پیش‌بینی بازار مسکن

پیش‌بینی بازار مسکن تهران نشان از رکود در این بخش از بازار دارد. علت رکود بازار مسکن تهران نیز جهش قیمت مسکن در سال جاری و کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن است که موجب به وجود آمدن فاصله میان عرضه و تقاضا گردیده است.

براساس تحلیل و پیش‌بینی کارشناسان مسکن این رکود در سال جاری و یکی دو سال آینده ادامه پیدا کرده تا حبابی که در قیمت مسکن وجود دارد تخلیه و دوباره تقاضا در بازار مسکن به وجود بیاید. در حال حاضر خرید و فروش مسکن در شهرهای کوچک و متوسط انجام می‌پذیرد زیرا موج گرانی قیمت مسکن به آن بخش از بازار مسکن نرسیده است همانطور که در تهران نیز در نیمه دوم سال گذشته خرید و فروش مسکن رونق خوبی داشت.

بطور معمول افزایش قیمت و رکود ایجاد شده در بازار مسکن تهران با مقداری فاصله به شهرهای دیگر منتقل می‌گردد. به گفته رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک بازار مسکن در حالت رکورد تورمی به سر می‎برد، البته کلمه رکود کلمه مناسبی برای این وضعیت نبوده و باید گفت که بازار مسکن در حالت کساد به سر می‌برد.

بازار مسکن همواره تاثیر مستقیم از قیمت ارز و طلا داشته و با افزایش قیمت آن‌ها دستخوش تغییر قیمت شده است لذا پیش‌بینی بازار مسکن این است که حالت رکود تورمی ادامه داشته و در صورت تثبیت قیمت بازار ارز و طلا این موقعیت به بازار مسکن نیز منتقل می شود. وب‌سایت تخصصی در زمینه ملک و املاک با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب این بخش می‌توانند راهنمای شما در پیش‌بینی بازار مسکن باشند.

تحلیل و پیش بینی بازار مسکن 1

تحلیل و پیش‌بینی بازار مسکن

تحلیل و پیش‌بینی بازار مسکن توسط کارشناسان و افراد مسئول در حوزه مسکن حاکی از آن است که با توجه به تاثیرپذیری بازار مسکن از بازار ارز در صورت تثبیت این بازارها و یا کاهش قیمت نرخ ارز و طلا می‌تواند منجر به تثبیت قیمت مسکن گردد.

حتی ممکن است حباب قیمتی ایجاد شده در بازار مسکن نیز تا حدودی تخلیه گردد. همچنین با توجه به خاصیت نقد شوندگی ارز و طلا به میزان ۱۰۰ درصد و اینکه مسکن همانند ارز و طلا خاصیت نقد شوندگی فوری را ندارد لذا روند رشد قیمت مسکن تابعی از بازار ارز و طلا است. به عنوان مثال چنانچه قیمت ارز ۲۰۰ درصد رشد پیدا کند بازار مسکن دچار افزایش قیمت حدود یکی سوم آن خواهد داشت.

البته این امکان نیز وجود دارد که در طول زمان افزایش قیمت بیشتری در حوزه مسکن اتفاق افتد ولی از طرفی با مازاد عرضه مسکن حدود ۲.۵ میلیون دستگاه مواجه هستیم که متقاضی واقعی برای آنها وجود ندارد و این می‌تواند مانعی برای افزایش شدید قیمت مسکن محسوب گردد.

دیگر راهکار موثر در رونق دوباره بازار مسکن تهران و سایر شهرستان‌ها بر اساس تحلیل و پیش‌بینی بازار مسکن این است که افزایش مبلغ وام تسهیلات مسکن به متقاضیان متناسب با افزایش قیمت مسکن افزایش یافته و این در صورتیکه سایر شرایط وام همانند مدت بازپرداخت وام و سود آن نیز تسهیل گردد به عنوان راهکاری مناسب جهت رونق بازار مسکن تلقی می‌گردد. جهت اطلاع از آخرین تحلیل ها و پیش‌بینی بازار مسکن به وب سایت ملکانا مراجعه تا در جریان آخرین اخبار بازار مسکن قرار گیرید.

تحلیل و پیش بینی بازار مسکن 2

عوامل موثر در پیش‌بینی بازار مسکن

عوامل موثر در پیش‌بینی بازار مسکن بنا بر اظهارات نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک به عوامل بیرونی متعددی بر می‌گردد. این عوامل بیرونی عبارتند از توازن بین عرضه و تقاضای مسکن، میزان تسهیلات بانکی، روند تولید و عرضه مسکن، قیمت مصالح و قیمت زمین. از اینرو افزایش قیمت هر کدام از این عوامل می‌تواند موجب افزایش قیمت مسکن گردد.

از طرفی یکی دیگر از عوامل موثر بر بازار مسکن که در سال ۹۷ رخ داده بازار ارز و طلا است. بطوریکه با افزایش قیمت ارز و طلا قیمت مسکن نیز افزایش یافت. با توجه به کاهش نرخ ارز که اخیرا رخ داده پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آتی این است که با کاهش قیمتی حدود ۲۵ درصد در برخی مناطق ایران در ماه‌های بهمن و اسفند روبرو شویم.

تحلیل و پیش بینی بازار مسکن 3

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۸      

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۸ بنا بر نظر کارشناسان و تحلیل‌گران این بخش اینگونه است که در صورت تثبیت نرخ ارز و طلا آرامش به بخش مسکن تسری یافته و با توجه به رکود این بخش شاهد کاهش قیمت در برخی مناطق کم تقاضاتر خواهیم بود.

همچنین در صورت ادامه نوسانات ارزی در آینده رکود تورمی در بخش مسکن ادامه یافته و نیمه اول سال ۹۸ را در حالت رکود بسر می‌برد. با توجه به اینکه فروردین ماه بازار مسکن تقریبا تعطیل بوده و در اردیبهشت ماه قیمت‌ها مشخص می‌گردد می‌توان انتظار داشته که معاملات از ماه خرداد آغاز گردد. در نتیجه بازار مسکن تا خرداد آینده بطور سنتی در حالت نیمه فعال بسر می‌برد. انواع تحلیل‌ها و پیش‌بینی بازار مسکن در سال جاری و سال آینده را می‌توانید از وب سایت تخصصی املاک و مستغلات ملکانا دریافت نمائید.