پیش‌بینی قیمت مسکن

پیش‌بینی قیمت مسکن و تحلیل آینده بازار مسکن از جمله مواردی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نموده است. افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان و ایجاد فاصله میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن شده است.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، عامل ثبات اقتصادی موجب کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آتی خواهد شد. این کارشناس حوزه مسکن در مورد پیش‌بینی قیمت مسکن اضافه نمود که عوامل دیگری نیز در کاهش قیمت مسکن تاثیر گذار است از جمله قیمت مصالح ساختمانی و هزینه تمام شده ساخت و ساز.

با توجه به کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر و رسیدن به ثبات نسبی در بازار ارز انتظار کاهش قیمت مصالح ساختمانی وارداتی می‌رود. از اینرو پیش‌بینی قیمت مسکن و بازار مسکن حاکی از کاهش قیمت‌ها تا پایان سال ۹۷ است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین تاکید کرد که بیش از چهار میلیون خانوار نیاز به مسکن داشته لذا اولویت اصلی این کمیسیون پیگیری مشکلات مزبوط به تامین مسکن خانوارها است. وی افزود موضوع افزایش وام تسهیلات مسکن در دستور کار این کمیسیون قرار داشته و با وزیر راه و شهرسازی در حال پیگیری این موضوع هستیم. اطلاع از آخرین تحلیل‌ها و پیش‌بینی قیمت مسکن را در وب سایت ملکانا به عنوان وب سایت تخصصی املاک و مستغلات کشور پیگیری و دنبال نمائید.

تحلیل و پیش بینی قیمت مسکن 1

پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده

پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده با توجه به روند کاهشی نرخ ارز و نزدیک شدن به مرحله ثبات نسبی در بازار ارز و طلا، گمانه‌زنی‌ها جهت کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آینده و تخلیه بخشی از حباب موجود در قیمت مسکن در برخی مناطق به میزان حدود ۲۵ درصد را افزایش داده است.

از آنجائیکه بازار مسکن همواره تابع بازار ارز و طلا بوده است لذا در ماه‌های اخیر با افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن افزایش یافت. حال با توجه به کاهش نرخ ارز و در صورتی که این روند کاهشی ادامه داشته و یا نرخ ارز در سطح کنونی ثابت نگه داشته شود تاثیر آن بر روی بازار مسکن بصورت کاهش قیمت مسکن نمود خواهد کرد.

از اینرو یک گمان قوی در مورد پیش‌بینی قیمت مسکن کاهش قیمت در ماه‌های آتی تا پایان سال ۹۷ خواهد بود. طبق اطلاعات و آمار موثق حدود ۴ میلیون خانوار نیازمند به تهیه مسکن هستند و این در حالی است که حدود ۳ میلیون دستگاه مسکن خالی و مازاد در کشور وجود دارد از اینرو مشکل در کمبود عرضه نبوده و باید توان متقاضیان مسکن را افزایش دهیم. انواع تحلیل‌ها و پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آتی را از وب سایت تخصصی ملکانا دریافت نمائید.

تحلیل و پیش بینی قیمت مسکن 2

تحلیل پیش‌بینی قیمت مسکن و رابطه آن با بازار ارز

برخی کارشناسان در تحلیل پیش‌بینی قیمت مسکن و رابطه آن با بازار ارز بر این عقیده هستند که افزایش قیمت در بازار ارز به تنهایی موجب افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر نبوده است. چنانچه اگر بازار ارز و طلا تاثیر مستقیمی بر روی قیمت مسکن داشته باشد با ادامه روند کاهشی نرخ ارز طی یک ماه و نیم گذشته قیمت مسکن نیز باید کاهش یابد در صورتیکه در دو ماه اخیر طبق گزارشات بانک مرکزی بازار مسکن شاهد افزایش قیمت بوده است.

برخی فعالان بازار مسکن در خصوص پیش‌بینی قیمت مسکن بر این عقیده اند که وقتی قیمت مسکن افزایش یابد و با نرخ جدید در دفاتر مشاور املاک به ثبت رسید دیگر کاهش قیمت مسکن غیر ممکن به نظر می‌رسد. چنانچه کاهش قیمت مسکن زمانی تحقق می‌یابد که ابزارها و قوانینی همانند مالیات بر عایدی جهت کنترل قیمت‌ها وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در مورد پیش‌بینی قیمت مسکن با بیان اینکه امکان کاهش قیمت در ماه‌های آتی بسیار ضعیف است اظهار داشته که باید به طرق مختلف از جمله افزایش تسهیلات مسکن توان متقاضیان را برای خرید مسکن افزایش داده تا شاهد بازگشت رونق به بخش بازار مسکن باشیم.   

تحلیل و پیش بینی قیمت مسکن 3

بررسی آمار معاملات مسکن در پیش‌بینی قیمت مسکن

بررسی آمار معاملات مسکن در پیش‌بینی قیمت مسکن به ما دید روشنی از وضعیت بازار مسکن می‌دهد. بر اساس آمار اعلام شده توسط بانک مرکزی در مهر ماه سال ۹۷ تعداد ۹۴۰۰ دستگاه آپارتمان مسکونی در تهران معامله شده است که نشان از کاهش معاملات به میزان ۹.۵ درصد نسبت به شهریور ۹۷ و کاهش ۳۲.۳ درصدی نسبت به مهر ماه سال ۹۶ دارد.

از اینرو شرایط موجود نشاندهنده این است که بازار مسکن به سمت رکود تورمی پیش می‌رود و با توجه به رشد ۲۵۰ درصدی دلار و ۲۳۷ درصدی سکه در سال جاری خود را با آن تطبیق می‌دهد.

همچنین کارشناسان معتقدند که بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت بیش از این را نداشته و هر چقدر قیمت مسکن افزایش یابد بازار مسکن بیشتر در حالت رکود فرو می‌رود. لذا پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آتی افزایش ناچیز قیمت و هماهنگ شدن با نوسانات بازار ارز و طلا است. کارشناسان مسکن ملکانا آماده راهنمایی و مشاوره به شما در زمینه خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در تمامی نقاط هستند.