محمد اسلامی، وزیر جدید راه و شهرسازی از مهم ترین دلیل افزایش نرخ اجاره بهای مسکن پرده برداشت.

محمد اسلامی ضمن اشاره به این که میزان قیر تولیدی در کشور جوابگوی نیاز ها نیست و نمی توان برای پیشبرد پروژه های موجود روی آن حساب کرد گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸، بایستی تغییراتی در این خصوص لحاظ گردد چرا که نمی توان به قیر های تولیدی در کشور برای تکمیل پروژه های موجود بسنده نمود.

وی پس از این که سهم وزارت راه و شهرسازی از قیر تولیدی کشور را ۵۷ درصد اعلام کرد گفت: نیاز است در این ارقام برای سال های آتی تغییراتی صورت بگیرد. وی ضمن اشاره به این که بهتر است دولت برای سال ۹۸ درخصوص سهم قیر تولیدی تصمیمات جدید اتخاذ نماید و راهکار های متفاوتی بیندیشد اذعان نمود:امیدواریم نمایندگان نیز با چنین مسئله ای موافقت کنند.

ایشان در پاسخ به این سؤال که مهم ترین عامل مؤثر بر رشد اجاره بها چیست و این وزارت چگونه می تواند به متعادل شدن قیمت ها کمک کند، گفت: رشد قیمت مسکن نشان می دهد مدیریت های صحیحی در این زمینه وجود ندارد و کنترل های دقیقی صورت نگرفته است. اسلامی اظهار داشت: تشکل ها می بایست صنوف خود را مدیریت کنند و این انجمن های صنفی هستند که در قبال این موضوع مسئولند.

اسلامی در ادامه این طور گفت: مسائل اقتصادی از دیگر عوامل دخیل در رشد تصاعدی قیمت مسکن به شمار می روند. این مقام مسئول اظهار داشت: چنانچه مسائل اقتصادی در این بازار رخنه نکند و مسکن راه خودش را در پیش بگیرد، آن گاه می توان نوسانات کمتری را شاهد بود و ثبات قیمت ها را محسوس تر مشاهده کرد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز