محمدرضا رضایی کوچی به عنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس، ضمن اشاره به این که با توجه به گرانی های اخیر، افزایش قدرت خریداران ضروری به نظر می رسد، از ضرورت افزایش دو برابری تسهیلات مسکن سخن گفت.

محمدرضا رضایی کوچی ضمن تأکید به این که در ماه های اخیر رشد قیمت مسکن به گونه ای بوده که بسیاری از متقاضیان توان خود را از دست داده اند و خرید مسکن را از توانشان خارج تصور می کنند، عنوان نمود: قرار بود سه شنبه این هفته مورخ ۶ آذرماه جلسه ای در کمیسیون عمران مجلس صورت بگیرد با این هدف که در حضور وزیر راه و شهرسازی مسائل مربوط به مسکن موشکافی گردند. به گفته رضایی کوچی زمان این جلسه به روز دوشنبه هفته آینده تغییر یافته است. رضایی کوچی افزود: دلیل این امر نیاز به حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه دولت جهت بررسی مسائل مربوط به بودجه در ۶ آذرماه بوده است.

ایشان بار دیگر تأکید کردند: قیمت مسکن به گونه ای است که بسیاری از افراد قید خرید مسکن را زده اند و رؤیای خانه دار شدن را به دست فراموشی سپرده اند.

ایشان ضمن  اشاره به این که در خصوص میزان رشد سقف تسهیلات مسکن نیاز است تصمیماتی اتخاذ گردد و بررسی های کارشناسانه ای صورت بگیرد افزود: رشد قیمت مسکن در سال جاری ۹۰ درصد برآورد شده از این رو می بایست تسهیلات مسکن هم دست کم رشد دو برابری را تجربه کند.

در حال حاضر پرداخت وام مسکن از طریق بانک مسکن انجام می شود که این بانک به ازای یکسال سپرده گذاری پول توسط زوجین تهرانی، ۱۶۰ میلیون تومان وام مسکن با سود ۶ و ۸ درصدی در اختیار آن ها قرار می دهد.

علاوه بر این نوع تسهیلات، بانک مسکن از طریق اوراق بهادار نیز مبلغی را تحت عنوان وام به متقاضیان ارائه می دهد. لازم به توضیح است که متقاضی برای دریافت این نوع وام می بایست اوراق بهادار را با قیمت ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان خریداری نماید ضمن این که سود ۱۷٫۵ درصدی آن را هم پرداخت نماید.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز