعت زمان در اختیار بنیان مسکن زمان قرار شده است.

نجار ضمن اشاره به این که شرایط بحمدالله در مناطق زلزله زده عادی و مناسب است اظهار داشت: بازدید های صورت گرفته از شهر و روستا های اطراف نشان می دهد بحمدالله شرایط زندگی در این مناطق مطلوب است. وی از نگرانی ساکنان این منطقه خبر داد و اذعان نمود: مردم چادر هایی که از پارسال در اختیار داشته اند را مجددا به پا کرده اند و کماکان نگرانند.

ایشان در ادامه صحبت هایشان خاطرنشان کردند: مغازه ها در این مناطق باز هستند و زندگی در جریان است. وی افزود: هرچند این امکان وجود دارد که برخی ساختمان ها خسارت هایی را متحمل شده باشند با این حال در شهر ها مسئله نگران کننده و مشکل خاصی وجود ندارد. نجار از برگزاری جلسه ای در استان خبر داد و تصریح نمود: به منظور بررسی خسارت های وارد شده بر مناطق زلزله زده یک فرصت ۷۲ ساعته در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده است. وی افزود: گزارش های این بنیاد را بررسی خواهیم کرد و تصمیمات لازم را در اسرع وقت اتخاذ خواهیم نمود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: طی زلزله دیشب، خسارت هایی به منابع آب وارد گردید و کدورت آب در برخی مناطق را موجب شد از این رو از سازمان آبفا درخواست نمودیم به این مسئله رسیدگی کند و مشکل کدورت آب را هر چه سریع تر برطرف سازد. وی صحبت هایش را این طور ادامه داد: مسئولان سازمان آبفا مانع از ورود آب کدر به لوله ها شدند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. وی درخصوص اقداماتی که در زمینه تأمین آب مردم منطقه تاکنون صورت گرفته نیز توضیحاتی ارائه نمود و این طور گفت: تانکر های آب در اختیار مردم قرار گرفته اند و بطری های آب معدنی نیز به منطقه جهت تحویل به مردم ارسال شده اند.

وی سازمان آب و فاضلاب را از دیگر مسئولان در حال رسیدگی به مشکل آب منطقه اعلام کرد و عنوان نمود: تا پایان امروز این مشکل برطرف خواهد داشت ضمن این که خوشبختانه در مناطق زلزله زده شاهد نشت گاز نبوده ایم.

ایشان پیرامون تعداد دام های از دست رفته طی این حادثه نیز صحبت کردند و تصریح نمودند: تلفات دام، ۲۰ راس بوده است. معاون وزیر کشور افزود: خوشبختانه خسارتی به منطقه زلزله زده وارد نشده با این حال بنیاد مسکن مسئول رسیدگی به این مسئله است و ظرف ۷۲ ساعت از خسارت های احتمالی گزارشاتی را ارائه خواهد نمود تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر این که ساختمان های نوساز آسیبی را متحمل نشده اند اذعان نمود: ساختمان هایی که در این زلزله با خسارت همراه شده اند معمولا همان هایی هستند که از زلزله گذشته خسارت هایی را هرچند جزئی به همراه داشته اند.

ایشان از تعداد مصدومان این حادثه نیز سخن گفتند و اظهار داشتند: خوشحالیم از این که این حادثه هیچ کشته ای نداشته است. به گفته وی آمار مصدومان (مراجعه کنندگان به اورژانس) اعلام شده در اثر این حادثه ۷۲۹ نفر بوده که از این تعداد بر اساس آنچه مدیرکل بهداشت و درمان اعلام نموده، ۳۹۱ نفر سرپایی معاینه شده اند و به خانه هایشان بازگشته اند.

ایشان در ادامه ارقام ارائه شده را جزئی تر تشریح نمودند و این طور گفتند: تعداد منتقل شدگان به مراکز درمانی ۳۷ نفر گزارش شده است که از این تعداد بستری شدگان و مرخص شدگان به ترتیب ۲۶ و ۸ نفر اعلام شده اند، ضمن این که تعداد کسانی که در کرمانشاه بستری شده اند به ۱۳ نفر می رسد.

  • منبع خبر : شهرخبر