به گفته رئیس کل بانک مرکزی، قیمت ارز در حال متعادل شدن است. وی ضمن اشاره به این که در آینده ای نزدیک شاهد ثبات قیمت در بازار ارز خواهیم بود اظهار داشت: در زمینه وام مسکن نیز اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد و در خصوص تأمین منابع بخش مسکن تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد گردید.

عبدالناصر همتی با تأکید بر این که عرضه و تقاضا در بازار ارز در حال حاضر متعادل نیست عنوان کرد: این روز ها بازار ارز با افت عرضه همراه است با این حال چنانچه دو کفه عرضه و تقاضای ارز تعادل را تجربه کنند دور از انتظار نخواهد بود که قیمت ارز ثبات را تجربه کند. وی صحبت هایش را این طور ادامه داد: روند حرکتی ارز در حال حاضر مطلوب و راضی کننده است.

عبدالناصر همتی ضمن اشاره به این که نمی توان قیمت ارز را برآورد کرد اظهار داشت: این بازار است که نرخ نهایی ارز را مشخص می کند بنابراین در این خصوص نمی توان قاطعانه اظهار نظر کرد و یک رقم کلی عنوان نمود.

رئیس کل بانک مرکزی از بهبود اوضاع در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: با استناد به آخرین ارقامی که نرخ ارز و میزان تورم را نشان می دهد و با در نظر گرفتن روندی که از مشاهده ارقام استنتاج می شود انتظار می رود شرایط در آینده بهتر شود. همتی ورود کشور به دوره رونق را ضرورتی اساسی و مهم خواند.

عبدالناصر همتی با تأکید بر این که یکی از مهم ترین بخش های اثرگذار بر اقتصاد کشور، مسکن است اذعان نمود: از این رو توسعه بخش مسکن را باید جدی گرفت و تلاش های چشمگیری در این زمینه باید انجام گیرد.

ایشان در پایان صحبت هایشان در خصوص تأمین منابع بخش مسکن سخن گفتند و اظهار داشتند: نیاز است برآورد تأمین منابع بخش مسکن برای سال آینده در دستور کار قرار بگیرد. وی تصریح کرد: در حال بررسی این امر بطور جدی هستیم و در آینده جزئیاتش را منتشر خواهیم کرد.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز