محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، ضمن اشاره به این که در دوره عباس آخوندی کمبود مسکن کاملا مشهود بود و تولید مسکن جدی گرفته نشد اذعان نمود: در مدتی که آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی مشغول به فعالیت بود توصیه های ریاست جمهوری نادیده گرفته شد و شاهد اقدامات ارزشمندی در خصوص تولید واحد های مسکونی در آن بازه زمانی نبودیم. وی افزود: کماکان برای بازآفرینی شهری، اعتبارات دقیقی در نظر گرفته نشده است.

ایشان در ادامه صحبت هایشان نسبت به اقدامات جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص پیاده سازی طرح بازآفرینی شهری اظهار امیدواری کردند و تصریح نمودند: محله ها توسط این وزارت شناسایی شده اند و برنامه های مطلوبی در دست اجراست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به این که اجرای چنین برنامه هایی نیازمند تخصیص بودجه مناسب می باشد افزود: کماکان اعتباری برای این طرح در نظر گرفته نشده است.

وی بار دیگر تأکید کرد در زمان آخوندی شاهد اقدامات مثبتی در زمینه تولید مسکن نبودیم که همین امر به اقتصاد کشور صدمات جدی وارد کرد. رضایی کوچی افزود: منظورمان این نیست که این وزارت می بایست تولید مسکن را در صدر اهدافش قرار می داد، مقصودمان این است که از وزارت راه و شهرسازی انتظار می رفت سیاست های مناسبی در نظر بگیرد و با ارائه راهکار های مناسب از تولید کنندگان مسکن حمایت کند.

ایشان با اشاره به این که در دوران آخوندی توصیه های ریاست جمهوری و خواسته های کمیسیون عمران نادیده گرفته شد اظهار داشت: با این حال امید است کم کاری های وزیر قبل توسط وزیر جدید جبران شود و شاهد گام های ارزشمند و اقدامات صحیحی در روز های پیش رو باشیم.

  • منبع خبر : افکار نیوز