حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن اشاره به این که یک فرصت ۵ ساله در اختیار معاونان عباس آخوندی قرار گرفته بود بلکه بتوانند شرایط بازار مسکن را بهبود ببخشند و تغییری مثبت در این زمینه ایجاد کنند افزود: اگر وزیر جدید راه و شهرسازی بخواهد همان روند سابق را در پیش بگیرد و عملکردی مشابه داشته باشد قطعا شاهد شرایط بدی در آینده خواهیم بود و رکود تورمی در بازار مسکن ادامه دار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به این که مسکن یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر اقتصاد کشور است افزود: تغییر وزیر راه و شهرسازی می تواند به عنوان گامی مؤثر زمینه ساز تغییرات مثبت باشد که امید داریم شاهد این اتفاق در آینده ای نزدیک باشیم.

ایشان ضمن اشاره به این که مشکل مسکن مشکلی اساسی است و انتظار این که با تغییر وزیر همه مشکلات موجود به سرعت حل شوند یک انتظار بی جاست عنوان کرد: آن چه مهم است اندیشیدن تدابیر اساسی برای بازه های کوتاه و میان مدت توسط وزیر راه و شهرسازی می باشد عقبایی ضمن انتقاد از این که وزیر سابق یک فرصت ۵ ساله را از میان برد اذعان نمود چنانچه وزیر جدید نیز به سیاست های مشابه اتکا ورزد آن گاه بی تردید شاهد تداوم رکود تورمی در بازار مسکن خواهیم بود.

نایب رئیس مشاوران املاک تهران در ادامه از جهش اجاره بها در سال آینده اظهار نگرانی کرد و افزود: چنانچه وزیر جدید بتواند برنامه های مدبرانه ای بچیند و روش های مناسبی را در پیش بگیرد بی تردید آن چه در آینده شاهدش خواهیم بود تغییرات اثرگذار و مثبت خواهد بود.

این مقام مسئول ضمن تأکید به این که هیچ بهانه ای از سوی معاونان وزیر جدید در راستای عدم تحقق وعده هایشان پذیرفتنی نخواهد بود اظهار داشت: پیش از این از زبان معاونان آخوندی شنیدیم که پروژه مسکن اجتماعی را عملی نکردند به این دلیل که بودجه مورد نیاز در اختیارشان نبود، چنین بهانه هایی هرگز قابل قبول نیست چرا که آن ها موظفند پیگیر این مسئله باشند و بودجه را هر طور شده اخذ نمایند.

عقبایی صحبت هایش را این طور ادامه داد: همان گونه که تا بچه ای گریه نکند به او شیر نمی دهند، برای کسب هر خواسته ای هم بالطبع باید تلاشی صورت بگیرد و گامی برداشته شود. وی فرصت ۵ ساله ای که در اختیار معاونان آخوندی قرار گرفت را کاملا از دست رفته و تباه شده خواند و اذعان نمود: این مسئولان هستند که می بایست صادقانه شرایط را برای مردم بازگو کنند و تمام تلاششان را در راستای تأمین بودجه و هزینه های مورد انتظار به کار بگیرند. وی تصریح کرد: قرار نیست مسئولان منتظر بنشینند تا یکی از راه برسد و بودجه را دو دستی تقدیمشان کند این آن ها هستند که می بایست پیگیر این مسئله باشند و برای تأمین اعتبار به هر دری بزنند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود وزیر و معاونانش به تولید واحد های مسکونی توجهی ویژه داشته باشند و این هدف را با جدیت تمام دنبال کنند ضمن این که در زمینه تأمین بودجه های مورد نیاز نیز کاملا مطالبه گرانه به ایفای نقش بپردازند.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین