خانواده هایی که دارای فرزند هستند عموما نگرانند از این که کدام منطقه برای زندگی مناسب تر است. آن هایی که فرزندشان کودک است یا در سن نوجوانی قرار دارد این دغدغه را بیشتر با خود به دوش می کشند. در شهری که گویا ارتباط گرفتن با کودکان سخت شده و کمتر کسی با روی گشاده و لبخند از کودکان استقبال می کند، به راستی مناسب ترین منطقه برای خانواده های صاحب فرزند کدام است؟

می گویند برخی شهر ها دوستدار کودکند، منظور شهر هایی است که بچه ها را با آغوش باز در اجتماع می پذیرند و به آن ها فرصت مشارکت و همکاری می دهند. شهر دوستدار کودک به شهری اطلاق می شود با فضای سبز زیاد، به شهر هایی با مکان های باز که کودکان می توانند آزادانه بچگی کنند و به شادی و تفریح بپردازند. برای آنان که به خرید خانه در افسریه فکر می کنند مطالب زیر گردآوری شده است با این امید که بتوانند در خصوص تهیه مسکن در این منطقه راحت تر تصمیم گیری کنند.

امنیت محله افسریه به چه صورت است؟

افسریه که به عنوان یکی از محله های جنوب و جنوب شهری تهران شناخته می شود به حیث امنیت راضی کننده و کاملا مطلوب است به گونه ای که آن را یکی از امن ترین محله های آن قسمت تهران می دانند. افسریه به عنوان محله ای ایمن شناخته می شود که دلیلش را می توان در تاریخچه این محله جست و جو کرد و ناشی از حضور سازمان های نظامی در این قسمت تهران دانست. سال ها پیش افسریه محلی بوده جهت آموزش نیرو های مسلح وجود دانشکده آموزش افسری در این محله خود گواهی بر این ادعاست، علت نامگذاری این محله به این نام نیز ریشه در همین علت دارد. خیابان ۱۵ متری سوم محل قرارگیری کلانتری ۱۵۶ افسریه است بنابراین می توان مطمئن شد افسریه از نظر امنیت محله مناسبی برای زندگی است. پادگان های نظامی از دیگر مواردی هستند که سبب شده اند افسریه امن و ایمن شناخته شود. افسریه به واسطه وجود پاساژ های متعدد دارای روشنایی زیاد است و خیابان های شلوغ و پرترددی دارد، عاملی که سبب می شود باز هم امنیت این محله را مناسب بدانند.

وضعیت فرهنگی و آموزشی افسریه چگونه است؟

جمعیت افسریه شمالی و جنوبی به ۱۳۰ هزار نفر می رسد، این شهر به اندازه کافی مدرسه دارد و خانواده هایی که در محله افسریه زندگی می کنند از این بابت مشکل و نگرانی ندارند. از این رو نیازی نیست فرزند خود را به مدرسه ها و مراکز آموزشی دیگر در فاصله های دور بفرستید، می توانید آن ها را در هر پایه ای که هستند در مدارس افسریه ثبت نام کنید. تعداد مهدکودک های افسریه نیز به اندازه است و از این حیث نیز مشکلی وجود ندارد. تعداد کتابخانه های موجود در افسریه شمالی و جنوبی به ۶ عدد می رسد ضمن این که یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک فجر قرار گرفته که به عنوان یکی از کتابخانه های افسریه شناخته می شود. دوره های آموزشی نیز در این محله برای کودکان و نوجوانان برگزار می گردد که بچه ها می توانند در آن ها حضور یابند و از امکاناتش استفاده کنند. به رغم این که شرایط فرهنگی در افسریه را نمی توان شاخص و ممتاز خواند با این حال مردم این محله عموما برای مشاهده فیلم به سراغ سینما پیروزی و سینما شکوفه می روند.

آیا محله افسریه به حیث تجهیزات ورزشی و امکانات تفریحی مناسب است؟

نوبت به امکانات تفریحی و ورزشی می رسد، در این زمینه افسریه می تواند نمره قبولی را بگیرد. اگر ساکن محله افسریه باشید آن گاه به پارک آبی آزادگان دسترسی خواهید داشت و به سادگی می توانید از این مکان هیجانی استفاده کنید. شهربازی بسیج از دیگر مواردی است که کودکان و نوجوانان این محله می توانند از آن بهره مند شوند. این محله پیست دوچرخه سواری و اسکیت دارد علاوه بر این از ورزشگاه ۳۰ هزار نفری تختی بهره مند است و با وجود باشگاه سوارکاری امکان تجربه ورزش سالم و مفرح را در اختیارتان قرار می دهد. از دیگر امکانات این محله، یک ورزشگاه بزرگ در دست احداث است که مساحتش۲۸۵۰ مترمربع برآورد شده است. استخر کودکان ویژگی ممتاز این مجموعه آبی است که خیال خیلی از خانواده ها را آسوده ساخته است. به عنوان بزرگ ترین فضای سبز محله افسریه می توان به پارک فجر اشاره نمود که در خیابان هشتم افسریه قرار گرفته است. بازی هایی چون پینگ پونگ دارد و مجهز به پیست اسکی و امکانات تفریحی بی شماری است. اگر فکر می کنید این محله برای شما مناسب است جهت آگاهی از قیمت ها می توانید به سایت دیوار مراجعه کنید و آخرین قیمت ها را از این طریق دنبال نمایید. استفاده از این روش جایگزین مناسبی برای مراجعه به بنگاه ها و واسطه های ملکی است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین