ويژگی‌ها و خصوصيات مشاور املاك تهران

مشاور املاك تهران بايد مردم‌دار و خوش اخلاق باشد و در عين حال در كار خود متخصص و مجرب بوده و بتواند تمام اطلاعات لازم را در رابطه با املاك و مسكن در اختيار افراد و متقاضيان مسكن قرار دهد. تمامي افرادي كه در اين حرفه گام بر مي‌دارند بايد نسبت به حرفه خود ديد حرفه‌اي داشته باشند تا بتوانند مشتريان و متقاضيان را جذب كنند. يك مشاور املاك حرفه‌اي بايد ويژگي‌هاي ذيل را داشته باشد تا مردم بتوانند با او ارتباط برقرار كنند.

۱-شغل اول برای مشاور املاك

گاهي اوقات ديده مي‌شود كه بازنشسته‌ها نيز وارد اين شغل شده‌اند يا حتي در برخي مواد جواناني كه از تحصيل بازمانده‌اند نيز به كار مشاور املاك مي‌پيوندند. در هر صورت يك مشاور املاك بايد به حرفه خود به عنوان اولين شغل نگاه كند و كاملا حرفه‌اي با آن برخورد كند. تا بتواند با مردم و مشتريان بهتر رفتار كرده و آن‌ها را بخود جذب كند.

۲-شنونده

هميشه شنونده بودن بهترين خصوصيت به شمار مي‌رفته است. مشاور املاكي كه اين چنين خصوصيتي داشته باشد مي‌تواند مشتريان را بخود جذب كند. مشتريان گاهي اوقات از وضع بد بازار مسكن گله و شكايت مي‌كنند بنابراين مشاور املاك حرفه اي بايد بتواند حرف‌هاي مشتريان را بشنود و حرف‌هاي آن‌ها را قطع نكند.

ويژگي هاي مشاور املاك تهران 2

۳-مشتری برای ملك

مشاوران املاك بايد براي املاك و مسكن مشترياني را بيابند. مشتري بايد خود نسبت به خريد ملك مجاب و قانع شده باشد، هرگز نبايد يك مشاور املاك مشتري را نسبت به خريد ملك زير فشار بگذارد. شعارهايي براي جذب مشتريان هرگز نمي‌تواند هميشه و دائمي كاربرد داشته باشد، بنابراي تحريك احساسات مردم كار درستي نيست.

۴-كاركردن به نفع خريدار و فروشنده

برخي از مشاورين املاك سعي مي‌كنند كه براساس قيمت پيشنهادي فروشنده، قيمت مسكن را اعلام كنند. قيمت كارشناسي مسكن هميشه بهترين راه حل براي فروش مسكن به شمار مي‌رود. تعيين قيمت واقعي همواره يكي از مشكلات مربوط به مسكن است و مشاورين املاك تهران بايد بدان توجه داشته باشند. عدم سواد آكادميك در بين مشاورين املاك باعث ضعف آن‌ها می‌شود. بهترين مشاور املاك تهران بايد بتواند خريدار و فروشنده را نسبت به معامله مجاب كند تا بتواند در موفقيت خود و آنان سهيم باشد.

۵-خدمت به مشتريان اولين اولويت

شناسايي نيازهاي مشتريان اولين اولويت مشاور املاك تهران است. خريدار بايد بتواند از ملك ديدن كرده و در صورتيكه آن را پسند كرد اقدام به خريد كند. مشاور املاك تهران بايد بتواند هردو خريدار و فروشنده را نسبت به عقد قرارداد مجاب كند تا قرارداد خريد خانه را تنظيم كنند. خريدار و فروشنده بايد نسبت به تعهدات خود متهعد باشند تا قرارداد خريد خانه به مشكلي برخورد نكند.

گاهي اوقات مشاور املاك تهران به خريدار از جانب فروشنده مطلبي را بيان مي‌كند كه فروشنده هرگز آن را بيان نكرده و همين كار را براي فروشنده انجام می‌دهد، مشاور املاك تهران بايد بی‌طرف باشد و بتواند معامله خريد ملك را با رضايت هر دو طرف به انجام برساند در غير اين صورت معامله ملك شكست خواهد خورد.

۶-نائل شدن به خواسته مشتری

مشاور املاك تهران بايد بتواند خواسته مشتري را شناسايي كند و سپس در آن جهت گام بردارد. ابهام در مورد خواسته مشتري باعث خواهد شد تا مشاور املاك تهران در نائل شدن به خواسته مشتري به ناكامی‌هايی دچار شود. بهترين مشاور املاك تهران در شناسايي نيازهای مشتری بايد پيشقدم باشد.

۷-خيرخواه مشتری

خيرخواه بودن براي مشتري باعث مي‌شود تا او شما را امين خود قلمداد كند. چاپلوسي براي او باعث برهم خوردن برنامه‌هاي شما خواهد شد.

ويژگي هاي مشاور املاك تهران 3

۸-بروز رساني اطلاعات خود

حتما خصوصيات و ويژگي‌هاي املاك مورد نظر مشتري را به ذهن بسپاريد، بخاطر اين كه همين قضيه باعث مي‌شود تا با مشتري به صورت طولاني مدت مذاكره كنيد. فن بيان قوي داشته باشيد تا بتوانيد مشتري را نسبت به معامله مجاب كنيد.

۹-مثبت انديش

داشتن ذهنيت منفي باعث مي‌شود تا نتوانيد در حرفه خود به موفقيت‌هايی دست يابيد. هرگونه منفي بافي را كنار بگذاريد و با ذهن مثبت و باز پذيراي مشتريان باشيد تا به موفقيت هاي بزرگي دست يابيد.

۱۰-اجازه قدرت تصميم‌گيری به مشتری

مشتري بايد بتواند نسبت به خريد ملك خود تصميم بگيرد. صحبت‌هاي بی‌اساس در مورد ملك مي‌تواند مشتري را فراري داده و باعث مي‌شود تا از خريد ملك منصرف شود.

۱۱-آمادگی براي جلسه با مشتری و فروشنده

شما بايد با فروشنده و خريدار جهت خريد ملك جلسه‌ای را برگزار كنيد. جلسه بايد طوري باشد كه هر دو نسبت به معامله حس خوب داشته باشند تا معامله به انجام برسد.

۱۲-نگرش حرفه‌ای

شما بايد هميشه نسبت به حرفه خود ديد حرفه‌ای داشته باشيد و حتي بعد از معامله نيز مشكلات احتمالي خريدار را جويا شويد. همين باعث خواهد شد تا خريداران و مشتريان بيشتري به سوي شما جذب شوند.

مشاور املاك تهران يا شهرستان‌ها بايد اين ويژگی‌ها را داشته باشد تا بتواند موفقيت هاي بزرگتر و بيشتري را تجربه كند.