فرج الله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، راهکار های جدید محمد اسلمی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی را با تغییراتی مثبت در بازار مسکن همراه دانست.

وی ضمن اشاره به این که انتظار می رود سیاست های جدید دولت راه گشا و کمک کننده باشد اذعان نمود: از جمله مهم ترین فاکتور هایی که می توانند بر بهبود بازار مسکن و متعادل شدن قیمت مسکن اثرگذار باشند، افزایش نرخ تسهیلات و افزایش مدت بازپرداخت آن است. رجبی افزود: به علاوه تولید مسکن باید جدی گرفته شود و ساخت واحد های مسکونی در بافت های فرسوده در دست اجرا قرار گیرد.

آرامش به بازار مسکن باز می گردد

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به این که راهکار های وزیر جدید راه و شهرسازی می تواند در بهبود بازار مسکن اثرگذار باشد اذعان نمود: انتظار می رود این بازار با ارائه راهکار های مناسب تعادل را تجربه کند و به آرامش برسد.

احساس نیاز به ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور از سال گذشته

نماینده مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: تولید مسکن روندی نزولی را در پیش گرفته به گونه ای که شمار واحد های احداث شده از نیاز کشور کمتر است. وی افزود: به رغم این که در سال گذشته کشور به ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز داشت، تعداد واحد های ساخته شده تنها ۳۹۰ واحد بوده است بنابراین از سال گذشته چیزی حدود به ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به کشور بدهکاریم که لازم است نخست به آن رسیدگی کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو