محمد مهدی افتخاری به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به این که تنها در برخی نقاط محدود از کشور شاهد پیشرفت پروژه مسکن مهر هستیم اذعان نمود: این پروژه در بسیاری از مناطق با مشکلات زیرساختی و امکاناتی دست به گریبان است.

افتخاری از وجود مشکلات عدید در بحث ساختمان های کشور ابراز ناراحتی کرد و اذعان نمود: پروژه های مسکن مهر نیز با مشکلات زیادی همراهند و لازم است در این خصوص تصمیماتی اتخاذ گردد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، پس از این که در خصوص پروژه های مسکن مهر توضیحاتی ارائه نمود و بسیاری از آن ها را نیمه کاره عنوان کرد افزود: با این وجود شاهد تصمیمات جدی وزیر جدید راه و شهرسازی برای رسیدگی به وضعیت این پروژه و پیشبرد اهدافش هستیم که امیدوار کننده است.

به گفته این مقام مسئول، امکانات رفاهی و مشکلات زیرساختی از جمله مواردی هستند که پیشرفت پروژه های مسکن مهر را با کندی مواجه ساخته اند.

ایشان در ادامه ضعف مشکل های زیرساختی را به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات پروژه مسکن مهر اعلام کردند و افزودند: در میان واحد های مسکن مهر موارد زیادی وجود دارند که از امکانات رفاهی بی بهره اند و به حیث زیرساختی نیز شرایط مناسبی ندارند.

وی رسیدگی به شرایط پروژه های مسکن مهر را امری ضروری خواند و اذعان نمود: این شرایط و مشکلات سبب شده متقاضیان واحد های مذکور در شرایط بدی به سر ببرند و از اتمام خانه هایشان قطع امید کنند.

مهم ترین دلیل پیشرفت کند پروژه های مسکن مهر، نبود بودجه است

به گفته نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی، به رغم این که مشکل بودجه پروژه های مسکن مهر در کمیسیون عمران مجلس بار ها به بحث گذاشته شده با این حال کماکان مهم ترین مشکل این پروژه امور مالی است که روند پیشرفت این طرح را مختل ساخته است.

ارتقای سقف تسهیلات مسکن، نیازی اساسی

افتخاری به عنوان یکی از راهکار هایی که در نهایت می تواند به تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه مسکن مهر منجر شود، افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را نام برد و افزود: این روش می تواند قدرت متقاضیان را افزایش دهد و به تأمین بودجه مسکن مهر ختم گردد. به گفته این نماینده مجلس چنانچه پیمانکاران دریافتی شان را کاهش دهند آن گاه مردم نیز راحت تر به تعهداتشان عمل خواهند کرد.

مشکلات زیرساختی پروژه مسکن مهر در بسیاری از شهر ها دردسرساز شده است

ایشان در پایان صحبت هایشان این طور گفتند: پروژه مسکن مهر تنها در مناطق محدودی با پیشرفت قابل قبول همراه بوده و در بیشتر قسمت ها با مشکلات زیرساختی دست به گریبان است.

  • منبع خبر : تی نیوز