در راستای تأکید مقام های مسئول بر فروش شرکت های تملیکی و املاک مازاد بانک ها، بانک ملی گزارشی از عملکرد خود در یک بازه هفت ماهه ارائه نموده است و میزان املاک فروشش را ۳۰۱ ملک مازاد اعلام کرده است.

بانک ملی در راستای خروج از فعالیت های بنگاه داری طی ۷ ماه از طریق برگزاری ۱۲۳ مزایده تلاش کرد املاک مازادش را به فروش برساند. به گزارش بانک ملی، تعداد املاک مازاد واگذار شده در خلال ۱۲۳ مزایده برگزار شده ۲۳۷ مورد بوده است.

دیگر املاک مازاد این بانک از طریق مذاکره و اقاله واگذار گردیدند. تعداد املاکی که از طریق این دو روش به فروش رسیده اند به ترتیب ۳۳ و ۳۱ مورد گزارش شده است. بر اساس آخرین آمار های منتشر شده، ارزش املاک و شرکت های تملیکی مازاد بانک ملی که از طریق سه روشی که بدان اشاره کردیم به متقاضیان واگذار شده اند بالغ بر ۲٫۵۳۰ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال بوده است.

فروش املاک مازاد بانک ها مسئله ای است که مقام معظم رهبری بار ها بدان تأکید کرده اند و اجرای این امر مهم را لازمه ارتقای نظام مالی کشور و افزایش تولید داخلی قلمداد نموده اند. دولت نیز در این راستا بار ها بانک ها را به فروش اموال مازادشان تشویق نموده و انجام این امر را در راستای عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر ضروری خوانده است. بانک ملی یکی از پیشگامان این زمینه محسوب می شود که بر اساس ارقام منتشر شده در سه سال متوالی از ۹۴ تا ۹۶ با برگزاری ۵۱۲ مزایده ۶۶۱ املاک مازادش را واگذار کرده است. بر اساس گزارشات موجود ارزش املاک و شرکت های تملیکی مازادی که توسط این بانک واگذار شده اند ۵٫۶۰۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال می باشد.

بانک ملی جهت فروش سریع تر اموال مازادش کارگروه های ویژه ای را ایجاد نموده است. طی سال های اخیر بانک ملی به گونه ای واگذاری این اموال را با جدیت دنبال کرده است که در حال حاضر در میان بانک های موجود از نظر واگذاری شرکت های تملیکی و اموال مازاد دارای مقام نخست است.

  • منبع خبر : تی نیوز