علیم یارمحمدی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، ضمن اشاره به این که احتمال ارزان شدن مسکن در آینده ضعیف است اظهار داشت: بهترین راهکار در شرابط فعلی این است که قیمت مسکن را در همین حد نگه داریم و اقدامات لازم را در خصوص عدم رشد قیمت ها پیاده سازی کنیم.

ایشان در ادامه درخصوص آینده قیمت مسکن صحبت کردند و این طور گفتند: این که مسکن را صرفا تابع قیمت ارز و نوسانات این بازار تعریف کنیم و گره کوری میان این دو برقرار نماییم عملکرد صحیحی نیست. یارمحمدی تصریح کرد: تنگ کردن رابطه ارز و مسکن نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت چرا که آنچه کاملا مشهود است نوسانات لحظه ای نرخ ارز می باشد و انجام این کار سبب می شود با گران شدن بی سابقه دلار ناخودآگاه شاهد رشد نامتعارف قیمت مسکن باشیم.

مسکن ارزان نمی شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افت قیمت مسکن در ماه های پیش رو را بسیار ضعیف عنوان کرد و آن را غیرممکن خواند. به گفته یارمحمدی در حال حاضر بیشتر بازار ها در حال تجربه رشد قیمت هستند و دور از انتظار است که مسکن از این قاعده مستثنی باشد.

بهتر است قیمت مسکن ثابت شود

ایشان در ادامه بهترین راهکار در شرایط کنونی را تلاش برای ثابت نگه داشتن قیمت مسکن عنوان کردند و تصریح نمودند: بهتر است شرایط را برای ثابت نگه داشتن قیمت مسکن مهیا کنیم با این کار پس از این که بازار مسکن ثبات قیمت را تجربه کرد می توان با در نظر گرفتن سیاست های مناسب شرایط افزایش قدرت خرید متقاضیان را فراهم ساخت.

عرضه مسکن اندک است

نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که قیمت مسکن در گرو میزان عرضه مسکن می باشد اذعان نمود: بالا بودن میزان تقاضا برای واحد های مسکونی از یک سو و کم بودن عرضه از سوی دیگر موجب شده آن چه در واقعیت شاهدش هستیم رشد نامتعارف قیمت ها باشد. به گفته علیم یارمحمدی یکی از بهترین راهکار هایی که می توان در این وضعیت بدان متوسل شد، سوق دادن نقدینگی به سمت عرضه واحد های مسکونی و رونق دادن بخش تولید مسکن است.

نیاز کشور به مسکن مسئله ای جدی است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه صحبت هایش به ارقام و اعداد متوسل شد و تلاش کرد با بهره گیری از اعداد شرایط را به طرز ملموس تری تشریح کند. وی گفت: در حال حاضر کشور به ۴ میلیون واحد مسکونی نیاز دارد که لازمه برطرف ساختن این مشکل استفاده از سیاست های صحیح در راستای رونق بخشیدن به بخش تولید مسکن است.

مجلس باید حامی وزارت راه و شهرسازی باشد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: وزارت راه و شهرسازی، تولید انبوه مسکن را به عنوان یکی از مهم ترین اولویت هایش می داند و انتظار می رود مجلس نیز در این راستا همراه وزارت راه و شهرسازی باشد. به گفته یارمحمدی مشارکت های دو جانبه و در نظر گرفتن بودجه های مناسب می تواند به پیشبرد صحیح این هدف کمک شایانی نماید.

  • منبع خبر : تی نیوز