محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از ارزان شدن قیمت مسکن تا چهار ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: از عوامل اثرگذار بر کاهش قیمت مسکن، ارزان شدن دلار است.

رضایی کوچی ضمن بررسی وضعیت فعلی و آینده مسکن، از ارزان شدن قیمت مسکن ظرف ۴ ماه آینده خبر داد.

ایشان تأکید کردند: از مهم ترین عواملی که می تواند افت قیمت مسکن در ماه های آینده را به همراه داشته باشد تعادل و ثبات اقتصاد کشور است. وی اذعان نمود: با این حال پای فاکتور های دیگری نیز در میان است که بایستی به آن ها توجه شود.

محمدرضا رضایی کوچی در ادامه این طور گفت: آن چه بر اقتصاد کشور تأثیر به سزایی می گذارد قیمت ارز است و این ثبات ارز است که می تواند ثبات اقتصاد را با خود همراه سازد. رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: در روز های اخیر شاهد افت قیمت ارز بوده ایم از این رو انتظار می رود قیمت مسکن به تبع قیمت دلار طی ماه های آینده روندی نزولی را تجربه کند.

رضایی کوچی ضمن اشاره به این که با ارزان شدن ارز، قیمت محصولات وارداتی از جمله مصالح ساختمانی با افت چشمگیری همراه می شود تصریح کرد: انتظار می رود ارزان شدن دلار، افت قیمت مسکن را رقم بزند. ایشان در ادامه از دلالی ها و فعالیت های سوداگرانه در بازار مسکن خبر داد و اذعان نمود: آمار ها نشان می دهد ۷۰ درصد از بازار مسکن در دست سفته بازان است و در اختیار خریداران مصرفی نیست که این امر به تلاطم بازار مسکن دامن می زند و شرایط را بدتر می کند.

وی با اشاره به این که رشد تقاضا، گران شدن مسکن را به همراه خواهد داشت اظهار داشت: با کمرنگ شدن فعالیت سوداگران در بازار، کاهش قیمت ها را در طولانی مدت شاهد خواهیم بود.

کشور به ۴ میلیون مسکن نیاز دارد

رضایی کوچی از نشست وزارت راه و شهرسازی با کمیسیون عمران در تاریخ ۶ آذر خبر داد.

مهم ترین موضوعاتی که در این جلسه مطرح خواهند شد به گفته رضایی کوچی، ساخت واحد های مسکونی جدید و افزایش وام مسکن در راستای کمک به متقاضیان مسکن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس از دیگر اهداف برگزاری این نشست را رسیدگی به خانه های ناتمام مسکن مهر اعلام کرد و افزود: در خصوص پروژه نیمه کاره مسکن مهر تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد.

ایشان در پایان صحبت هایشان از نیاز کشور به ۴ میلیون واحد مسکونی خبر دادند و گفتند: مهم ترین هف کمیسیون عمران، رسیدگی به مسئله مسکن و ارائه راهکار هایی در این خصوص است. وی افزود: به این منظور، راهکار هایی را برای افزایش نرخ تسهیلات مسکن در نشست ۶ آذرماه عنوان خواهیم کرد.

  • منبع خبر : شهرخبر